مهاجرت به کشور اوکراین

مهاجرت به اوکراین

مهاجرت به اوکراین

اکثر گواهی های مهاجرت به اوکراین برای خارجی هایی صادر می شود که برای تحصیل، گردهمایی خانواده و کار به این کشور مهاجرت می کنند. اوکراین کشوری در اروپای شرقی است. این کشور از شرق و شمال شرق با روسیه، از شمال غربی با بلاروس، از غرب با لهستان، اسلواکی و مجارستان همسایه است. اوکراین یک کشور بزرگ کشاورزی با سنت های مختلف آشپزی است. غذاهای مختلف را می توان در مغازه ها، سوپر مارکت ها، بازارهای کشاورزی خریداری کرد. بر اساس رتبه بندی سازمان جهانی گردشگری، اوکراین از نظر تعداد گردشگرانی که بازدید می کنند جایگاه هفتم را در اروپا به خود اختصاص داده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص کشور اوکراین به تصویر زیر که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت طراحی و ارائه شده توجه فرمایید:

درباره کشور اوکراین

همچنین سیستم مراقبت های بهداشتی اوکراین با یارانه دولتی است و به طور رایگان در دسترس همه شهروندان این کشور قرار گرفته است. اوکراین تقریبا انواع وسایل حمل و نقل و فضاپیما ها را تولید می کند.

مهاجرت به اوکراین برای کار

افرادی که قصد مهاجرت به اوکراین برای کار را دارند، باید در قدم اول برای درخواست مجوز کار در اوکراین اقدام کنند. ساکنان و پناهندگان خارجی تنها پس از دریافت مجوزی که توسط سرویس اشتغال دولتی اوکراین اعطاء می شود می توانند مشغول به کار شوند. البته کارگرانی که دارای مجوز اقامت دائم هستند برای استخدام نیازی به مجوز کار ندارند. مجوز کار در اوکراین می تواند برای یک دوره سه ساله به متقاضیان اعطا شود.

همچنین کارفرما باید مدارک مورد نیاز را ارائه کند و هزینه های مجوز را نیز پرداخت کند. اگر مجوز کار در اوکراین را دریافت کنید فقط در یک سازمان خاص مجاز به کار کردن هستید. علاوه بر این مجوز کار در اوکراین به یک خارجی اجازه زندگی در این کشور را نمی دهد. با این حال اخذ مجوز کار، یکی از موارد ضروری برای دریافت مجوز اقامت در کشور است. به این نکته نیز توجه فرمایید که مطابق با قوانین اوکراین، کار از سن 16 سالگی مجاز است.

سهمیه های مهاجرت به اوکراین

مجوزهای مهاجرت به اوکراین در چهارچوب سهمیه های مهاجرت اعطا می شود. سهمیه های مهاجرت به اوکراین توسط کابینه وزیران اوکراین به گروه های زیر اعطاء می شود:

  • متخصصان و کارگران بسیار ماهر که به پر کردن شکاف های موجود در اقتصاد اوکراین کمک می کند و از کمک این افراد قدردانی می شود.
  • افرادی که در زمینه های علمی و فرهنگی کار می کنند و مهاجرت آنها به نفع اوکراین است.
  • افرادی که سرمایه گذاری خارجی در اقتصاد اوکراین با ارز تبدیل شده خارجی معادل 100000$ (دلار) انجام داده اند.
  • متقاضیانی که خواهر و برادر کامل، پدربزرگ و مادربزرگ یا نوه یک شهروند اوکراینی هستند.
  • افرادی که قبلا شهروند این کشور بوده اند.
  • افرادی که به مدت 3 سال پس از شناسایی به عنوان قربانیان قاچاق انسان به طور مداوم در خاک اوکراین زندگی می کردند.
  • افرادی که به مدت 3 سال و بیشتر در نیروهای مساح اوکراین خدمت کرده اند.

سهمیه های مهاجرت به اوکراین

مهاجرت به اوکراین برای تحصیل

افرادی که قصد مهاجرت و تحصیل در اوکراین را دارند باید به این نکته توجه کنند که سیستم آموزشی در این کشور کیفیت بسیار بالایی دارد. همچنین یکی از مهمترین وظایف مقامات مرکزی در اوکراین این است که امکانات مساوی در دریافت آموزش با کیفیت بالا برای همه مهاجران فراهم کنند. موسسه های مختلف برای پیش دبستانی وجود دارد و طبق قانون اساسی مدرسه توسط بخش مرکزی اداره می شود و رایگان در دسترس همگان قرار دارد.

علاوه بر این موسسات آموزش عالی دانشجویی در اوکراین با داشتن بیش از 1 میلیون دانشجو، یکی از بزرگترین سیستم ها آموزش عالی در جهان را ارائه می دهند. دانشجویان بین المللی تحصیلات عالی خود را در دانشگاه ها، آکادمی ها و موسساتی می گذرانند که نه تنها دارای اعتبار هستند بلکه دارای مجوز ویژه برای آموزش دانشجویان خارجی هستند. علاوه بر این دانشگاه ها و مدارس اوکراین امکانات فوق العاده ای را در اختیار دانش آموزان قرار می دهند. از جمله این امکانات می توان به، خوابگاه های بازسازی شده، غذای خوب و علاوه بر آن به غذاهای ملی اشاره کرد.

در تصویر زیر می توانید برترین دانشگاه های اوکراین را ملاحظه فرمایید:

برترین دانشگاه های اوکراین

مزایا و معایب مهاجرت به اوکراین

اوکراین یک از بزرگترین کسورهای اروپا محسوب می شود. اما با این حال دارای معایب و مزایا بسیاری است که در خود جای داده است. در حالی که این کشور در حال حرکت در آینده خود است اوضاع به طور مداوم در حال تغییر است. همچنین اوکراین در حال برقراری روابط نزدیک تر با اتحادیه اروپا و تجسم مجدد خود به عنوان مرکز فرهنگی اروپای شرقی است.

در جدول زیر می توانید مزایای مهاجرت به اوکراین را مطالعه فرمایید:

  • در مقایسه با بقیه اروپا، هزینه مسکن به طرز شگفت انگیزی پایین است.
  • اوکراین دارای تاریخ و فرهنگ غنی است، و سبک زندگی مردم آن با غذاهای خوب، دوستی های عمیق و عشق به طبیعت مشخص می شود.

مدارک مورد نیاز جهت مهاجرت به اوکراین

افرادی که قصد مهاجرت به اوکراین جهت زندگی در این کشور را دارند باید قبل از اعزام مدارکی را به کنسولگری این کشور ارائه دهند. مدارک لازم عبارت اند از:

  • فرم درخواست عمومی، فرم درخواستی که باید توسط نمایندگی قانونی یک فرد صغیر یا ناتوان از نظر قانونی ارسال شود.
  • 3 قطعه عکس
  • کپی سندی که هویت فرد و اقامت قانونی وی در خاک اوکراین را تایید می کند.
  • سندی که اقامت فرد در خارج از کشور و اوکراین را اثبات می کند.
  • اطلاعات مربوط به ترکیب خانواده: کپی گواهی ازدواج (در صورت متاهل بود فرد متقاضی)
  • سندی مبنی بر عدم ابتلای فرد متقاضی به الکلیسم مزمن
  • گواهی عدم محکومیت صادر شده توسط کشور مبدا متقاضی

در آخر اینکه باید اسناد تعریف شده در قانون اوکراین در مورد مهاجرت، با توجه به دسته بندی مهاجران را باید ارائه دهید. امروزه مهاجرت به اوکراین به دلایل سیاسی امری بسیار دشوار تلقی می شود به همین سبب شما برای انجام این کار باید با متخصصان ماهر در امر مهاجرت مشورت کنید. پیشنهاد ما برای شما موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می باشد زیرا این موسسه طی سالیان گذشته افتخارات زیادی در این زمینه به دست آورده و سابقه درخشانی در امر مهاجرت از خود به جای گذاشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :