مهاجرت به کشور نیوزلند

راه های مهاجرت به نیوزلند برای ایرانیان

مهاجرت به نیوزلند

فیلم هایی مانند آواتار و هابیت و ارباب حلقه ها مردم دنیا را با مهاجرت به نیوزلند آشناتر کرد تا پی به قدرت اقتصادی این کشور ببرند. نیوزلند با اقتصاد قوی و توسعه هایی که داشته است توانسته خود را به یکی از قدرت های اقتصادی برتر دنیا تبدیل کند. از طرفی نیز مردم بسیاری از کشورهای دنیا برای مهاجرت به این کشور انگلیسی زبان سر و دست می شکنند. لوکیشن های جذاب این کشور و جزیره های زیبا و گیاهان و جانواران منحصر به فرد در این منطقه از کره خاکی به همراه مناظر و طبیعت زیبای آن همواره مورد توجه مردم بسیار زیادی در سراسر دنیا قرار گرفته است. این توجه و جذابیت به قدری فراگیر شده است که بسیاری از متقاضیان خواهان این هستند به هر شکلی شده خود را به این کشور رسانده و مهاجرت خود را رقم بزنند.

زبان رسمی در نیوزلند انگلیسی و مائوری هست و واحد پولی آن دلار نیوزلند است. این کشور با دیگر کشورهای دنیا فاصله بسیار زیادی دارد به طوری که نزدیک ترین همسایه این کشور یعنی استرالیا در فاصله 2 هزار کیلومتری آن قرار دارد. پولینزی های اولین مردمانی بودند که در سال های 1250 تا 1300 میلادی پا به جزایر نیوزلند گذاشتند و پس از آن نخستین اروپایی ها در سال 1642 وارد نیوزلند شدند و در نتیجه در سال 1840 نیوزلند مستعمره بریتانیا شد. نیوزلند از کشورهای توسعه یافته دنیا به حساب می اید که به همین علت شرایط مهاجرت به نیوزلند نیز سختگیرانه تر است که شما می توانید با دریافت مشاوره از کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شانس خود را برای مهاجرت به این کشور بسنجید.

بررسی شرایط اقتصادی جهت مهاجرت به نیوزلند

شاید بتوان گفت نیوزلند از معدود کشورهای توسعه یافته و بسیار قدرتمند از نظر اقتصادی است که اقتصاد آن بسیار به صادرات محصولات کشاورزی و دامپروری وابسته است. گرچه این کشور واردات بسیار زیادی دارد و به همان میزان درآمد سرانه صعودی چشمگیری دارد. تولید ناخالص داخلی نیوزلند در سال 2007 به 128 میلیارد $ (دلار آمریکا) و تولید سرانه آن به 30234$ (دلار آمریکا) رسید. درصد زیادی از صادرات این کشور را لبنیات و پشم و میوه و گوشت و شراب و دیگر محصولات کشاورزی و دامپروری تشکیل می داده اند.

صید نهنگ و فک به صنایع این کشور مانند تولید الوار و کتان و استخراج طلا برای بالا بردن قدرت اقتصادی کمک بسیار زیادی کرده است. شایان ذکر است هر دلار نیوزلند معادل 0.676$ (دلار آمریکا) است. سطح درآمد مردم در این کشور ممکن است از سایر کشورهای جهان اولی یا امپریالیستی پایین تر باشد ولی تحقیقات بین المللی در بیان می کند مردم این کشور در سطح بالایی از رضایت زندگی برخورداند.

راه های مهاجرت به نیوزلند

راه های مهاجرتی تعریف شده ای که در بسیاری از کشورها رایج است نیز در نیوزلند برقرار است با این تفاوت که مهاجرت به کشورهای توسعه یافته مانند آمریکا و کانادا واسترالیا و همچنین نیوزلند می تواند شیرین و در عین حال بسیار دور از دسترس و سختگیرانه باشد.

راه های مهاجرتی که می توان از آنها برای اقامت گرفتن در نیوزلند استفاده کرد و جایگاه حضور خود را تثبیت کرد به شرح زیر است:

راه های مهاجرت به نیوزلند

مهاجرت به نیوزلند از طریق تحصیل

ایرانی های زیادی به فکر مهاجرت به نیوزلند از طریق تحصیل هستند و این به معنی حضور آنها به عنوان یک دانشجو در این کشور است و بعد از اتمام تحصیل در نیوزلند جهت دریافت قرارداد کاری از کارفرما در این کشور حضور یابد و پس از دریافت اجازه اقامت کاری در این کشور بعد از چند سال به شهروندی آن برسند تا به این واسطه بتوانند زندگی خود و خانواده خود و همچنین نسل بعد از خود را نیز تامین کنند. وقتی صحبت از ادامه تحصیل در نیوزلند و همچنین اخذ ویزای تحصیلی نیوزلند به میان می آید باید به این نکته اشاره کرد که نیوزلند نیز مانند کانادا شرایط سنی و گپ تحصیلی (فاصله سال آخرین مدرک تحصیلی اخذ شده تا زمانی که فرد قصد ادامه تحصیل را دارد) بسیار سختگیرانه ای دارد.

مهاجرت به نیوزلند از طریق تحصیل در 3 مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری امکان پذیر است، اما به شرطی که فرد شرایط لازم مانند شرایط سنی و گپ تحصیلی کم و مدرک زبان معتبر و بالا را داشته باشد و از پس هزینه های خود بر آمده و تمکن مالی آنها تا زمان مقرر برای ارائه مدارک حاضر باشد. شرایط سنی متناسب با مقطع تحصیلی باید باشد و همچنین گپ تحصیلی نرمال بین 3 الی 5 سال قابل پذیرش است اما از تاثیرگزار ترین مولفه های موفقیت برای اخذ اقامت موقت سابقه سفرهای فرد در کشورهای اروپایی و حوزه شنگن و یا حضور در کشورهای توسعه یافته مانند کانادا است.

مهاجرت به نیوزلند از طریق تحصیل

برخی از دانشگاه های معتبر نیوزلند در جدول زیر به همراه رتبه جهانی آنها آمده است:

نام دانشگاهرتبه جهانی
تحصیل در دانشگاه تکنولوژی اوکلند نیوزلند87
تحصیل در دانشگاه اوتاگو نیوزلند217
تحصیل در دانشگاه ویکتوریا نیوزلند275
دانشگاه کانتربری نیوزلند284

مهاجرت به نیوزلند از طریق کار

مهاجرت از طریق کار به هر کشوری نیازمند پیشنهاد شغلی و یا قرارداد با کارفرما است که شرایط مربوط به این روش مهاجرتی تقریبا در همه جای دنیا یکسان است. شرایط مهاجرت به نیوزلند از طریق کار نیز مانند اغلب کشورهای پارامترهایی مانند سن و سابقه تحصیلی و سابقه کاری مرتبط با تحصیل و همچنین بالا بودن سطح زبان انگلیسی و داشتن تمکن مالی مورد نیاز بسیار مهم است. روش های ویزا گرفتن از طریق کار یا برای کار در نیوزلند فراهم است و افراد متخصص می توانند از شرایط سیستم امتیاز بندی این کشور و افراد نیمه ماهر از ویزای جستجوی کار این کشور استفاده نمایند.

البته این مسیر مانند ورود از طریق کار به کشورهایی مانند کانادا و استرالیا بسیار سخت است و علاوه بر مدارک مورد نیاز باید مامور سفارت این کشور متقاعد شود که متقاضی فردی است که کشورش به تخصص او برای بالا بردن رشد اقتصادی به او و تخصصش نیازمند است. افراد می توانند از طریق سایت های بین المللی اقدام به کاریابی در نیوزلند کرده و با اخذ قرارداد شغلی از کارفرما به این کشور مهاجرت کنند. راه های دیگری مانند تجارت و کارآفرینی و ورود به عنوان همسر یا پارتنر برای مهاجرت به نیوزلند وجود دارد که متقاضیان می توانند با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس گرفته و شرایط خود را بررسی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :