مهاجرت به کشور آفریقای جنوبی

مهاجرت به آفریقای جنوبی

مهاجرت به آفریقای جنوبی

شرایط مهاجرت به آفریقای جنوبی برای تمامی متقاضیان یکسان نبوده و با توجه به ملیت متقاضی و هدف مهاجرت اقدام درخواست ویزا صورت می گیرد. این ویزاها از طرف وزارت امور داخلی برای کسانی که قصد مهاجرت به آفریقای جنوبی را دارند، صادر می شود. نوع ویزا را فعالیتی که متقاضی به دلیل آن به آفریقای جنوبی نقل مکان میکند، مشخص می کند. مجوزهای مختلفی برای ورود به این کشور وجود دارد.

تعدادی از این ویزاها مانند، ویزای کاری، ویزای تحصیلی، ویزای تجاری، ویزای بستگان، ویزای بازنشستگی و سایر هستند. در این مقاله به بررسی انواع ویزاها برای ورود به کشور آفریقای جنوبی می پردازیم. این مقاله توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، به متقاضیان مهاجرت به آفریقای جنوبی ارائه می گردد.

مهاجرت به آفریقای جنوبی از طریق کار

درخواست مجوز کار به عنوان وسیله ای برای مهاجرت به آفریقای جنوبی از طریق یکی از دسته های مجوز کار به دست می آید. در اصل انگیزه اصلی پشت مقررات وزارت امور داخلی، در مورد صدور چنین مجوزها و ویزاهایی، این است که:

  • حفاظت از فرصت های شغلی برای آفریقای جنوبی
  • توانایی استخدام کارگران ماهر خارجی در مناطق با کمبود مهارت یا برآورده کردن الزامات شرکت

آفریقای جنوبی برای کسانی که به دنبال ویزای کار برای مقاصد مهاجرت به آفریقای جنوبی هستند، گزینه های زیادی ارائه می دهد. اساسا مقررات مربوط به ویزای کار آفریقای جنوبی باید تعادلی بین اطمینان از استخدام کارفرمایان محلی آفریقای جنوبی در صورت امکان ایجاد کند، اما به آنها اجازه می‌دهد تا کارگرانی را از خارج از کشور در جایی که قادر به انجام این کار نیستند، استخدام کنند.

مهاجرت به آفریقای جنوبی از طریق ویزای تجاری

برای کارآفرینان و افراد تجاری که به دنبال ایجاد و راه اندازی کسب و کار خود پس از مهاجرت به آفریقای جنوبی هستند. مقررات این ویزاها برای تشویق سرمایه گذاری در آفریقای جنوبی و همچنین ایجاد اشتغال برای آفریقای جنوبی طراحی شده است. راه اندازی هر کسب و کاری یک فرآیند دقیق و پیچیده است، اما هنگام ایجاد یک کسب و کار در یک کشور خارجی، این فرآیند پیچیده تر می شود.

ویزای تجاری در آفریقای جنوبی می تواند توسط کسانی که به دنبال اقامت موقت و یا دائم در آفریقای جنوبی هستند و مایل به راه اندازی کسب و کار خود هستند، درخواست شود. کسب و کار می تواند یک راه اندازی، یک شرکت خریداری شده یا یک مشارکت باشد. تمام معیارهای معمولی واجد شرایط بودن برای درخواست ویزای تجاری اعمال می شود.

اما علاوه بر این، متقاضیان بالقوه باید از شرایط زیر برای اخذ ویزای تجاری آفریقای جنوبی، آگاه باشند:

  • نیاز به سرمایه یا سرمایه گذاری نقدی معادل حداقل 5 میلیون ZAR (راند آفریقای جنوبی) در تجارت از طریق وجوه خارج از کشور
  • نیاز به 60% از نیروی کار شما به شهروندان آفریقای جنوبی یا دارندگان اقامت دائم
  • ایجاد ساختار مناسب شرکت و طرح کسب و کار جامع

از نظر نیاز مالی 5 میلیون ZAR (راند آفریقای جنوبی) درخواست می تواند برای معافیت از این امر توسط دسته های تجاری خاص انجام شود.

مهاجرت به آفریقای جنوبی از طریق ویزای تجاری

مهاجرت به آفریقای جنوبی از طریق تحصیل

آفریقای جنوبی دارای برخی از موسسات آموزشی مشهور جهانی است و مقصدی محبوب برای دانشجویان خارجی است. از مزایای آن می توان به هزینه نسبتا پایین شهریه تحصیل و هزینه های زندگی کمتر اشاره کرد.

جزییات زیر درباره مجوز ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی است:

  • ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی تنها در جایی صادر می شود که موسسه آموزشی مورد تایید وزارت آموزش عالی باشد.
  • شما باید حداقل 60 روز قبل از انقضای مجوز تحصیل خود برای ویزای تحصیلی جدید درخواست دهید.

برای اطمینان از رعایت شرایط ویزای تحصیلی خود، تاکید بیشتری بر موسسه متبع است. این موضوع باعث می شود کنترل های سخت گیرانه تری انجام شود و به طور حساب شده اعمال شود.

در تصویر زیر مهم ترین ویزاها برای مهاجرت به آفریقای جنوبی نشان داده شده است:

مهم ترین ویزاها برای مهاجرت به آفریقای جنوبی

مهاجرت به آفریقای جنوبی از طریق ویزای همسر

همسران و شرکای زندگی شهروندان آفریقای جنوبی و دارندگان اقامت دائم مجاز به مهاجرت به آفریقای جنوبی و اقامت در این کشور بر اساس روابط خود هستند. زوج ها ثابت می کنند که برای مدت 5 سال ازدواج کرده اند یا با هم ازدواج کرده اند تا برای اقامت دائم درخواست دهند. قبل از این مدت می توان برای اقامت موقت درخواست داد. اگر همسر یا شریک زندگی همراه مایل به استخدام یا راه اندازی کسب و کار خود باشد، خبر خوب این است که می توان برای تاییدیه درخواست داد.

ویزای همسر یک ویزای موقت است که معمولا برای 2 تا 3 سال صادر می شود. در حالی که مجوز همسر برای هر اقامت دائم است که اجازه اقامت نامحدود در آفریقای جنوبی را می دهد. از اینرو اکثر برنامه های کاربردی برای وزارت امور داخلی، اسناد مختلفی وجود دارد که نیاز به مدارک تکمیلی و پشتیبان ارائه شده دارند. بدیهی است یکی از موارد اصلی دلیل بر صحت عقد است. این امر به سادگی با ارائه گواهی ازدواج به عنوان بخشی از درخواست به دست می آید.

مهاجرت به آفریقای جنوبی از طریق ویزای نسبی

ویزای نسبی برای درخواست های موقت به خویشاوندان دوم و برای درخواست های اقامت دائم به خویشاوندان اول گسترش می یابد. به عنوان مثال یک پسر یا دختر ممکن است برای اقامت موقت و دائم درخواست دهد. در حالی که یک برادر یا خواهر فقط می تواند برای اقامت موقت درخواست دهد. برای درخواست موفقیت آمیز برای ویزای نسبی، باید یکی از اقوام یا خویشاوندان دوم یک شهروند آفریقای جنوبی یا دارنده اقامت دائم باشید. خویشاوندان اول ممکن است برای اقامت موقت و اقامت دائم، که به عنوان ویزای خویشاوندی و مجوز اقوام شناخته می شود، درخواست دهند. در حالی که اقوام دوم فقط می توانند برای اقامت موقت، ویزای بستگان، درخواست دهند.

اولين اقوام اقوامى هستند كه از يک رابطه والدين، فرزند يا زن یا شوهر هستند. اقوام خویشاوند دوم برادر و خواهر هستند. ویزای اقوام موقت به دارنده اجازه نمی دهد کار کند یا تجارتی را اداره کند. این ویزا به سادگی به دارنده اجازه می دهد تا بتواند برای مدت زمان معینی، معمولا 2 سال، به آفریقای جنوبی مهاجرت کند و هیچ فعالیت دیگری را انجام ندهد. در اصل تقریبا شبیه ویزای توریستی بلند مدت است. اگر قصد مهاجرت به اروپا و سایر قاره های جهان را دارید، می توانید از طریق برقراری ارتباط با مشاورین و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، اطلاعات کامل را از آنان دریافت کرده و از طریق این موسسه برای اهداف مهاجرتی خود قدم بردارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :