مهاجرت به کشور مکزیک

مهاجرت به مکزیک

مهاجرت به مکزیک

برای افرادی که به دنبال گزینه ای آرام برای زندگی هستند، مهاجرت به مکزیک بهترین گزینه جهت کار، زندگی، سرمایه گذاری و تحصیل خواهد بود. ایالات متحده مکزیک کشوری است که در قسمت جنوبی آمریکای شمالی واقع شده است. همچنین این کشور سومین کشور بزرگ آمریکای لاتین است که از شمال با ایالات متحده آمریکا، از جنوب با گواتمالا، از غرب با اقیانوس آرام و از شرق با خلیج مکزیک هم مرز است. پایتخت و پرجمعیت ترین شهر مکزیک، مکزیکوسیتی است که بیش از 9 میلیون نفر جمعیت دارد.

در تصویر زیر که با کمک موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت طراحی شده می توانید به حقایق سریع در مورد این کشور دست پیدا کنید:

درباره کشور مکزیک

از آنجایی که مکزیک کشوری بزرگ و از نظر جغرافیایی متنوع است، انواع آب و هوا و مناظر دیدنی را ارائه می دهد. از سوی دیگر، نزدیکی به ایالات متحده آمریکا نیز در هنگام تصمیم به مهاجرت به مکزیک یک امتیاز محسوب می شود. به ویژه برای کسانی که دوستان و خانواده در آنجا دارند یا برای تجارت مدام، به این طرف و آن طرف می روند.

دلایل مهاجرت به مکزیک

دلایل مهمی سالانه مهاجران بی شماری را برای مهاجرت به مکزیک ترغیب می کند. مکزیک چیزهای زیادی برای ارائه به مهاجران بین المللی دارد، بنابراین از مهمترین دلایل مهاجرت به مکزیک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

دلایل مهاجرت به مکزیکتوضیحات
مکزیک یکی از مهمترین اقتصاد های جهان است.مکزیک دارای یک اقتصاد استقبال کننده، همراه با سیاست هایی است که تجارت و مشارکت را تشویق می کند. از سوی دیگر، مکزیک با 46 کشور در سراسر جهان قراردادهای تجاری دارد.
مکزیک کشوری مهم است.مکزیک همسایه خوبی با ایالات متحده می باشد و همچنین یکی از مهمترین بازار های نوظهور جهان است. مکزیک و ایالات متحده، طیف گسترده ای از منافع مشترک اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و امنیتی مشترک دارند.
تعداد بالای بازدید کننده بین المللیدر سال 2023 مکزیک بیش از 49 میلیون بازدید کننده خارجی را جذب کرد که آن را به یکی از 10 کشور برتر جهان تبدیل کرد. همچنین آمارهای سوابق کنسولگری خارجی به طور مداوم نشان می دهد که اکثریت قریب به اتفاق بازدید ها از این کشور بدون مشکل بوده است.

از دیگر دلایل مهاجرت به مکزیک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

دلایل مهاجرت به مکزیک

مهاجرت به مکزیک جهت کار

افرادی که قصد مهاجرت به مکزیک و کار در این کشور دارند قبل از سفر باید ویزای کاری را از سفارت مکزیک در کشور خود دریافت کنند. همچنین برای دریافت ویزای کاری مکزیک باید قبلا یک پیشنهاد شغلی از یک شرکت ثبت شده در مکزیک داشته باشید. برای کار در مکزیک باید اطلاعات کلی از شرایط عمومی کار در این کشور به دست بیاورید. به طور مثال ساعت کاری در این کشور برای کارمندان حدود ساعت 8 صبح آغاز می شود. همچنین نیم ساعت تا یک ساعت برای نهار وقت می گذارند و بین 5 تا 7 بعد از ظهر محل کار خود را ترک می کنند. از لحاظ تعطیلات نیز، پس از یک سال کار برای کارفرمای خود، از نظر قانونی حداقل 7 روز تعطیلات را خواهید داشت. از سوی دیگر میزان مالیات بر درآمد شما بستگی به میزان درآمد شما در این کشور دارد. که مالیات بر درآمد در مکزیک از 15% شروع می شود و به تدریج تا 30% نیز می رسد.

مهاجرت به مکزیک جهت کار

اخذ اقامت موقت برای مهاجرت به مکزیک

اتباع خارجی که قصد مهاجرت و اقامت مکزیک را دارنند، می توانند برای اخذ اقامت موقت این کشور درخواست دهند. اقامت موقت مکزیک شامل چندین دسته است مانند، تحقیقات علمی، سرمایه گذاری املاک، تحصیلات، ازدواج و غیره می باشد. همچنین این مجوز معمولا برای 1 سال صادر می شود اما به شرط رعایت الزامات سالانه برای 3 سال پی در پی قابل تمدید می باشد.

از سوی دیگر، قبل از انقضای آن، اگر مقیم موقت به مدت 4 سال به طور مداوم در این کشور اقامت داشته باشد، می تواند برای اجازه موقت دائم درخواست دهد. البته در صورتی که مالیات بر درآمد مکزیک را پرداخت کرده باشند، می توانند برای اقامت دائم اقدام کنند. همچنین پس از 5 سال اقامت قانونی یک مقیم موقت ممکن است واجد شرایط تابعیت مکزیک نیز قرار گیرد. به این نکته نیز توجه فرمایید که برای دریافت اقامت مکزیک باید مهارت های زبان اسپانیایی را داشته باشید.

اخذ اقامت دائم برای مهاجرت به مکزیک

متقاضیانی که هدف آنها از مهاجرت به مکزیک، زندگی در این کشور می باشد و قصد اقامت دائم دارند، باید برای اخذ اقامت دائم این کشور اقدام کنند. مجوز اقامت دائم مکزیک برای افرادی در نظر گرفته شده است که به دنبال شهروندی نهایی این کشور می باشند. علاوه بر این لازم نیست ابتدا مقیم موقت باشید تا بعدا دائم این کشور شوید، البته باید شرایط لازم برای اقامت دائم را برآورده کنید.

شرایط لازم برای دریافت اقامت دائم مکزیک به شرح زیر می باشد:

  • باید در مکزیک ارتباطات خانوادگی نزدیکی داشته باشید.
  • افرادی که برای وضعیت بازنشستگی، درخواست اقامت دائم می دهند، باید ثابت کنند که درآمد یا پس انداز ماهانه مناسبی دارند.
  • دارای 4 سال متوالی وضعیت عادی به عنوان مقیم موقت
  • اقامت به دلایل بشر دوستانه یا از طریق پناهندگی اعطا شود.

به این نکته نیز توجه فرمایید که، کارت های اقامت دائم مکزیک منقضی نمی شوند. اما شما باید تغییرات خاصی در شرایط خود مانند آدرس، وضعیت تاهل و غیره را به اداره مهاجرت اطلاع دهید.

الزامات زبان جهت مهاجرت به مکزیک

برای درک الزامات زبان در مکزیک باید به این نکته توجه فرمایید که، موانع زبان یکی از جنبه های زندگی در مکزیک، برای مهاجران خواهد بود. تقریبا تمامی مردم مکزیک به زبان اسپانیایی و بومی صحبت می کنند. اما نگران نباشید زیرا در مناطقی که گردشگران از ان بازدید می کنند و در مناطقی که مهاجران زیادی در آن حضور دارند می توانید با زبان انگلیسی از آن عبور کنید. علاوه بر این بسیاری از مردم محلی به دلیل گردشگری انگلیسی صحبت می کنند، زیرا در آن صنعت مشغول به کار هستند. از سوی بسیاری از مردم محلی حداقل مقداری زبان انگلیسی را فراگرفته اند.

شما می توانید به خوبی بدون بهره گیری از زبان اسپانیایی صحبت کنید. البته یادگیری زبان اسپانیایی می تواند کمک های بسیاری را به شما در این کشور ارائه دهد. از جمله آنها می توان به پیداکردن دوستان جدید، خواندن روزنامه، تماشای اخبار به زبان اسپانیایی و اطلاع از آنچه در جامعه شما می گذرد اشاره کرد. اگر در مورد مهاجرت به مکزیک فکر می کنید یا به طور فعال برنامه ریزی می کنید و به مشاوره شخصی دقیق نیاز دارید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می تواند بهترین راهنما برای شما عزیزان در خصوص مهاجرت به این کشور باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :