مهاجرت به کشور کانادا

فرهنگ مردم کانادا

فرهنگ مردم کانادا

فرهنگ مردم کانادا نیز بدون تردید یکی از موضوعاتی است که علاقمندان به مهاجرت به این کشور باید پیش از انجام هرگونه اقدامی از آن آگاه شوند. برای مهاجرت به هر کشوری باید با فرهنگ آن کشور آشنا شوید تا بتوانید با مردم آن کشور ارتباط برقرار کنید. کشور کانادا، دومین کشور بزرگ جهان (بعد از روسیه)، تقریبا دو پنجم شمالی قاره آمریکای شمالی را اشغال کرده است. مرزهای شرقی و غربی آن به ترتیب اقیانوس اطلس و آرام می باشد. مساحت خشکی بالغ بر 3851809 مایل مربع (9976185 کیلومتر مربع) دارد. شرقی ترین قسمت کشور یک محیط رودخانه ای و دریایی است که متشکل از استان های نیوفاندلند، لابرادور، نوا اسکوشیا، جزیره پرنس ادوارد و نیوبرانزویک می باشد.

بخش مرکزی این کشور، در مناطق جنوبی آن، در درجه اول جنگل های خاکی است (استان های انتاریو و کبک)، این منطقه جنگلی از دامنه های شرقی کوه های راکی تا سواحل اقیانوس اطلس در کل کشور گسترش یافته و درختان سوزنی برگ دارند. بخش غربی کشور از حوزه دریاچه های بزرگ در امتداد جنوبی این منطقه جنگلی، یک چمنزار است که بیشتر از چمنزارهای مسطح (در استان های مانیتوبا، ساسکاچوان و آلبرتا) تشکیل می شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

جامعه و فرهنگ مردم کانادا

کانادا از گروه های قومی مختلف تشکیل شده است. جمعیت اصلی این کشور کانادایی و انگلیسی هستند اما در حال تنوع بیشتری می باشند. زیرا گروه های اروپایی بیشتری (آلمانی، ایرلندی، ایتالیایی و اسکاتلندی) در حال مهاجرت به این کشور هستند. همان طور که در جدول ملاحظه می کنید، بالاترین درصد پیروان مذهب در کانادا مربوط به دین کاتولیک با 39% و پایین ترین درصد مربوط به سایر دین ها با 0.6% می باشد.

در جدول زیر اسامی دین هایی که در کشور کانادا پرطرفدار می باشد وجود دارد:

دیندرصد
کاتولیک39%
پروتستان20.3%
ارتدکس1.6%
دیگر مسیحیان6.3%
مسلمان3.2%
هندو1.5%
سیک1.4%
بودایی1.1%
یهودی1%
سایر0.6%
هیچ کدام23.9%

برگزاری جشن های کانادا

اگر قصد مهاجرت به کشور کانادا را دارید باید از روزهایی که کانادایی ها جشن برگزار می کنند آگاه باشید. این امر به شما کمک می کند تا با آنها راحت تر و سریع تر ارتباط برقرار کنید. روزهایی که در کانادا جشن گرفته می شوند عبارتند از: روز سال نو (اول ژانویه)، جمعه خوب (دو روز قبل از یکشنبه عید پاک)، دوشنبه عید پاک، روز ویکتوریا (دوشنبه گذشته قبل از 25 می)، روز کانادا (1 ژانویه)، روز کارگر (دوشنبه اول سپتامبر)، روز شکرگذاری (دوشنبه دوم اکتبر)، روز یادبود (11 نوامبر)، روز کریسمس و روز بوکس (25 و 26 دسامبر).

رسم و رسوم اجتماعی در فرهنگ مردم کانادا

قراردادهای نامگذاری کنوانسیون نامگذاری در کانادا به این صورت است که به کودک یک نام کوچک، یک نام دوم (هرچند که این نام همیشه برده نمی شود). نام خانوادگی که معمولا نام خانوادگی پدر است. (شبیه به ایالات متحده و انگلیس) داده می شود. با این وجود می توان از نام مادر استفاده کرد و یا نام والدین با هم آمیخته شود.

نکاتی درباره کار در کانادا که پیش از مهاجرت باید مورد توجه قرار گیرند عبارتند از:

  • تجار کانادایی معمولا روابط خود را به صورت رسمی آغاز می کنند که ممکن است با آشنایی بیشتر افراد با یکدیگر رسمیت کمتری داشته باشد.
  • کانادایی ها از ادب قدردانی می کنند. از این رو انتظار دارند دیگران برای هر شرایط خاص پروتکل مناسب را رعایت کنند.
  • هنگام ورود و عزیمت در جلسه با همه دست می دهند.
  • هنگام دست دادن تماس چشمی خود را حفظ می کنند.

رسم و رسوم اجتماعی در فرهنگ مردم کانادا

سبک ارتباطی در فرهنگ مردم کانادا

به دلیل منطقه گرایی و تنوع فرهنگی، مشخص کردن هر ویژگی ملی از نظر ارتباطی در کانادا دشوار است. با این وجود، برخی از سبک های ارتباطی اساسی وجود دارد که در سراسر کشور کاملا استاندارد می باشد؛ به عنوان مثال، کاسب ها معمولا مودب، راحت و تا حدودی غیر رسمی هستند. به طور کلی، ارتباطات نسبتا غیرمستقیم است و شاید منعکس کننده ادغام گرایشات آمریکای شمالی و انگلیس باشد. اگرچه بیشتر کانادایی ها در صورت لزوم می توانند علنا اختلاف نظر داشته باشند.

اما آنها ترجیح می دهند این کار را با درایت و دیپلماسی انجام دهند. سبک ارتباطی آنها اساسا عملی و به عقل سلیم متکی است. اگر اهل فرهنگی هستید که ارتباطات بسیار مستقیم است، ممکن است بخواهید برای زندگی در کانادا رفتار و لحن خود را آرام کنید تا تهدیدآمیز به نظر نرسد.

آداب غذا خوردن در فرهنگ کانادا

کانادا دارای میراث غنی کشاورزی در زمینه تولید محصولات غذایی و دامی است. آنها به عنوان “بزرگ خواران” به ویژه گوشت طبقه بندی می شوند. به طور سنتی اکثر خانواده ها روزانه 3 وعده غذایی دارند که شامل صبحانه، ناهار و وعده غذایی اصلی شام روزانه است که در عصر خورده می شود. کانادا دارای جمعیت قومی زیاد و متنوعی است که در سرتاسر کشور پخش شده اند. غذاهای مشهور در کانادا عبارتند از: “پوتین” که از کبک نشأت می گیرد. این غذا شامل سیب زمینی سرخ کرده و پنیر با گوشت قهوه ای است.

رفتارها در دور میز غذا در کانادا نسبتا آرام و غیر رسمی است. اما در شهر کبک در کانادا دارای کمی تشریفات می باشد. روش کارد و چنگال سفره معمولا قاره ای است. یعنی هنگام خوردن غذا چنگال در دست چپ و چاقو در سمت راست نگه داشته می شود. دندانه های چنگال باید رو به پایین باشد. در مهمانی ها باید صبر کنید تا به جایگاهی که سر میز برای شما تعیین شده است، راهنمایی شوید. توجه داشته باشید که غذا را تا میزبان شروع نکرده شروع نکنید. به یاد داشته باشید که هرگز آرنج ها را روی میز قرار ندهید.

نباید ها در فرهنگ مردم کانادا

در آخر نکاتی که نباید هنگام برخورد با یک کانادایی انجام دهید را برای شما بازگو کرده ایم:

  • به مردم اشاره نکنید.
  • کانادا را با ایالات متحده اشتباه نگیرید.
  • بهتر است درباره مباحث مربوط به جدایی طلبی کبک، سیاست یا مذهب صحبت نکنید.
  • بحث درباره جنسیت در کانادا را می توان ناپسند و بی ادبانه دانست. بنابراین باید از این موضوع خودداری شود.

با توجه به موارد گفته شده، کانادا کشوری با فرهنگ متمدن می باشد. بر اساس اقتصاد و کسب و کار این کشور یک مقصد مناسب برای مهاجرت است. برای اطلاعات بیشتر جهت مهاجرت به کانادا می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس گرفته و سوالات خود را مطرح کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :