مهاجرت تحصیلی استرالیا

مدارس ایرانی استرالیا

مدارس ایرانی استرالیا

تحصیل در مدارس ایرانی استرالیا یک تجربه آموزشی است که مانند هیچ تجربه دیگری نیست که توانسته متقاضیان بسیاری را مجذوب خود سازد. در استرالیا، با وجود مدارس و دانشگاه‌ های کلاس جهانی، مدارس زبان و دوره ‌های آموزشی عالی، تفکر خلاقیت و استقلال دانشجویان پرورش داده می شود که به متقاضیان مزیت رقابتی در سطح جهانی می ‌دهد. اما برای تحصیل در خارج از کشور چیزهای بیشتری از تحصیل وجود دارد و تجربیاتی که افراد با تحصیل در مدارس ایرانی استرالیا و دانشگاه های این کشور کسب می کنند و دوستی هایی که در استرالیا ایجاد می کنند برای همیشه با آنها خواهند ماند زیرا استرالیا دانشجویانی را از نزدیک به 200 کشور جذب می کند.

این مقاله که توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است، توضیح می دهد که شرایط و دوره های تحصیل در مدارس ایرانی استرالیا و همچنین دانشگاه های این کشور به چه صورت می باشد. کشور استرالیا که ارائه دهنده بهترین آموزش ها و برنامه های تحصیلی از مقاطع پایه مدرسه تا تحصیلات تکمیلی در دانشگاه ها می باشد، هر سال پذیرای دانشجویان بین المللی بی شماری از کشورهای مختلف دنیا است. پذیرش چالش تحصیل در خارج از کشور به این معنی است که چیزهای زیادی برای برنامه ریزی و آماده شدن وجود دارد. دانشجویان می توانند از این راهنما برای کمک به برنامه ریزی سفر و آماده شدن برای ماجراجویی های هیجان انگیزی که برای تحصیل در مدارس ایرانی استرالیا در راه است، استفاده کنند.

آشنایی با شرایط تحصیل در استرالیا

کشور استرالیا که از معروف ترین کشورها برای سفر شناخته می شود، دارای سیستم آموزش بی نظیر نیز می باشد. مساحت این کشور 7.69 میلیون کیلومتر مربع است که ششمین کشور بزرگ جهان است. استرالیا بیش از 25 میلیون نفر را در خود جای داده است و تنوع فوق العاده ای دارد. استرالیا پیشرو جهانی در زمینه آموزش است. دانش آموزان بین المللی زیادی وارد مدارس و دانشگاه های استرالیا می شوند. استرالیا برای آموزش در سراسر جهان شهرت قوی و ثابتی دارد و دارای یکی از بالاترین درصد جمعیت واجد شرایط آموزش عالی را در جهان می باشد. علاوه بر این، این کشور همچنان به ثبت رکورد بالای سواد و تحصیلات ادامه می دهد.

37 دانشگاه با بودجه دولتی در استرالیا و 2 دانشگاه خصوصی وجود دارد و علاوه بر دانشگاه های دولتی و خصوصی، دانشجویان تعدادی موسسات آموزش عالی تخصصی دیگر را خواهند یافت. دانشگاه ملی استرالیا دارای بالاترین رتبه است که در رتبه 27 و بالاترین رتبه های بعدی دانشگاه ملبورن است که در رتبه 37 قرار دارد.

در جدول زیر به طور دقیقتر به بهترین دانشگاه های استرالیا اشاره شده است:

نام دانشگاهرتبه جهانی QS در 2022رتبه جهانی QS در 2023
دانشگاه ملی استرالیا2730
دانشگاه ملبورن3733
دانشگاه سیدنی3841
دانشگاه نیو ساوت ولز4345

آشنایی با شرایط تحصیل در استرالیا

معرفی مدارس ایرانی در استرالیا

استرالیا گاهی اوقات کشور باهوش نامیده می شود و علیرغم جمعیت نسبتا کمی که دارد، موفقیت ‌های زیادی در علم، فناوری و هنر ایجاد کرده است. بنابراین جای تعجب نیست که سیستم آموزشی استرالیا یکی از بهترین ها در جهان است و مدارس ایرانی استرالیا ارائه دهنده بهترین برنامه های آموزشی هستند. شایان ذکر است که گواهینامه های تحصیل در استرالیا در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده و ارزش دارند.

اولین و مهمترین موضوعی که متقاضیان ایرانی برای تحصیل در مدارس ایرانی استرالیا باید در نظر داشته باشند، آشنایی با مدارس ایرانی استرالیا می باشد که در حال ارائه آموزش ها و تدریس دانش آموزان در مقاطع مختلف هستند. هم اکنون در سال تنها مدرسه موجود برای تحصیل در مدارس ایرانی استرالیا، مدرسه پارسیان سیدنی می باشد که دوره های آموزشی آن به 3 بخش تقسیم می شوند. همچنین مدرسه فارسی ملبورن در ملبورن استرالیا ولقع شده است و جزء مدارس غیر انتفاعی است.

3 دوره آموزشی  در مدارس ایرانی در استرالیا عبارتند از:

  • دوره آموزشی ابتدایی
  • دوره آموزشی متوسطه اول یا راهنمایی
  • دوره آموزشی متوسطه دوم یا دبیرستان

مدرسه پارسیان سیدنی یک مدرسه دولتی می باشد و به طور کلی مدارس دولتی در استرالیا هزینه بسیار کمی برای دانش آموزان دارند و بنابراین دانش آموزان از طیف گسترده ای از جامعه استرالیا وارد این مدارس می شوند و مشغول به تحصیل در دوره های مختلف می شوند. همه مدارس دولتی در استرالیا دارای آزمایشگاه های کامپیوتری مدرن هستند و برخی حتی استودیوهای ضبط صوتی و تصویری دارند.

شرایط تحصیل در مدارس ایرانی استرالیا

آموزش در استرالیا توسط لایه دوم دولتی مدیریت می شود و بسته به ایالت یا قلمرو تا سن 15 تا 17 سالگی اجباری است. در مدارس ایرانی استرالیا، تمامی قوانین و مقررات آموزش دروس دولتی رعایت می شود. در مدرسه پارسیان سیدنی تحصیل در مقطع دبستان از سن 6 سالگی شروع می شود و تا 6 کلاس ادامه می یابد. بعد از 12 سالگی، دانش آموزان در مقطع متوسطه اول مشغول به تحصیل می شوند که تا 15 و در برخی موارد 16 سالگی ادامه دارد. دوره دبیرستان در مدارس ایرانی استرالیا در حدود 17 تا 18 سالگی به اتمام می رسد.

فارغ التحصیلانی که سال های 11 و 12 را با موفقیت به پایان برسانند، گواهی دبیرستان یا HSC و می توانند به تحصیلات عالی (دانشگاه یا کالج) ادامه دهند. عملکرد HSC هر فرد بسته به ترکیب موضوعی و نتایج با امتیاز از 1 (بالاترین) تا 25 (کمترین) رتبه بندی می شود. مهاجرت به استرالیا برای ادامه تحصیل در مدارس ایرانی استرالیا با توجه به شرایط دریافت ویزای تحصیلی می تواند کمی پیچیده باشد. از این رو، متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده هستند تا خدمات عالی در این زمینه و مهاجرت به استرالیا را به هموطنان محترم ارائه دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :