مهاجرت تحصیلی نیوزلند

تحصیل در دانشگاه ویکتوریا نیوزلند

تحصیل در دانشگاه ویکتوریا نیوزلند

تحصیل در دانشگاه ویکتوریا نیوزلند علاقمندان زیادی دارد چرا که این دانشگاه سطح علمی خوبی را در میان دانشگاه های این کشور دارا می باشد. در حال حاضر برای جوانان بهترین روش مهاجرت به نیوزلند از طریق تحصیل است. در این مسیر بهتر است تلاش شود از دانشگاه هایی پذیرش گرفته شود که رنکینگ خوبی دارند. چرا که به منظور تمدید اقامت پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه ویکتوریا نیوزلند یا سایر دانشگاه های این کشور، افراد 2 راه پیش رو دارند. با یکی از شهروندان این کشور ازدواج کنند یا شغلی مناسب در نیوزلند بیابند. با توجه به این که اولویت اول کارفرمایان استخدام افراد مقیم کشور نیوزلند است، خارجی ها برای این که بتوانند شغل خوبی در نیوزلند پیدا کنند باید اثبات نمایند بهتر از متقاضیان کار نیوزلندی هستند.

یکی از بهترین راه ها به این منظور هم تحصیل در دانشگاهی با رنکینگ خوب و داشتن سابقه کار دانشجویی در نیوزلند است. در حالی که در برخی از کشورهای دنیا از جمله مکزیک، امارات، ژاپن و غیره، امکان مشغول شدن به کار دانشجویی وجود ندارد، در نیوزلند دانشجویان تا سقف 20 ساعت در هفته اجازه کار خواهند داشت. البته این قاعده شروطی هم دارد. به این ترتیب که تنها دانشجویان خارجی می توانند در نیوزلند کار ضمن تحصیل داشته باشند که از یکی از دوره های تحصیلی تمام وقت (full time) پذیرش گرفته باشند و دوره تحصیلی مورد نظر برای حداقل 2 سال باشد.

در این مقاله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به سوالات ذیل پاسخ می دهند:

  • هزینه های تحصیل در دانشگاه ویکتوریا نیوزلند چقدر است؟
  • رنکینگ جهانی دانشگاه ویکتوریا نیوزلند چگونه است؟
  • مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی کشور نیوزلند کدام اند؟

درباره تحصیل در دانشگاه ویکتوریا نیوزلند

دانشگاه ویکتوریا نیوزلند در شهر ولینگتون نیوزلند واقع شده است. در سال 1897 در نتیجه قانون پارلمان تاسیس گشته است. دانشگاه ویکتوریا نیوزلند امکان تحصیل در رشته های مختلفی را فراهم کرده است. اما به طور خاص برای تحصیل در رشته هایی از جمله حقوق، علوم پزشکی و گرایش های مهندسی شهرت دارد. ورود به تمامی رشته های تحصیلی در دانشگاه ویکتوریا نیوزلند در سال اول آزاد است. اما برخی رشته های تحصیلی از جمله حقوق، جرم شناسی، نویسندگی خلاق، معماری، مهندسی و غیره از سال دوم به بعد پذیرش محدود می شود.

دانشگاه ویکتوریا دانشگاهی دولتی است که امکان تحصیل در 130 دوره را در مقطع کارشناسی ارشد برای دانشجویان فراهم آورده است. این دانشگاه در طول تاریخ هم همواره جایگاه علمی خوبی داشته است. دانشگاه ویکتوریا نیوزلند در سال 2012 و 2018 بالاترین نمره را در حوزه تحقیقات علمی در بین دانشگاه های نیوزلند به دست آورد. درباره تحصیل در دانشگاه مسی نیوزلند می توانید مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

بدین ترتیب رتبه دانشگاه ویکتوریا نیوزلند از دید رنکینگ های مطرح مختلف به شرحی است که در جدول ذیل بیان گردیده است:

نام رتبه بندی های بین المللیشرح رتبه دانشگاه ویکتوریا نیوزلند
رتبه رنکینگ 2022501
رتبه رنکینگ QS 2022223

درباره تحصیل در دانشگاه ویکتوریا نیوزلند

هزینه های تحصیل در دانشگاه ویکتوریا نیوزلند

تحصیل در نیوزلند رایگان نیست. با توجه به نوع دانشگاه، تابعیت، مقطع تحصیلی و رشته انتخابی هزینه های متفاوتی به دنبال خواهد داشت. البته علاوه بر شهریه دانشگاه ها، دانشجویان در نیوزلند باید به هزینه های زندگی در این کشور نیز توجه کنند که برای یک نفر ماهانه 1200$ الی 1500$ (دلار نیوزلند) می باشد. در خصوص شهریه دانشگاه های نیوزلند ذکر این نکته ضروری است که برخی رشته های تحصیلی از جمله دندانپزشکی، تقریبا در تمامی دانشگاه ها از جمله دانشگاه ویکتوریا گران هستند. از جمله رشته های تحصیلی محبوب در دانشگاه ویکتوریا نیوزلند می توان به رشته های پرستاری و دوره LL.M اشاره نمود. کارشناسی ارشد پرستاری در این دانشگاه یک سال و 4 ماه به طول می انجامد و دوره LL.M هم یک ساله است.

در واقع رشته های گرایش پزشکی از جمله دندانپزشکی، رشته حقوق، رشته های مدیریتی و رشته های گرایش مهندسی را می توان جزء گران ترین رشته های تحصیلی در دانشگاه ویکتوریا نیوزلند دانست. مثلا دوره کارشناسی ارشد رشته توسعه نرم افزار در دانشگاه مزبور تنها یک سال طول می کشد. اما همین یک سال برای دانشجویان بین المللی 34204€ (یورو) شهریه به دنبال دارد. رشته علوم کامپیوتری هم جزء رشته های پرهزینه است و کارشناسی ارشد آن که یک سال به طول می انجامد برای دانشجویان 29031€ (یورو) شهریه در پی خواهد داشت. جهت اطلاع از شرایط تحصیل در دیگر دانشگاه های این کشور مقاله تحصیل در دانشگاه تکنولوژی اوکلند نیوزلند را مطالعه بفرمائید.

اخذ ویزای تحصیلی نیوزلند

علاقمندان به تحصیل در دانشگاه ویکتوریا نیوزلند باید پیش از ورود به این کشور ویزای تحصیلی اخذ کنند. مرحله ای که در فرآیند مهاجرت تحصیلی، پس از اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر قرار دارد. به این منظور افراد باید مدارکی را تقدیم سفارت نیوزلند نمایند که از آن جمله می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • نامه پذیرش قطعی از دانشگاهی در نیوزلند مثلا دانشگاه ویکتوریا
  • رسید پرداخت شهریه سال اول دانشگاه ویکتوریا
  • نامه تمکن مالی بانکی مبنی بر توانایی دانشجو بر پرداخت هزینه های زندگی در کشور نیوزلند به میزان 15000$ (دلار نیوزلند)
  • پاسپورت معتبر به همراه عکس های پاسپورتی جدید

علاقمندان به تحصیل در نیوزلند همچنین باید مدارکی از جمله ترجمه رسمی گواهی عدم سوء پیشینه کیفری، مدرک زبان آیلتس یا تافل که مطابق با حداقل های در نظر گرفته شده از سوی دانشگاه است، مدرکی دال بر تهیه محل اقامتی در نیوزلند و غیره را ارائه نمایند. در این مقاله که به وسیله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص تحصیل در دانشگاه ویکتوریا نیوزلند، هزینه های تحصیل در این دانشگاه، کار دانشجویی در نیوزلند و غیره توضیحاتی ارائه گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :