مهاجرت تحصیلی هند

مدارس ایرانی هند

مدارس ایرانی هند

مدارس ایرانی هند که در یکی از سریع ترین اقتصادهای در حال رشد جهان قرار گرفته اند، دارای مدارسی متنوع از نظر فرهنگی هستند. هند خانه یکی از بزرگترین سیستم های آموزش عالی در جهان است و کشوری عجیب و غریب و زیبا است. هند در کنار مناظر خیره کننده ای مانند کوه های هیمالیا، شهرهای بزرگ و مدرنی دارد و دانشگاه ها این کشور پذیرای دانشجویان بین المللی از کشورهای مختلف دنیا هستند. برای ادامه تحصیل در مدارس ایرانی هند، دانشجویان نیاز به اطلاعات کاملی در این زمینه و همچنین دانشگاه های این کشور دارند که در این راهنما توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جمع آوری شده است.

شایان ذکر است که 8 موسسه هندی در 500 رتبه برتر دانشگاه های جهانی قرار گرفته اند. بالاترین رتبه در این بین موسسه فناوری هند بمبئی (IITB) است که در رتبه 177 قرار دارد. موسسه هندی بعدی در این رتبه بندی، موسسه علوم هند است که در رتبه 185 قرار دارد. بسیاری از دانشگاه های هند در سطح بین المللی رتبه بندی شده اند و این ثابت می کند که هند برای ارائه آموزش با کیفیت سخت تلاش می کند. سیستم آموزشی هند شجره خاصی برای برنامه های مطالعات فناوری و مدیریت دارد. به همین دلیل موسسات تخصصی زیادی برای تحصیل در این زمینه در هند وجود دارد و سایر برنامه های تحصیلی نیز در دانشگاه های هند در دسترس دانشجویان می باشند.

سیستم آموزش مدرسه ایرانی در هند

دلیل اصلی بررسی سیستم آموزش عالی در هند و دانشگاه های این کشور این است که اکثر دانش آموزانی که وارد مدارس ایرانی هند می شوند، بعد از اتمام دوره های تحصیلی خود، وارد دانشگاه های برتر این کشور می شوند و در برنامه های تحصیلی مختلف شرکت می کنند. در این کشور، دانشگاه های مختلفی از جمله دانشگاه های مرکزی، دانشگاه های دولتی، موسسات ملی و دانشگاه های خصوصی وجود دارند که آماده پذیرش دانشجویان و متقاضیان در مقاطع مختلف تحصیلی هستند.

در هر یک از دانشگاه های هند، شرایط اخذ پذیرش و ادامه تحصیل متفاوت است، از این رو توصیه می شود قبل از انجام هر کاری، متقاضیان با دانشگاه مورد نظر خود تماس بگیرند و از الزامات و شرایط ورود به دانشگاه و برنامه تحصیلی مورد نظر خود اطلاعات کامل کسب کنند.

برخی از بهترین دانشگاه های هند عبارتند از:

نام دانشگاه در هندرتبه در هندرتبه در آسیارتبه جهانی
موسسه فناوری هند خاراگپور164460
موسسه علوم هند264489
موسسه فناوری هند بمبئی382518
دانشگاه دهلی485550
موسسه فناوری هند کانپور593574
موسسه فناوری هند مدرس6100605
موسسه فناوری هند دهلی7110643
انستیتوی علوم پزشکی تمام هند دهلی8133727

در نمودار زیر به تعداد موسسات آموزش عالی در هند براساس نوع موسسه اشاره شده است:

تعداد موسسات آموزش عالی در هند براساس نوع موسسه

معرفی مدارس ایرانی در هند

تنوع و تاریخچه هند طیف گسترده ای از گزینه ها را برای هر دانش آموزی ارائه می دهد. سیستم آموزشی هند به اندازه خود کشور گسترده و متنوع است. در حالی که زندگی در هند می تواند برای دانش آموزان ایرانی چالش برانگیز باشد، تجربه ای مقرون به صرفه و ارزشمند است. اما با تحصیل در مدارس ایرانی هند، شرایط ادامه تحصیل در این کشور برای دانش آموزان ایرانی کمی آسانتر می شود. سیستم آموزشی هند به اندازه تاریخ آن جامع و متنوع است و تحصیل در هند را شبیه هیچ جای دیگری نمی کند. در لیست مدارس ایرانی هند، مدارس مختلف قرار می گیرند.

مدارس ایرانی هند عبارتند از:

  • مدرسه جمهوری اسلامی ایران در حیدرآباد
  • مدرسه جمهوری اسلامی ایران در پونا
  • مدرسه جمهوری اسلامی ایران در بمبئی
  • مدرسه طلیعه دانش میسور
  • مدرسه ایرانیان دهلی نو

3 مقطع اصلی که در مدارس ایرانی هند در آنها به دانشجویان آموزش هایی با کیفیت بی نظیر ارائه می شود شامل دبستان، متوسطه اول و متوسطه دوم می باشند. تمامی مدارس ایرانی هند از نوع دولتی می باشند و امکاناتی عالی برای تحصیل دانشجویان ایرانی در این مدارس مهیا شده است. تحصیل در مدارس ایرانی هند راهی برای ورود به بهترین دانشگاه های این کشور همچنین اخذ پذیرش در بهترین دانشگاه های دنیا می باشد.

معرفی مدارس ایرانی در هند

دوره های تحصیل در مدارس ایرانی هند

آموزش ابتدایی و متوسطه اول در مدارس ایرانی هند (پایه ابتدایی از کلاس 1 تا 5 و پایه متوسطه اول از کلاس 6 تا 8) در هند اجباری و رایگان است. آموزش ابتدایی در مدارس ایرانی هند در سن 6 سالگی شروع می شود و تحصیلات ابتدایی و متوسطه اول در 14 سالگی به پایان می رسد. آموزش متوسطه دوم از کلاس 9 شروع می شود و تا کلاس 12 ادامه می یابد. مرحله متوسطه دوم در مدارس ایرانی هند به دو دوره 2 ساله (از 14 تا 18 سالگی) تقسیم می شود که عموما به عنوان دبیرستان عمومی یا Standard X شناخته می شود. در این مقطع در مدارس ایرانی هند، امتحانات عمومی در پایان هر 2 دوره برگزار می شود و به ترتیب اجازه دسترسی به تحصیل در سطح دانشگاه را می دهد.

برنامه درسی عمومی برای دبیرستان در مدارس ایرانی هند از 3 زبان (شامل زبان منطقه ای، یک زبان انتخابی و انگلیسی)، ریاضیات، علوم و فناوری، علوم اجتماعی، آموزش فنی و حرفه ای، هنر و تربیت بدنی تشکیل شده است. با اتمام دوره متوسطه دوم یا دبیرستان در 18 سالگی، متقاضیان می توانند با رعایت شرایط مورد نیاز، وارد دانشگاه مورد نظر خود در هند یا سایر نقاط دنیا شوند. افرادی که مایل به کسب اطلاعات تکمیلی از شرایط ادامه تحصیل در هند و همچنین ورود به بهترین دانشگاه های دنیا هستند می توانند با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند و درباره شرایط و هزینه های اخذ ویزای تحصیلی بهترین کشورهای دنیا اطلاعات دقیق و کامل کسب کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :