مهاجرت کاری اکوادور

کار در اکوادور

کار در اکوادور

مدارک خاصی برای اخذ مجوز کار در اکوادور مورد نیاز است که باید قبل از شروع کار مورد نظر در این کشور با توجه به ملیت متقاضی انجام شود. اکوادور دارای یک سیستم جامع مالیاتی و تامین اجتماعی است که برای افرادی که بیش از 183 روز در سال در اکوادور اقامت دارند اعمال می شود. اقتصاد اکوادور بیشتر به نفت و کشاورزی وابسته است، با این حال تعداد زیادی از شرکت های چند ملیتی فرصت هایی را برای مهاجران فراهم می کند. در مقاله پیش رو سعی کردیم به بررسی کار در اکوادور بپردازیم. لازم به یادآوری است که این مقاله توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده و برای انتقال اطلاعات مفید به متقاضیان کار در اکوادور ارائه می گردد.

کار در اکوادور در بخش های نفت و کشاورزی

اقتصاد کشور اکوادور عمدتا بر 2 ستون استوار است:

  • نفت
  • کشاورزی

بخش کشاورزی بخش قابل توجهی از تولید ناخالص داخلی ملی را تشکیل می دهد و همچنین یکی از بزرگترین کارفرمایان کشور است که برای بیش از یک چهارم جمعیت شغل ایجاد می کند. تمرکز کشاورزی اکوادور بر روی موز، قهوه و کاکائو است. بخش نفت همچنان غالب ترین بخش است. بخش تولید نفت اکوادور نه تنها به بسیاری از اکوادوری ها شغلی مطمئن داده است، بلکه عامل بزرگی در جذب مهاجران به این کشور است. سایر بخش های رشد شامل مواد شیمیایی، ماشین آلات، ساخت و ساز و الکترونیک است.

پس از یک رکود عمیق در اواخر دهه 90، این کشور دلار آمریکا را به عنوان واحد پول رسمی خود در سال 2001 معرفی کرد. دلاری شدن تا حدی باعث بازگشت اقتصاد ملی به مسیر اصلی می شود و به طور قابل توجهی شرایط و فرصت ها را برای همه افراد شاغل در اکوادور بهبود می بخشد. از آنجایی که اقتصاد ملی به شدت به نفت و سایر صادرات متکی است، فرصت های شغلی برای مهاجران محدود است. با این حال، اکوادور سهم عادلانه ‌ای از شرکت‌ های چند ملیتی را جذب کرده است که شعبه ‌ها یا دفاتری تاسیس کرده ‌اند تا سعی کنند از هزینه ‌ها و دستمزد نسبتا پایین تولید، بهره‌مند شوند.

روی نمودار زیر میانگین حقوق در اکوادور را مشاهده می کنید:

میانگین حقوق در اکوادور

انواع ویزای کار در اکوادور

کشور اکوادور انواع ویزاها را برای اتباع خارجی که مایل به سفر یا مهاجرت به آنجا هستند ارائه می دهد. ویزای اکوادور به 2 دسته کلی ویزای اقامتی و غیر مقیم تقسیم می شود و انواع دیگری از ویزاها در این دسته بندی ها وجود دارد. ویزای مناسب برای کارمندان شما ممکن است بر اساس ماهیت کاری که برای شرکت شما در اکوادور انجام می دهند و مدت زمانی که آن ها قصد زندگی در این کشور را دارند متفاوت باشد.

برای ویزای غیر مقیم، کارگران خارجی به طور کلی به ویزای کار نیاز دارند که در غیر این صورت به عنوان ویزای 12-VI شناخته می شود. این ویزا برای اتباع خارجی اعمال می شود که برای اهداف تجاری یا حرفه ای دیگر به اکوادور سفر می کنند. جهت اطلاع از شرایط اخذ ویزای همراه اکوادور پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله لینک شده می باشد.

انواع ویزای کار در اکوادور را روی شکل زیر ببینید:

انواع ویزای کار در اکوادور

الزامات و مراحل دریافت ویزای کار در اکوادور

شرایط ویزای اکوادور بسته به نوع ویزای مورد نیاز متقاضی متفاوت خواهد بود. با این حال، شرایط کلی برای هر ویزا به شرح زیر است:

  • پاسپورت معتبر
  • 2 قطعه عکس گذرنامه اخیر که باید رنگی باشد.
  • یک کپی از رزومه متقاضی
  • گواهی پزشکی
  • بررسی سوابق پلیس برای اثبات اینکه متقاضی سابقه کیفری در کشور محل اقامت خود ندارد.
  • فرم تکمیل شده درخواست ویزا
  • گواهی پرداخت هزینه درخواست ویزا

برای اتباع خارجی که قصد زندگی و کار در اکوادور را دارند، اولین قدم این است که با سفارت اکوادور در کشور محل اقامت خود تماس بگیرند. متقاضیان باید لیست مدارک لازم را با سفارت تایید کرده و همه آنها را برای ارسال جمع آوری کنند. پس از ارائه تمام مدارک مورد نیاز، متقاضیان باید در کشور محل اقامت خود باقی بمانند و منتظر تصمیم مقامات اکوادور باشند. پس از تایید، آنها ممکن است برای شروع کار به اکوادور سفر کنند.

برخی از کارمندان ممکن است قصد داشته باشند اعضای خانواده را با خود به اکوادور بیاورند. روش انجام این کار به نوع مجوز آن ها بستگی دارد. اعضای خانواده کارگران خارجی که دارای ویزای اقامت هستند ممکن است ویزای وابستگی اقتصادی یا ویزای 9-VI صادر شود که نوع دیگری از ویزای اقامت است. روند درخواست و شرایط اخذ این ویزا مشابه سایر ویزاهای مقیم است.

الزامات و مراحل دریافت ویزای کار در اکوادور

مالیات بر درآمد کار در اکوادور

اگر شما قصد مهاجرت به اکوادور را دارید، اما بیش از نیمی از هر سال تقویمی معین را در خارج از کشور سپری می کنید، با نرخ ثابت 22% از درآمد خود در اکوادور، مشمول مالیات خواهید شد. کسانی که بیش از 183 روز در سال در اکوادور زندگی می کنند بر اساس درآمد مشمول مالیات می شوند. درآمد به براکت های مختلف با سطح پایه مالیات تقسیم می شود. پس از آن، هر چیزی که بیش از آستانه پایین براکت به دست می آورید، با درصد ثابتی مشمول مالیات می شود. به عنوان مثال، اگر درآمد شما $50000 (دلار) باشد، دسته مالیات شما از $39830 الی $59730 (دلار) متغیر است.

نرخ مالیات پایه برای این سطح $3861 (دلار) است. نرخ مالیات بر مجموع بیش از حد پایین 20% است، بنابراین کل مالیات متعلق $5895 (دلار) است. به منظور کار در اکوادور و یا کار در کشورهای اروپایی از جمله می توانید با مراجعه به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و استفاده از کمک ها و راهنمایی های مشاورین مجرب و کارشناسان متخصص، در مسیر اهداف مهاجرتی خود قدم بردارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :