مهاجرت تحصیلی یونان

شهرهای دانشجویی یونان

شهرهای دانشجویی یونان

بزرگترین و تأثیرگذارترین شهرهای دانشجویی یونان، کلانشهرهای آتن و تسالونیکی هستند که جمعیت این کلانشهرها بسیار بیشتر خواهد بود. از دیگر شهرهای برجسته با جمعیت شهری بالای 100000 نفر می توان به پاترا، هراکلیون، لاریسا، ولوس، رودس، یانینا، آگرینیو، هانیا و خلجس اشاره کرد. این شهر های یونان به عنوان چشمه جوشان فکری شناخته شده است که فرهنگ مدرن غرب، بسیاری از اعتقادات و سیستم های زبانی، فلسفی، فرهنگی، حقوقی، اجتماعی و اخلاقی را مدیون آن است. مفاهیم فردگرایی، آزادی، دموکراسی و اداره حکومت، همه ریشه در تفکر اندیشمندان بزرگ یونان باستان دارد که امروزه ایده های آنها مطالعه و مورد بحث و بررسی قرار می گیرد. در خصوص کصسب اطلاعات جامع با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

آتن و تسالونیکی مهم ترین شهرهای دانشجویی یونان

پایتخت یونان به عنوان یکی از شلوغ ترین شهرهای اروپا به شناخته می شود و در کلان شهرهای وسیع آن حدود 3.75 میلیون نفر زندگی می کنند که بخش عمده ای از کل جمعیت ملی است که حدود 11 میلیون نفر می باشد. آتن همچنین یکی از قدیمی ترین شهرهای جهان است که انسان ها حداقل 7000 سال به طور مداوم در آن ساکن بوده اند و همچنان یکی از برجسته ترین قطب های باستان شناسی و فرهنگی در جهان است. این شهر در سال های اخیر از موج جدیدی از فروشگاه ها، رستوران ها و هتل ها بهره مند شده است و باعث ایجاد یک تجربه هیجان انگیز دانشجویی می شود. آتن خانه برخی از معتبرترین دانشگاه های یونان، از جمله دانشگاه ملی آتن و کاپودیستریان آتن، دانشگاه اقتصاد و بازرگانی، کالج آمریکایی یونان و دو مدرسه زیر نظر این کالج و دانشکده تحصیلات تکمیلی آلبا می باشد.

دومین شهر که جزء شهرهای دانشجویی یونان خواهد بود، تسالونیکی پایتخت اداری منطقه مقدونیه است. این مرکز که در ساحل شمال شرقی کشور واقع شده است، دارای یک مرکز تاریخی، اقتصادی و فرهنگی بزرگ با سابقه طولانی (حدودا 2300 سال) است. از اینرو در سال های اخیر به عنوان یک انتخاب برتر برای دانشجویان، به شهرت روز افزون رسیده است. تسالونیکی زمانی در کنار قسطنطنیه (شهری داخل سلطنت امپراتوری روم شرقی) بود و این شهر شامل میراثی از بناهای تاریخی بیزانس است که باقی مانده است. امروزه این شهر به خاطر صحنه های پر جنب و جوش فرهنگی، کافه گردی و شب گردی در شهر شهرت دارد و همچنین پایتخت جوانان اروپا در سال 2014 بوده است. تسالونیکی دارای دومین دانشگاه با رتبه برتر در یونان، به نام دانشگاه ارسطو تسالونیکی است. همچنین در این شهر دانشگاه مقدونیه، یکی دیگر از بزرگترین دانشگاه های یونان واقع شده است.

آتن و تسالونیکی مهم ترین شهرهای دانشجویی یونان

هراکلیون و پاترا از شهرهای دانشجویی یونان

هراکلیون، پایتخت اداری جزیره کرت (بزرگترین جزیره یونان)، چهارمین شهر بزرگ یونان بوده و جزء شهرهای دانشجویی یونان است. هراکلیون (که به آن ایراکلیو نیز می گویند) تاریخی طولانی و جالب دارد. این شهر در سال 824 توسط ساراچین تأسیس شده است و قبل از اینکه در سال 1913 همراه با سایر مناطق کرت در یونان ادغام شود، توسط تمدن ها و امپراتوری های مختلف اشغال شده است. پس از یک دوره تجدید، هنوز به دلیل میراث فرهنگی غنی و متنوع، به عنوان قطب اصلی شبگردی در شهر، تجارت و غذاهای کرت، در بین گردشگران و دانشجویان بین المللی محبوب است. هراکلیون محل استقرار یکی از داشکده های دانشگاه کرت (دیگری در شهر رتیمون است) و همچنین موسسه آموزشی فناوری کرت است.

دانشگاه پاترا از زمان تاسیس در سال 1964، متعهد به ایجاد آموزش و تحقیقات پیشگام است و در یک محوطه زیبا ساخته شده است. این دانشگاه با برقراری ارتباط بین دانش های علمی که به طور مداوم گسترش پیدا می کند، در صنعت با داشتن دانش های فنی، نقش هماهنگ کننده ای در توسعه ابتکار ایفا می کند. دانشگاه پاترا یونان در حالی که در تعداد زیادی از برنامه های آموزشی و تحقیقاتی اروپایی و بین المللی و در تمام انجمن های مهم دانشگاهی شرکت می کند. بدین ترتیب این موضوع در صحنه بین المللی نیز بسیار فعال است و تحقیقات علمی برجسته آن در سطح بین المللی شناخته شده است. در مقاله بهترین رشته های تحصیلی در یونان به بررسی رشته های تحصیلی در این کشور خواهیم پرداخت.

بررسی جمعیت شهرهای دانشجویی یونان

دانشجویان باید بدانند که هزینه های زندگی در یونان در بین کشورهای اروپایی کمترین است. البته همانطور که انتظار می رود زندگی در یک شهر بزرگ هزینه بیشتری دارد، اما به طور کلی دانشجویان فقط سالانه حدود 3700€ (یورو) نیاز دارند. به طور کلی در جدول زیر به بررسی جمعیت مهم ترین شهرهای دانشجویی یونان خواهیم پرداخت:

نام شهر دانشجویی در کشور یونانمیزان جمعیت
آتن664046
تسالونیکی354290
پاترا168034
هراکلیون137154

در خصوص کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله هزینه تحصیل در یونان می باشد. متقاضیان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان در خصوص شهرهای دانشجویی یونان با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :