مهاجرت تحصیلی مالزی

مدارس ایرانی مالزی

مدارس ایرانی مالزی

گزینه هایی برای ادامه تحصیل در مدارس ایرانی مالزی وجود دارد که در این نوشتار موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی آنها خواهند پرداخت. تحصیل در یک سرزمین دور می تواند چالش برانگیز باشد، اما این تصمیمی است که می تواند آینده دانش آموزان را شکل دهد. زمانی که متقاضیان مزایا و معایب تحصیل در مدارس ایرانی مالزی را می سنجند، متوجه خواهند شد که این می تواند یکی از بهترین تصمیماتی باشد که در زندگی خود گرفته اند. تحصیل در مدارس ایرانی مالزی فقط شامل کیفیت عالی آموزش نیست، بلکه قرار گرفتن در معرض فرهنگ های مختلف از سراسر جهان می باشد که به افراد کمک می کند تا مهارت های ارتباطی و مردمی بیشتری کسب کنند و ذهنیت جهانی را در آنها القا می کند.

دلایل متعددی برای این واقعیت وجود دارد که کشور مالزی در حال حاضر یکی از کشورهای برتر جهان از نظر تحصیلات است. با مدارس دانشگاه های با کیفیت بالا، شهریه مقرون به صرفه تر و سریع ترین رشد اقتصادی منطقه ای در جهان، مالزی به مقصدی محبوب برای دانشجویان و دانش آموزان بین المللی تبدیل شده است. مالزی دارای مدارس و دانشگاه ‌های نوآورانه و فعال در سطح بین ‌منطقه ‌ای و بین المللی می باشد که آن را به مکانی عالی برای دانشجویان و دانش آموزان تبدیل می‌کند. این کشور تلاش کرده است تا خود را به عنوان مقصدی برای دانش آموزان و دانشجویان بین المللی در نقشه قرار دهد و امیدوار است تا سال 2025 پذیرای 250000 دانشجو از خارج از کشور باشد. مقاله پیشرو به نگارش مقاله نویسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می باشد.

شرایط ادامه تحصیل در مالزی

مالزی یازدهمین مقصد برتر یونسکو برای تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان و دانش آموزان بین المللی است. مالزی کشوری در حال توسعه با رونق اقتصادی و سیستم آموزشی معتبر بین المللی است که هر ساله دانشجویان بین المللی را از صدها کشور جذب می کند. به خصوص دانشجویان آسیایی، از برنامه های مختلف ارائه شده توسط مدارس و دانشگاه های بین المللی در مالزی بهره مند می شوند و با نصف هزینه مدرک از انگلستان، ایالات متحده آمریکا و استرالیا دریافت می کنند. عمدتا هزینه های مقرون به صرفه زندگی و تحصیل در مالزی باعث شده است که این کشور در بین دانشجویان بین المللی مورد علاقه باشد. تحصیل در خارج از کشور در دانشگاه های مالزی نه تنها مقرون به صرفه است بلکه کیفیت بالای ارائه آموزش را تضمین می کند.

در نمودار زیر به طبقه بندی دانشجویان دانشگاه های مالزی براساس دوره های تحصیلی پرداخته ایم:

طبقه بندی دانشجویان دانشگاه های مالزی براساس دوره های تحصیلی

برای تحصیل در مالزی، دانش آموزان باید ثابت کنند که به زبان انگلیسی مهارت دارند و همچنین با زبان محلی نیز آشنا هستند. در برخی موارد، دانش آموزان یا دانشجویان بین المللی در مالزی می توانند برای کمک مالی اقدام کنند و باید در نظر داشت که مدارس و موسسات به طور مستقیم به دانشجویان بورسیه می دهند. برای تحصیل در مدارس ایرانی مالزی، دانش آموزان حتما باید قبل از انجام هر کاری، با مدرسه مورد نظر خود تماس بگیرند و از شرایط تحصیل کاملا مطلع شوند و مدارک مورد نیاز را آماده کنند.

همچنین مهمترین مدارک برای دریافت ویزای تحصیلی مالزی عبارتند از:

  • پاسپورت معتبر و عکس
  • پرونده سوابق تحصیلی و کاری
  • نامه پذیرش از موسسه مربوطه
  • تکمیل فرم درخواست
  • رسید پرداخت دریافت ویزا
  • بیمه سلامت

معرفی مدارس ایرانی مالزی

مدارس ایرانی مالزی در دوره های تحصیلی مختلف برنامه های تحصیلی را به دانش آموزان و متقاضیان ارائه می دهند. دانش آموزان و هموطنان محترم در نخستین گام باید با توجه سن و مقطع تحصیلی خود، از بین مدارس ایرانی مالزی مدرسه مورد نظر را انتخاب کنند.

با مشاهده جدول زیر می توان با مدارس ایرانی مالزی آشنا شد:

نام مدرسهشهردوره های تحصیلی
مدرسه امام خمینی (ره) کوالا لامپور (دخترانه)کوالا لامپوردبستان، متوسطه اول و متوسطه دوم
مدرسه امام خمینی (ره) کوالا لامپور (پسرانه)کوالا لامپوردبستان، متوسطه اول و متوسطه دوم
مدرسه معرفت کوالا لامپور (مختلط)کوالا لامپوردبستان، متوسطه اول و متوسطه دوم

در مدارس ایرانی مالزی دانش آموزان می توانند در 3 مقطع دبستان، متوسطه اول و متوسطه دوم مشغول به تحصیل شوند. مدرسه امام خمینی (ره) کووالامپور (دخترانه) و مدرسه امام خمینی (ره) کووالامپور (پسرانه) از نوع دولتی هستند. در حالیکه مدرسه معرفت کووالامپور (مختلط) غیر دولتی است. دانش آموزان در این مدارس می توانند در اردوهای علمی، اردوهای فرهنگی، اردوهای تفریحی و ورزشی شرکت کنند و علاوه بر این، در جشن های ملی که توسط مدارس ایرانی مالزی برگزار می شوند، حضور داشته باشند.

معرفی مدارس ایرانی مالزی

شرایط و دوره های تحصیل در مدارس ایرانی مالزی

مدارس ایرانی مالزی و سایر مدارس این کشور در مقطع ابتدایی، صرف نظر از نوع موسسه، از برنامه درسی ملی مالزی پیروی می کنند. برنامه درسی شامل مطالعه زبان اول (زبان مالایی، چینی یا زبان تامیلی)، انگلیسی به عنوان زبان دوم، آموزش اسلامی (اجباری برای مسلمانان)، ریاضیات، علوم، آموزش مدنی و اخلاقی، مطالعات محلی، تربیت بدنی، آموزش بهداشت، موسیقی و هنرهای تجسمی است. در پایان مدرسه ابتدایی، دانش‌آموزان در آزمون موفقیت در مدرسه ابتدایی (Ujian Pencapaian Sekolah Rendah) شرکت می‌کنند که میزان پیشرفت در مکتوب و گفتار مالایی و انگلیسی، ریاضیات و مفاهیم علوم را ارزیابی می‌کند.

بعد از آن، دانش آموزان وارد دوره متوسطه اول می شوند و در دوره متوسطه با آموزش زبان ملی (زبان مالایی) شرکت می کنند. دانش آموزان حداقل 8 موضوع را مطالعه می کنند. دروس اجباری اصلی شامل زبان مالایی، انگلیسی، علوم، تاریخ، جغرافیا و ریاضیات است. بعد از اتمام دوره متوسطه اول دانش آموزان در دوره متوسطه دوم شرکت می کنند و با پایان آن می توانند وارد دانشگاه مورد نظر خود شوند. همچنین هموطنان عزیز می توانند سایر مقالات منتشر شده در وبسایت رسمی ما از جمله مقاله تفاوت اقامت در مالزی و آلمان را مطالعه نموده و از خدمات بی نظیر مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :