مهاجرت تحصیلی گرجستان

مدارس ایرانی گرجستان

مدارس ایرانی گرجستان

تحصیلات ابتدایی تا پایان متوسطه برای ایرانیان در مدارس ایرانی گرجستان یکی از گزینه های مناسب برای تحصیل در این کشور به شمار می رود. مدارس ایرانی در گرجستان شامل تحصیلات پایه می باشد که به طور کامل در این مقاله توسط متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مورد بررسی قرار می گیرند. در گرجستان فرصت های مختلفی برای ادامه تحصیل در مقاطع مختلف از تحصیلات پایه تا تحصیلات عالی وجود دارد و به دلیل مقرون به صرفه بودن هزینه های تحصیل، اقامت و زندگی دانشجویی در این کشور، گرجستان یکی از گزینه های مناسب برای تحصیل در خارج از کشور به شمار می رود.

اکثر مدارس گرجستان مفتخر هستند که روابط سازنده ای با مدارس و دانشگاه های کشورهای مختلف از جمله آذربایجان، اوکراین، گرجستان، روسیه، بلاروس، لهستان و ترکیه برقرار کرده است. علاقه مندان به دوره های تحصیل در مدارس ایرانی گرجستان می توانند با رعایت شرایط و ارائه مدارک مورد نظر وارد مدرسه مربوطه شوند و مشغول به تحصیل شوند. مدارس ایرانی گرجستان دوره های آمادگی را برای تمامی علاقه مندان به تحصیل در گرجستان در نظر گرفته اند و در سطوح مختلف تحصیلات پایه آموزش های لازم را ارائه می دهند و دانش آموزانی که این دوره ها را گذرانده اند با توافق می توانند مستقیما تحصیل خود را در دانشگاه ها شروع کنند.

شرایط تحصیل در گرجستان

توسعه سیستم آموزشی یکی از اولویت های دولت گرجستان است. نسل جوان تحصیل کرده و آینده نگر به پیشرفت کلی کشور کمک زیادی می کند. در این راستا، وزارت آموزش و پرورش گرجستان (MES) در حال اجرای اصلاحاتی است که با هدف ارتقای کیفیت آموزش در موسسات آموزشی عمومی و عالی انجام می شود. در این کشور، آموزش از 6 سالگی شروع می شود و شرایط تحصیل در مقاطع مختلف، متفاوت می باشد. دانش آموزان می توانند بعد از اتمام دوره دبیرستان که یکی از مقاطع تحصیلات پایه در این کشور می باشد، وارد دانشگاه مورد نظر خود شوند. مدارس ایرانی گرجستان یکی از گزینه های مناسب برای ایرانیان جهت تحصیل در مقاطع پایه در این کشور می باشند.

آموزش و پرورش در گرجستان ایده های جدیدی را برای ارائه بهترین و پیشرفته ترین شیوه های یادگیری در بر می گیرد. کسب ‌و کارها در گرجستان یک سیستم آموزشی قوی پیدا می‌کنند که امروز به فرزندان کارمندان خدمت می‌کند و نیروی کار آماده‌ ای برای فردا ایجاد می‌کند. با انجام سرمایه گذاری های متعدد، نوآوری و اصلاحات مستمر را در 26 ناحیه مدرسه ای ممکن ساخته است. این مدارس و مناطق مختلف گرجستان به عنوان یک واحد کل شاهد ابتکارات جدیدی با هدف آماده سازی بهتر دانش آموزان برای کالج و محل کار بوده اند. در ادامه با شرایط تحصیل در مدارس ایرانی گرجستان بیشتر آشنا خواهید شد.

معرفی مدارس ایرانی گرجستان

برای تحصیل در مدارس ایرانی گرجستان، به توصیه کارشناسان ما، دانشجویان ایرانی می توانند در مجتمع آموزشی و پرورشی تفلیس مشغول به تحصیل شوند. برای تحصیل در کشور گرجستان در مدارس ایرانی گرجستان و سایر مدارس تحصیلات ابتدایی در این کشور بین سنین 6 تا 14 سال اجباری است و از 4 سال در مقطع ابتدایی شروع می شود. سال تحصیلی در مدارس ایرانی گرجستان به طور رسمی از سپتامبر شروع می شود و در ژوئن به پایان می رسد، اما تعداد روزهای رسمی مدرسه به دلیل تعطیلات متعدد در سال نزدیک به 150 روز است.

مدیران ممکن است تصمیم بگیرند مدارس را در بخشی از زمستان به دلیل کمبود گرما و برق یا در فصل برداشت در مناطق کشاورزی تعطیل کنند. یک روز معمولی مدرسه معمولا از 7 ساعت (دبیرستان) تا 3 ساعت (ابتدایی) طول می کشد. بدین ترتیسب مدارس از برنامه 2 ترم استفاده می کنند.

در جدول زیر به به طور دقیق تر به دوره های تحصیل در مدارس ایرانی گرجستان اشاره شده است:

دوره تحصیلیسطحسنسال های تحصیلی
ابتداییاولیه6 تا 12 سال6
متوسطه اولآموزش پایه13 تا 15 سال3
متوسطه دومدبیرستان15 تا 18 سال3

در مدارس گرجستان، اساتید نقش مهمی در انتخاب های دانش آموزان دارند. تصمیم با توجه به کار کتبی و مشارکت در طول سال گرفته می شود. به جای تعیین نمره حرف، دانش آموزان در مقیاس یک تا 5 رتبه بندی می شوند که 5 بهترین هستند. هر دانش ‌آموزی در گرجستان که دوره متوسطه را به پایان می‌رساند، در آزمون خروجی شرکت می‌کند که شامل 2 آزمون شفاهی و کتبی است. تقریبا حدود 75% از دانش آموزان از مدارس گرجستان در موسسات آموزش عالی پذیرفته می شوند و وارد دانشگاه می شوند.

معرفی مدارس ایرانی گرجستان

شرایط تحصیل در مدارس ایرانی گرجستان

به طور کلی، آموزش در مدارس ایرانی گرجستان مبتنی بر محتوا است و به جای تجزیه و تحلیل موضوعات و آموزش تفکر انتقادی به دانش آموزان که بیشتر در سیستم های آموزشی غربی رایج است، بر حفظ حقایق، سخنرانی ها و متون تمرکز دارد. یک کلاس معمولی با مرور تکالیف و مطالب مطرح شده در کلاس قبل شروع می شود و پس از آن دانش آموزان قسمت های خوانده شده یا مفاهیمی را که کلمه به کلمه از متن یاد گرفته اند، می خوانند. سپس معلم مفهوم جدیدی را توضیح می‌ دهد و تمرین ‌هایی را که دانش ‌آموزان برای انجام تکالیف انجام می‌ دهند، مرور می ‌کند.

اطلاعات جزئی آموزش در مدارس ایرانی گرجستان عبارتند از:

  • تحصیل در مقطع ابتدایی از 6 تا 12 سال
  • تحصیل در مقطع راهنمایی از 13 تا 15 سالگی (برای دریافت گواهینامه arasruli sashulo ganaltebis motsmoba)
  • تحصیل در مقطع دبیرستان از 15 تا 18 سالگی (برای دریافت گواهینامه Sashualo Profesiuli Sastsavleblis Diplomi)

شایان ذکر است که هزینه تحصیل در مقطع ابتدایی در مدارس ایرانی گرجستان 500€ (یورو)، هزینه تحصیل در مقطع متوسطه اول 650€ (یورو) و هزینه تحصیل در مقطع متوسطه دوم 800€ (یورو) می باشد. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قادر به راهنمایی و ارائه خدمات به هموطنان عزیز در راستای مهاجرت به گرجستان و همچنین سایر کشورها از طریق تحصیل و یا سایر روش ها مانند کار یا ازدواج می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :