مهاجرت سرمایه گذاری در قطر

سرمایه گذاری در قطر

سرمایه گذاری در قطر

طی سال های اخیر سرمایه گذاری در قطر توسط سرمایه گذاران مجرب بین المللی به یکی از محبوب ترین گذینه ها در خارج از قاره اروپا تبدیل شده است. زیرا قطر از درآمد حاصل از ثروت عظیم نفت و گاز خود، با هدف گسترش پایه های اقتصادی و توسعه بخش خصوصی قوی استفاده می کند. همچنین از طریق عضویت کامل و فعال خود در سازمان تجارت جهانی و مقررات تجاری منعطف برای جذب سرمایه گذاران خارجی برای مشارکت در سایر بخش های اقتصادی تلاش می کند.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه سرمایه گذاری در سراسر جهان، آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان در زمینه های مختلف می باشد. از سوی دیگر قطر، مشوق های سرمایه گذاری بسیاری از جمله نرخ پایین برق، آب و گاز را به سرمایه گذاران بین المللی ارائه می دهد. به طور کلی سرمایه گذاری در قطر بهترین انتخاب برای اتباع خارجی جهت سرمایه گذاری در منطقه خاورمیانه می باشد.

معافیت های عمومی جهت سرمایه گذاری در قطر

دولت قطر برای اینکه ورود سرمایه گذاران بین المللی را برای سرمایه گذاری در قطر دو چندان کند، معافیت های عمومی را در نظر گرفته است. این معافیت های عمومی طی سالهای اخیر مورد توجه بسیاری از سرمایه گذاران بین المللی از سراسر جهان قرار گرفته است. برای اینکه دبیشتر با معافیت های عمومی جهت سرمایه گذاری در قطر آشنا شوید به جدول زیر مراجعه فرمایید:

معافیت های عمومی جهت سرمایه گذاری در قطرتوضیحات
وارد کردن تجهیزات جهت سرمایه گذاریسرمایه گذاران بین المللی حق دارند برای پروژه سرمایه گذاری خود در قط، آنچه را که برای تاسیس، بهره برداری یا توسعه لازم دارند را وارد کنند.
معاف از درآمد مالیاتیسرمایه خارجی سرمایه گذاری شده حداکثر 10 سال از روز بهره برداری از پروژه از درآمد مالیاتی معاف است.
معافیت گمرکیارائه معافیت گمرکی پروژه صنعتی برای واردات مواد خام یا نیمه ساخته که در بازار داخلی موجود نیست.

معافیت های عمومی جهت سرمایه گذاری در قطر

سرمایه گذاری در قطر از طریق خرید ملک

یکی از محبوب ترین روش ها جهت سرمایه گذاری در قطر، خرید ملک در این کشور است. این کشور کانونی برای اغلب مهاجران و سرمایه گذاران سابق در سراسر جهان است. از سوی دیگر این کشور اخیرا برای واگذاری زمین ها و املاک به افراد خارجی باز شده و از این رو به جاذبه ای برای بسیاری از مردم از سراسر جهان تبدیل شده است. این کشور پیشرو آینده در جهان است، از آسمان خراش های بلند گرفته تا ویلاها و آپارتمان ها به سرعت در حال ایجاد و ارائه فرصت های سرمایه گذاری عالی است. علاوه بر این سرمایه گذاری در قطر در بخش املاک، امتیازات ویژه ای را نیز به سرمایه گذاران ارائه می دهد. یکی از این امتیازات این است که، اگر 3000000QR (ریال قطر) یا بیشتر برای خرید ملک در این کشور سرمایه گذاری کنید، دولت قطر اقامت موقت را به شما اعطاء خواهد کرد.

علاوه بر این خرید ملک جهت سرمایه گذاری در قطر بسیار راحت و به صرفه است. زیرا در 7 روز کاری معاملات ملکی شما تایید می شود یا از بین می رود. از سوی دیگر هزینه های تراکنش جهت خرید ملک بسیار کم است و فرآیند خرید بسیار کارآمد است. نکته قابل توجه این است که تحویل ملک نیز در این کشور نیز بسیار سریع صورت می گیرد. این بهره وری باعث افزایش علاقه اتباع خارجی به سرمایه گذاری در نتیجه بازردهی کوتاه مدت و بلند مدت می شود. نکته قابل توجه این است که، بازار املاک و مستغلات قطر ریسک بسیار کمی دارد و در یک دوره کوتاه سود زیادی به همراه دارد. در نهایت اینکه قطر، بازار املاک و مستغلات خود را برای سرمایه گذاری خارجی باز کرده است.

در نمودار زیر می توانید روند درخواست اتباع خارجی جهت سرمایه گذاری در قطر را به ویژه در بخش املاک و مستغلات مشاهده فرمایید:

روند درخواست اتباع خارجی جهت سرمایه گذاری در قطر را به ویژه در بخش املاک و مستغلات

مشوق های سرمایه گذاری در قطر

برای افرادی که قصد سرمایه گذاری در قطر را دارند مشوق های جذابی برای سرمایه گذاری مسترک در این کشور در دسترس است. به طور دولت قطر برای اتباع خارجی که قصد سرمایه گذاری و نوآفرینی در قطر را دارند مشوق های زیر را ارائه می دهد:

  • مالکیت بخشی در شرکت های سهامی قطر
  • مالکیت برخی از املاک، استراحتگاه و واحد های مسکونی
  • واردات ماشین آلات، تجهیزات و قطعات یدکی بدون عوارض گمرکی

یکی از اصلی ترین مشوق های دولت قطر برای سرمایه گذاران بین المللی، معافیت 10 ساله از مالیات بر درآمد و عدم سهمیه بندی کمی برای واردات می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص روش های مهاجرت به قطر جهت سرمایه گذاری در این کشو، با مشاوران مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

سوالات متداول در باب سرمایه گذاری در قطر

در این بخش از مقاله قصد داریم به بخش از سوالات شما عزیزان در خصوص سرمایه گذاری در قطر پاسخ دهیم. از متدوال ترین این سوالات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آیا سرمایه گذاری در قطر انتخاب درستی است؟ قطر یکی از ثروتمند ترین کشورهای جهان محسوب می شود. نه تنها ایمن است و مناسب برای سرمایه گذاری می باشد، بلکه محیطی عجیب و غریب برای زندگی مجلل است.
  • آیا اتباع خارجی که قصد سرمایه گذاری در قط را دارند، معاف از مالیات هستند؟ یکی از جالب ترین مزایای قطر در خصوص سرمایه گذاری این است که، هیچ گونه مالیاتی برای ساکنانش وضع نمی کند. بنابراین برای اتباع خارجی نیز معاف از مالیات است.
  • خرید ملک در قطر جهت سرمایه گذاری چقدر هزینه دارد؟ قیمت ملک در قطر از حدود 9500QR (ریال قطر) شروع می شود و تا 29000QR (ریال قطر) نیز ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :