مهاجرت به کشور صربستان

مهاجرت به صربستان

مهاجرت به صربستان

اگر قصد مهاجرت به صربستان را دارید در این خصوص راه های مهاجرتی بسیاری وجود دارد که معمول ترین راه مهاجرت به صربستان از طریق تحصیل، کار و سرمایه گذاری می باشد. اما بهترین راه از طریق سرمایه گذاری و خرید ملک است که شرایط به نسبت راحتی دارد که می تواند منجر به اقامت و اخذ پاسپورت شود.

صربستان کشوری است که از لحاظ هزینه بسیار مقرون به صرفه  و مقصد نهایی بسیاری از افراد قرار گرفته است. صربستان اقتصاد خیلی خوبی دارد و مورد استقبال بسیاری از افراد است و شخص می تواند به رشد بسیاری خوبی در این کشور دست پیدا کند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در راستای مهاجرت به صربستان بهترین روش ها را پیش روی شما قرار خواهند داد.

اقتصاد در صربستان

اقتصاد صربستان، یک اقتصاد با درآمد متوسط رو به بالا است، اقتصاد آن به صورت بازار آزاد است که دو سوم کل تولید ناخالص داخلی پیش بینی شده است. تولید ناخالص داخلی در سال 2023 به 72.587 میلیارد $ (دلار) رسیده است، در حالی که تولید ناخالص داخلی بر اساس برابری قدرت خرید 175.318$ میلیارد (دلار) است که سرانه 26205$ (دلار) است. صادرات صنعتی اولیه این کشور خودرو، فلزات، مبلمان، صنایع غذایی، ماشین آلات، مواد شیمیایی، شکر، لاستیک، پوشاک و مواد دارویی است. تجارت نقش عمده ای در تولید اقتصادی صربستان ایفا می کند. بلگراد پایتخت و قلب اقتصادی صربستان است و اکثر شرکت های بزرگ صربستان و بین المللی فعال در این کشور و همچنین بانک ملی صربستان و بورس اوراق بهادار بلگراد است.

مهاجرت به صربستان از طریق تحصیل

دانشجویی که بیش از 90 روز در صربستان باشد نیازمند اخذ ویزای تحصیلی است و برای درخواست ویزا باید مدارکی را ارائه دهد مانند گذرنامه، که حداقل 6 ماه باید اعتبار داشته باشد. ویزای دانشجویی صربستان یک ویزای غیر مهاجرتی است که هر فردی میخواهد برای تحصیل اقدام کند باید ویزای دانشجویی را اخذ کرده باشد. شخصی که میخواهد برای ویزای تحصیلی صربستان اقدام کند در مرحله اول باید بررسی شود که آیا واجد شرایط هست یا خیر.

مواردی که مورد بررسی قرار می گیرد عبارتنداز:

الزمات مهاجرت به صربستان از طریق تحصیل

هزینه های تحصیل در صربستان در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی بسیار مقرون به صرفه است، هزینه های شهریه بستگی به مقطع و نوع رشته با هم متفاوت است اما به طور متوسط 2500€ (یورو) در هرسال تحصیلی است. هزینه های پایین و برنامه های تحصیلی با کیفیت بالا، صربستان را به بهترین مقصد تحصیلی در اروپا تبدیل کرده است. دانشجویی که در صربستان مشغول به تحصیل است در صورت نیاز به درآمد اضافی که فرد از پس هزینه های خود برآید به آن اجازه کار پاره وقت نیز داده می شود. دانشجویان بین المللی که بیش از 90 روز در صربستان تحصیل می کنند به ویزای اقامت موقت نیاز دارند. محدودیت سنی برای ویزای دانشجویی حداقل 14 سال و حداکثر 79 سال است، متقاضیان زیر یا بالاتر از این سنین به عنوان موارد خاص در نظر گرفته می شوند و شرایط مصاحبه طبق تصمیم کنسولگری ایالات متحده است.

مهاجرت به صربستان از طریق کار

شخصی که میخواهد برای مقاصد شغلی وارد جمهوری صربستان شود باید برای ویزای تایپ D، (ویزای کار الکترونیکی) صربستان، درخواست دهد. این نوع ویزای موقت به شخص این امکان را می دهد تا برای مدت محدودی در صربستان کار و زندگی کند. البته شخصی که میخواهد در این کشور مشغول به کار شود نیازمند درخواست کار از یک کارفرما است. بعد از آن شخص بتواند با درخواست کاری که از جاب آفر خود اخذ کرده است برا ویزای کاری اقدام کند، کارفرماهایی که قصد استخدام اتباع خارجی را دارند باید برای آن ها مجوز کار ارسال کنند. اگر فرد خارجی قصد دارد بیش از 180 روز برای کار در صربستان بماند ، باید برای اجازه اقامت موقت اقدام کند. شخصی که مایل به کار در صربستان است باید برای ویزا اقدام کند و کارفرمای شخص مسئول پرداخت هزینه مجوز کار است.

صربستان یک کشور اروپایی است اما عضو اتحادیه اروپا نیست به این معنی است که شهروندان اتحادیه اروپا نیز مانند تمام خارجی ها به مجوز کار صربستان نیاز دارند. اگر در آینده صربستان به اتحادیه اروپا بپیوندد امکان تغییر در این راستا وجود دارد، با ویزای تایپ D فرد می تواند وارد جمهوری صربستان شود و در هر ورودی تا 180 روز اقامت داشته باشد و این ویزای معتبر همچنین اجازه اقامت موقت در صربستان را به فرد می دهد.

شرایط ویزای جمهوری صربستان برای اهداف کاری عبارتند از:

  • اطلاعات شخصی مانند نام، تاریخ تولد و آدرس
  • کپی پاسپورت با تاریخ انقضا حداقل 6 ماه پس از ورود به صربستان و یک صفحه خالی ویزا
  • دعوت نامه با ذکر تاریخ سفر، نام و اطلاعات میزبان
  • مدارکی دال بر اثبات بودجه کافی
  • قرارداد کاری با ذکر نام متقاضی، اطلاعات کارفرما و تاریخ استخدام

مهاجرت به صربستان از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به صربستان از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت و اخذ اقامت در صربستان راه های مختلفی دارد که یکی از بهترین انتخاب ها و دریافت اقامت در این کشور سرمایه گذاری و خرید ملک است. صربستان هم مانند باقی کشورها برای خرید ملک و سرمایه گذاری نیازی به اثبات مدارک تحصیلی، داشتن شغل و مسائلی مشابه این موارد ندارد. همچنین به فرد این امکان را می دهد که اقامت موقت و حتی دائم را دور بزند و متقاضیان موفق در واقع از طریق این برنامه پاسپورت صربستان را با سرمایه گذاری دریافت می کنند. برنامه ویزای طلایی صربستان چندین مزایا دارد که برای ساکنان اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا در این حوزه محدودیت ندارد. چندین گزینه برای پشتیبانی از درخواست شخص وجود دارد، از جمله راه اندازی یک تجارت، خرید ملک یا سرمایه گذاری مالی در این کشور، حتی خانواده هم می تواند به آن فرد ملحق شود.

تکمیل فرآیند فقط حدود 3 ماه طول می کشد و پاسپورت صربستان به فرد امکان سفر بدون ویزا به بیش از 130 کشور را می دهد، صربستان کشوری است که دارای ثبات و اقتصاد قوی و رشد خوبی است. شخصی که می خواهد برای سرمایه گذاری در این کشور اقدام کند در مرحله اول باید بررسی شود که آیا واجد شرایط هست یا خیر زیرا خیلی موارد مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته می شود. فرد سرمایه گذار نباید سابقه کیفری داشته باشد و داشتن بودجه کافی از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا نشان دهنده حمایت مالی برای زندگی و خود و خانواده اش است .باید 18 سال یا بیشتر داشته باشد، برای خرید ملک در صربستان باید €250000 (یورو )یا بیشتر سرمایه گذاری کند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله پیشرو اطلاعات جامعی را در اختیار شما قرار داده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :