مهاجرت به کشور دومینیکا

مهاجرت به دومینیکا

مهاجرت به دومینیکا

بسیاری تبعه خارجی مهاجرت به دومینیکا را برای آینده شغلی و تحصیلی خود انتخاب می کنند. دومینیکا به دلیل داشتن یک جزیره طبیعی در جهان شناخته شده است. شما با مهاجرت به دومینیکا می توانید از مزایای شادترین کشور جهان بهره مند شوید. این کشور همچنین دارای تعادل مطلوبی بین زندگی، کار و استراحت به شمار می رود.

با همه این جاذبه ها قابل درک است که چرا مهاجران به طور فزاینده ای تصمیم می گیرند این کشور را خانه بنامند. به طور کلی جزیره دومینیکا که در مجمع الجزایر کارائیب قرار دارد بهشتی روی زمین است. دومینیکا مکانی عالی برای استراحت و لذت بردن از اوقات شگفت انگیر در حین حضور در این کشور است. این راهنمای مهاجرت به دومینیکا که با کمک موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده، برای شما عزیزان بسیار مناسب است.

اخذ ویزای توریستی برای مهاجرت به دومینیکا

شهروندان کشورهای مختلف جهان که قصد مهاجرت به دومینیکا را دارند می توانند برای ویزای توریستی دومینیکا درخواست دهند. به طور کلی اتباع خارجی برای ورود به دومینیکا باید ویزای توریستی داشته باشند. به این نکته نیز توجه فرمایید که برای 21 روز اول در دومینیکا نیازی به به ویزا نیست. اما اگر مهاجران مایل به اقامت طولانی تر هستند باید برای ویزای توریستی دومینیکا درخواست دهند.

البته لازم به ذکر است که برخی از دارندگان پاسپورت مانند شهروندان ایالات متحده آمریکا حق دارند تا شش ماه بدون ویزای توریستی در دومینیکا بمانند. مشروط بر اینکه بلیط برگشتی یا تاییدیه اقامتگاه خود در دومینیکا را نشان دهند. در نهایت اینکه برای اخذ ویزای توریستی دومینیکا باید هزینه درخواست ویزا به مبلغ 155XCD (دلار کارائیب شرقی) را بپردازید.

درخواست اقامت برای مهاجرت به دومینیکا

متقاضیانی که قصد مهاجرت به دومینیکا را دارند می توانند همزمان برای اقامت دومینیکا نیز درخواست دهند. در قدم اول، هر فردی که درخواست اجازه اقامت می کند باید پاسپورت خود را با تاریخ اعتبار 6 ماه قبل از انقضا ارائه دهد. از مهمترین شرایط درخواست اقامت برای مهاجرت به دومینیکا این مورد است که تمدید اقامت باید از اداره مهاجرت درخواست شود. مگر اینکه وضعیت مهاجرت متقاضی به اجازه کار تغییر پیدا کند.

همچنین وضعیت متقاضی به عنوان یک بازدید کننده باقی می ماند و درخواست باید دارای تمدید اقامت باشد. علاوه بر این اگر متقاضی برای تمدید اقامت دومینیکا درخواست نکند به طور غیر قانونی در جزیره حضور دارد. تا زمانی که وضعیت متقاضی به عنوان یک بازدید کننده اصلاح نشود فرم درخواست ویزای دومینیکا به او داده نخواهد شد. اگر متقاضی واجد شرایط اقامت در دومینیکا باشد باید فرم پزشکی و چک لیست را نیز ارائه کند.

متقاضیان درخواست اقامت برای مهاجرت به دومینیکا به این نکته توجه فرمایند که هنگام درخواست باید مدارک زیر را به صورت کامل به کنسولگری دومینیکا ارائه دهند:

  • تکمیل و ارائه فرم های درخواست ویزای دومینیکا
  • ارائه سوابق اخیر پلیس
  • گواهی پزشکی مبنی بر اینکه متقاضی در سلامت کامل بوده و در سه سال گذشته به هیچ گونه بیماری واگیردار مبتلا نشده است.
  • مدرکی مبنی بر اینکه متقاضی بلیط رفت و برگشت به محل اقامت خود را دارد یا مبلغی را برای پرداخت هزینه بلیط دومینیکا واریز کرده است.
  • 2 قطعه عکس در اندازه پاسپورت که اخیرا گرفته شده باشد.
  • پاسپورت معتبر ملی که باید تا 6 ماه اعتبار داشته باشد.
  • هزینه درخواست مجوز اقامت دومینیکا که باید در وزارت خزانه داری پرداخت شود.
  • نامه پوششی از متقاضی درخواست مجوز

درخواست اقامت برای مهاجرت به دومینیکا

مهاجرت به دومینیکا و اخذ شهروندی از طریق سرمایه گذاری

در سال های گذشته مهاجرت به دومینیکا و اخذ شهروندی این کشور بیش از پیش مورد توجه اغلب کشورهای جهان قرار گرفته است. دولت دومینیکا از سال 2023 برنامه شهروندی خود را از طریق سرمایه گذاری اجرا می کند. که اخذ شهروندی دومینیکا به متقاضیان و اعضای خانواده آنها این امکان را می دهد تا در ازای سرمایه گذاری متوسط، به سرعت تابعیت این کشور را دریافت کنند.

به این نکته نیز توجه فرمایید که برای حداقل مبلغ سرمایه گذاری مبلغ 150000XCD (دلار کارائیب شرقی) باید در صندوق توسعه اقتصادی این کشور باشد. همچنین با سرمایه گذاری حداقل مبلغ 250000XCD (دلار کارائیب شرقی) در توسعه املاک و مستغلات تایید شده متقاضی می تواند طی سه ماه شهروندی دومینیکا را دریافت کند. علاوه بر این دارندگان پاسپورت دومینیکا از سفر بدون ویزا به بیش از 150 کشور در سراسر جهان از جمله منطقه شنگن اروپا بهره مند می شوند.

اخذ ویزای دانشجویی برای مهاجرت به دومینیکا

افرادی که علاقه مند به مهاجرت به دومینیکا جهت تحصیل در دومینیکا هستند، می توانند از طریق ویزای دانشجویی وارد دومینیکا شوند. به طور کلی ویزای دانشجویی دومینیکا به شهروندان خارجی این امکان را می دهد که به صورت موقت به دومینیکا مهاجرت کنند. تا دوره های تحصیلی خود را در این کشور با موفقیت سپری کنند. مهاجرت به دومینیکا جهت تحصیل، یک گزینه محبوب برای دانشجویان کارشناسی در سراسر جهان است.

دومینیکا با انبوهی از موسسات آموزشی سابقه ای طولانی از تعالی در یادگیری ارائه می دهد. اخذ ویزا دانشجویی برای مهاجرت به دومینیکا در سال های اخیر رشد قابل توجهی داشته است. مهاجرت به دومینیکا و ویزای دانشجویی این کشور به دارندگان این امکان را می دهد. که تا زمانی که برای کمک به حمایت از خود و بستگان خود نیاز به تکمیل دوره دارند در دومینیکا زندگی و کار کنند.

برای اخذ ویزای دانشجویی جهت مهاجرت به دومینیکا باید معیار های زیر را رعایت فرمایید:

  • نامه پذیرش باید ارائه شود که نشان دهد به متقاضی محل تحصیل تمام وقت در یک موسسه آموزشی معتبر پیشنهاد شده است.
  • نامزدها باید بتوانند شواهدی مبنی بر وجود بودجه کافی برای حمایت از خود در کشور نشان دهند.
  • ارائه مدارکی دال بر پرداخت شهریه دوره به طور کامل

در نهایت اینکه باید بیمه درمانی ترتیب داده شود و مدارک مستند آن ارائه شود. اگر چنانچه تصمیم خود را برای مهاجرت به دومینیکا گرفته اید برای تسهیل در این امر می توانید با مشاوران مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :