ویزای مسافرتی آلمان

صنعت توریسم در آلمان

صنعت توریسم در آلمان

صنعت توریسم آلمان یکی از صنایع پردرآمد در اقتصاد آلمان می باشد که در سال های اخیر یکی از محبوب ترین کشورها در بخش گردشگری بوده است. طبق آمارهای منتشر شده بیشترین میزان گردشگر در آلمان از قاره اروپا بوده است. بدون شک آلمان یک کشور توریستی در قاره اروپا محسوب می شود چرا که هر سال تعداد زیادی گردشگرهای خارجی به این کشور می آیند.

همچنین پول بسیاری در این صنعت هزینه می شود. در کل، آلمان فرصت های مناسبی را برای بازدید کنندگان داخلی و بین المللی فراهم می کند. صنعت توریسم در آلمان یک بازار بسیار جذاب برای ارائه دهندگان خدمات مسافرتی و گردشگری را فراهم کرده است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی صنعت توریسم آلمان می پردازد و عوامل مختلف در این صنعت را بررسی می کند.

آلمان و صنعت توریسم

سفر در آلمان به روشی از زندگی تبدیل شده چرا که در تعطیلات و چه برای کار، آلمانی ها دائما در حال سفر و جابجایی هستند. به همین ترتیب، خود آلمان به عنوان یک سایت محبوب به طور فزآینده ای محبوب شده به طوریکه نه تنها برای افراد خارجی بلکه در بین آلمانی های بومی نیز پرطرفدار می باشد. جاذبه های گردشگری آلمان مانند گزینه های بی شمار برای اوقات فراغت و فعالیت های ورزشی، اماکن فرهنگی، رویدادهای با اهمیت بین المللی و همچنین شهرهای جذاب مانند برلین (Berlin)، کلن (Cologne)، درسدن (Dresden)، هامبورگ (Hamburg) یا مونیخ (Munich) باعث جذب گردشگر از سراسر جهان می شود.

مقاصد توریسم در آلمان

آلمان به دلیل مناظر زیبا، معماری عالی، جشنواره های شاد و مفرح، رویدادهای پر زرق و برق، زندگی شبانه هیجان انگیز، غذای خوشمزه، بهترین نوشیدنی ها و برگزاری فستیوال ها و نمایشگاه های مختلف میزبان میلیون ها گردشگر است که هر کدام به دلایل مختلفی به این کشور سفر می کنند. حومه آلمان طبیعتی بسیار زیبا همراه با رودخانه های فراوان، مناظر زیبا و قلعه های قدیمی را به خود اختصاص داده است. یکی از مقاصد توریسم در آلمان طبیعت آن می باشد.

علاوه بر طبیعت رویدادهای مهم فرهنگی از جمله جشنواره بزرگ فیلم برلین یکی از پر زرق و برق ترین وقایع در صنعت سینما می باشد چرا که تا حدود 400 فیلم در این جشنواره شرکت کرده و بیش از 300000 بلیت فروخته می شود. شهر مونیخ نیز، واقع در نزدیکی کوهپایه های آلپ، با معماری زینت بخش، موزه های کلاس جهانی و قلعه های مجاور مکانی عالی برای بازدید در طول سال است. جهت مهاجرت به آلمان و کسب اطلاعات بیشتر مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

رشد صنعت توریسم در آلمان

در کل، در این مدت 222.4 میلیون اقامت شبانه توسط میهمانان داخلی و خارجی جهت اسکان در آلمان وجود داشته است. در مقایسه با نیمه اول سال 2018، حدود %3.8 افزایش داشته است. در ماه ژوئن با این حال که ماهی گرم در آلمان بود، تعداد اقامت شبانه مهمانان و گردشگران با %9.7 نسبت به سال گذشته به 50.7 میلیون نفر افزایش یافته است.

به طوری که از این تعداد، 8.3 میلیون اقامت شبانه شامل میهمانان خارج از کشور (افزایش 3.3%) و 42.4 میلیون نفر در آلمان (افزایش 11.1%) داشته است. شایان ذکر است که صنعت توریسم در آلمان در نهمین سال پیاپی رکورد خود را در سال 2018 به دست آورد. در مقاله هزینه زندگی در آلمان به اطلاعات دقیقی در خصوص این کشور دست خواهید یافت.

بازار صنعت توریسم آلمان

بازارهای مسافرتی و جهانگردی آلمان از پتانسیل فوق العاده ای برای تورها و آژانس های مسافرتی برخوردار می باشند. آلمانی ها به دلیل علاقه زیادی که به سفر دارند، چه در تعطیلات و چه در روزهای کاری زمان زیادی را در سفرهای داخلی و بین المللی می گذرانند. براساس گزارش یوروستات، آلمان بزرگترین بازار گردشگری داخلی در اروپا با میانگین چهار شب را داراست که سالانه یک آلمانی در هتل های آلمان سپری می کند.

بخش مسافرتی یکی از زیر بناهایی جذاب صنعت توریسم را تشکیل می دهد. حجم بی نظیر این بازار در سال 2018 53.5 میلیارد € (یورو) را برای ارائه دهندگان خدمات مسافرتی داخلی و خارجی فراهم آورده است. همچنین در سال 2018، حدود 11 میلیون سفر تجاری از مجموع 189.6 میلیون سفر فردی انجام گرفته شده است.

بازار صنعت توریسم آلمان

توریسم داخلی و خارجی در آلمان

آلمان به عنوان یک مقصد توریستی، در سراسر جهان نامی برای خود دست و پا کرده است. به طوری که بیشترین بازدید کنندگان بین المللی در سال 2018 از کشورهای هلند (Netherlands)، سوئیس (Switzerland)، ایالات متحده (United States)، انگلستان (England) و اتریش (Austria) بوده اند. برخی مقاصد در آلمان مورد توجه خاص گردشگران از سراسر جهان است. هم چنین در سال 2018، مسافران بین المللی و داخلی به طور یکسان بیشترین زمان را در مکانهای مشهور گردشگری باواریا، برلین، بادن-وورتمبرگ و نوردراین-وستفالن (North Rhine-Westphalia) گذراندند.

5 مقصد برتر شهری برای همه گردشگران در آلمان چه توریسم داخلی چه توریسم خارجی شهر برلین، مونیخ، هامبورگ، فرانکفورت (Frankfurt)، ماین (Main) و کلن بوده اند. همچنین طبق پیش بینی های انجام گرفته انتظار می رود تعداد اقامت شبانه گردشگران سالانه تا سال 2030 به 131.5 میلیون نفر برسد. جهت اطلاع از شرایط مراحل اخذ ویزای آلمان برای ایرانیان مقاله لینک شده را مطالعه بفرمائید.

شهرهای توریست خیز در آلمان

در جدول زیر 8 شهر برتر آلمان که هر سال گردشگران خارجی زیادی را به خود جلب می کند دیده می شود. این شهرها نقش بزرگی در رشد صنعت توریسم در آلمان داشته اند:

تعدادنام شهر در کشور آلمان
1برلین
2هامبورگ
3کلن
4مونیخ
5فرانکفورت
6دوسلدورف
7درسدن
8اشتوتگارت
9نورمبرگ
10لایپزیک

در مقاله بهترین شهرهای آلمان برای زندگی می توانید به اطلاعات دقیقی در خصوص شهرهای این کشور دست یابید.

حقایقی درباره صنعت توریسم آلمان

در خصوص صنعت گردشگری در این کشور اطلاعات زیر را نیز در نظر داشته باشید:

  • آلمان هر سال میزبان حدود 37 میلیون نفر توریست است.
  • سالانه حدود 290 میلیارد € (یورو) در آمد حاصل از صنعت توریسم در آلمان است.
  • حدود 3 میلیون نفر در مشاغل وابسته به صنعت توریسم مشغول به کار هستند.
  • در سال 2018، آلمانی ها در کل 154 میلیارد € (یورو) برای اوقات فراغت، سرگرمی و مراکز فرهنگی هزینه کردند.
  • آلمانی ها در سال 2018 در سفرهای خارج از کشور 79.4 میلیارد € (یورو) هزینه کردند.
  • ارزش افزوده ناخالص بیش از 105 میلیارد € (یورو)، آلمان را به یکی از بزرگترین بازارهای جهانگردی در اروپا تبدیل کرده است.
  • سالانه حدود 40 میلیارد € (یورو) توسط توریست های خارجی در آلمان خرج می شود.

پتانسیل صنعت توریسم آلمان

در حال حاضر آلمان در صحنه بین المللی به عنوان یک رقیب قدرتمند در بخش توریسم و گردشگری جایگاه برجسته ای را اشغال کرده است. فقط اسپانیا و فرانسه زیرساخت نسبتا پیشرفته ای برای گردشگری و توریسم نسبت به آلمان دارند. این موضوع اخیرا توسط گزارش مجمع جهانی اقتصادی که رقابت بخش های گردشگری 140 کشور را مورد ارزیابی قرار داده است منتشر شده است. آلمان جایگاه برتر خود را مدیون جذابیت های منحصر به فرد خود از منابع فرهنگی و مسافرت های تجاری است.

همانطور که در جدول زیر مشاهده می کنید کشور آلمان در میان کشورهای اروپایی و در میان 140 کشور، در رتبه سوم قرار گرفته است. این گزارش در سال 2022 منتشر شده است.

کشوررده بندی میان 150 کشور جهانرده بندی در میان کشورهای اروپایی
اسپانیا11
فرانسه22
آلمان33
انگلیس64
ایتالیا85
سوئیس106
اتریش117
پرتغال128

اقتصاد قدرتمند آلمان همراه با زیر ساخت های مناسب و جاذبه های طبیعی باعث رشد صنعت توریسم در آلمان در سال های اخیر شده است که موجب افزایش تقاضاء برای سفر و حتی مهاجرت به آلمان شده است. برای کسب اطلاعات در مورد مهاجرت به آلمان و شرایط مربوط به آن می توانید از مشاوره کارشناسان و وکیلان با تجربه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت که هم به صورت تلفنی هم به صورت حضوری آماده پاسخگویی به شما عزیزان می باشند بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :