مهاجرت تحصیلی اکوادور

تحصیل در اکوادور

تحصیل در اکوادور

تحصیل در اکوادور برای علاقه مندان به رشته های زیست ‌شناسی، حفاظت از محیط زیست، زندگی دریایی، معماری یا هنرهای زیبا بسیار مناسب می باشد. اکوادور یکی از کشورهایی است که برای تحصیل در خارج از کشور در آمریکای لاتین محبوبیت چندانی ندارد، اما این کشور انتخاب بهتری نسبت به برخی از گزینه های محبوب است، چرا که شهریه و برنامه های تحصیلی در اکوادور نسبت به سایر کشورهای آمریکای لاتین هزینه کمتری دارند.

مناطق کالج اکوادور توسط گردشگران و خارجی ‌های زیادی پر نشده است. بنابراین شما می توانید بیش از سایر مکان ‌ها با افراد محلی تعامل داشته باشید. در مقاله زیر که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارائه می شود، می توانید اطلاعات بیشتری در رابطه با تحصیل در اکوادور به دست آورید.

بررسی تحصیل در اکوادور

دانشجویان کالج در اکوادور با فرآیند ثبت نام بسیار متفاوت از الگوهای آموزشی معمول غربی روبه رو هستند. دانشگاه های دولتی در اکوادور شهریه ندارند، اما ثبت نام بر اساس آزمون استعداد انجام می شود. برای واجد شرایط بودن برای حضور در مدارس عالی، دانش آموزان باید قبل از فارغ التحصیلی از دبیرستان در آزمون استانداردی که شرکت می کنند نمرات بالایی کسب کنند.

حدود 80% از دانشجویان اکوادور در دانشگاه های دولتی تحصیل می کنند. تنها حدود 20% در مدارس خصوصی تحصیل می کنند. بهترین جا برای تحصیل در اکوادور کیتو و کوئنکا هستند. هر 2 دارای تعداد زیادی از آموزشگاه های زبان برای انتخاب هستند. کلاس های خصوصی زبان اسپانیایی از $5 تا $10 (دلار) در ساعت در دسترس است. 2 دانشگاه بزرگ در اکوادور که حدود 50% از کل دانشجویان کشور را به خود اختصاص می دهند، دانشگاه مرکزی اکوادور و دانشگاه سان فرانسیسکو در کیتو هستند.

دانشگاه مرکزی که در سال 1826 تأسیس شد، یکی از قدیمی ترین دانشگاه های آمریکای لاتین است و هر ساله حدود 10000 دانشجو ثبت نام می کند. دانشگاه سانفرانسیسکو در مقایسه با دانشگاه مرکزی جوان است، به تازگی در سال 1988 تاسیس شده است و هر سال حدود 5500 دانشجو ثبت نام می کند. هر 2 دانشگاه هنرهای لیبرال هستند که مدارج تحصیلی خود را در زمینه های مختلف به دانشجویان بین المللی آموزش می دهند.

الزامات اخذ ویزا برای تحصیل در اکوادور

برای اقامت در اکوادور بیش از 90 روز، دانشجویانی که در اکوادور تحصیل می کنند به ویزای تحصیلی اکوادور (ویزا 12:V) نیاز دارند. برای درخواست در خصوص اعزام دانشجو به اکوادور مدارک زیر لازم هستند:

  • گذرنامه معتبر (اعتبار باقیمانده حداقل 6 ماه پس از تاریخ سفر)
  • گواهی پلیس با پیشینه کیفری در کشور محل سکونت متقاضی
  • گواهی پزشکی
  • بلیط رفت و برگشت
  • 2 قطعه عکس در اندازه پاسپورت
  • فرم درخواست
  • گواهی ثبت نام دوره در یک موسسه آموزشی در اکوادور
  • گواهی تمکن مالی یا سپرده بانکی به مبلغ معقول برای پوشش هزینه ها
  • هزینه ویزا و درخواست

شکل زیر تعدادی از الزامات اخذ ویزای دانشجویی برای تحصیل در اکوادور را نمایش می دهد:

الزامات اخذ ویزای دانشجویی برای تحصیل در اکوادور

الزامات درخواست تحصیل در اکوادور

دانشگاه‌ های اکوادور هنگام تصمیم‌ گیری برای پذیرش، از یک فرآیند بررسی جامع استفاده می‌ کنند. اگرچه عملکرد تحصیلی بسیار مهم است، اما آنها قدرت برنامه درسی، مهارت انگلیسی یا اسپانیایی، گرایش نمره و سایر عوامل را نیز در نظر می گیرند. شرایط پذیرش دانشگاه کاملا با مقررات تعیین شده توسط شورای دانشگاه های اکوادور مطابقت دارد. پذیرش در موسسات کاملا رقابتی است که در آن متقاضیان با نمرات برتر در اولویت قرار می گیرند. اکثر دوره ‌های تحصیلی در اکوادور به زبان اسپانیایی تدریس می‌شوند و اگر دانشجوی بین‌المللی از یک کشور انگلیسی زبان هستید، پس از ارائه مدرک زبان خود فرصتی برای ادامه تحصیل به زبان انگلیسی خواهید داشت.

اگر در سال آخر تحصیلات متوسطه هستید، برای تحصیل در اکوادور و پذیرش از طرف دانشگاه های این کشور به مدارک زیر نیاز دارید:

  • بیمه سلامت
  • ریز نمرات آخرین مدرک تحصیلی
  • اثبات تمکن مالی
  • ترخیص پلیس
  • مدارک شناسایی
  • مدارک سفر

الزامات درخواست تحصیل در اکوادور

هزینه زندگی و تحصیل در اکوادور

مخارج زندگی در اکوادور پایین است. حتی در شهرها، یافتن آپارتمان برای اجاره با قیمت حدود $100 (دلار) در ماه، نسبتا آسان است. غذا در بازارها ارزان و به راحتی قابل دسترس است و حتی قبوض آب و برق و تلفن نیز ارزان است. اکوادوری ها از دلار آمریکا به عنوان ارز رسمی خود به همراه سکه های اکتاوو اکوادور استفاده می کنند، بنابراین لازم نیست نگران نوسانات نرخ ارز باشید.

از سال 2008، دانشگاه های دولتی در اکوادور بدون شهریه شدند. این یکی از دلایلی است که اکثریت دانشجویان (حدود 80%) در دانشگاه های دولتی ثبت نام کرده اند. هزینه تحصیل برای دانشجویان بین المللی در دانشگاه های خصوصی می تواند از $2000 الی 6000$ (دلار) در سال افزایش یابد.

در جدول زیر میزان شهریه در دانشگاه های خصوصی جهت تحصیل در اکوادور، مشخص شده است:

میزان شهریه در دانشگاه های خصوصی جهت تحصیل در اکوادور

تحصیل در اکوادور با بورسیه های فدرال

اکوادور یک منطقه مورد علاقه برای برنامه های بورسیه تحصیلی فدرال است. بورسیه های بین المللی گیلمن بیش از 2300 بورسیه تحصیلی تا سقف $5000 (دلار) سالانه برای برنامه های تحصیلی در سراسر جهان از جمله اکوادور اعطاء می شود. هدف برنامه بورسیه تحصیلی گیلمن حمایت از دانشجویانی است که به طور سنتی در تحصیل در خارج از کشور کمتر حضور داشته اند، از جمله:

  • دانشجویان با نیاز مالی بالا
  • دانشجویان کالج های جامعه
  • دانشجویان در رشته های کم نماینده مانند علوم و مهندسی
  • پیشینه های قومی مختلف و دانشجویان دارای معلولیت

متقاضیان این برنامه باید دریافت کنندگان گرنت پل فدرال باشند. معیارهای دیگر برای پذیرش شامل داشتن وضعیت علمی خوب و تعهد به تحصیل در یک کشور برای حداقل 4 هفته است. به منظور تحصیل در اکوادور و سایر کشورها می توانید از طریق مراجعه به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و برخورداری از کمک ها و راهنمایی های مشاورین باتجربه و کارشناسان متخصص این مجموعه، در جهت اهداف تحصیلی خود قدم بردارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :