مهاجرت سرمایه گذاری در اسلواکی

سرمایه گذاری در اسلواکی

سرمایه گذاری در اسلواکی

سرمایه گذاری در اسلواکی مزایایی برای متقاضیان دارد و این کشور به دلیل رشد اقتصادی از سال 2001 در عرصه سرمایه گذاری مشهود شناخته می شود. این عضو اتحادیه اروپا با ارائه محیط قانونی پایدار و دسترسی به بودجه اتحادیه اروپا موقعیت امن و توسعه یافته ای را برای تاجران خارجی ایجاد کرده است. بهترین نوع سرمایه گذاری در اسلواکی از طریق ثبت شرکت است. سرمایه گذاران خارجی می توانند در صنایع خودرو، فلزات، غذا و موارد دیگر به بهره برداری خوبی در کشور اسلواکی برسند. برای بررسی و تحلیل سرمایه گذاری در اسلواکی می توانید مقاله زیر را که تحت نظر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده، مطالعه نمایید.

بررسی سرمایه گذاری در اسلواکی

اسلواکی نه تنها یک موقعیت استراتژیک در مرکز جغرافیایی اروپا دارد، بلکه مهمتر از همه اتصالات راه آهن و بزرگراه عالی به بازارهای اصلی فروش و عرضه اروپا دارد. در شعاع 2000 کیلومتری از مرزهای اسلواکی، 600 میلیون مشتری بالقوه وجود دارد. منطقه زمانی اسلواکی، که امکان همکاری با مشتریان در سرتا سر جهان را فراهم می کند، نیز مزیتی برای سرمایه گذاری در اسلواکی است، به ویژه برای مراکز خدمات مشترک. اسلواکی یکی از امن ترین و از نظر سیاسی با ثبات ترین کشورهای اروپاست.

سرمایه گذاری در اسلواکی کمترین خطر را در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا به ویژه در دسته بندی های زیر گزارش می دهد:

  • خطر خشونت سیاسی
  • خطر سلب مالکیت
  • تبدیل ارز و ریسک محدودیت انتقال

اسلواکی به عنوان یکی از معدود کشورهای منطقه از سال 2009 به عضویت منطقه یورو درآمده است. معرفی یورو به عنوان ارز رسمی به معنای کاهش هزینه های مبادلاتی برای سرمایه گذاران، کاهش ریسک نوسانات ارز و افزایش ثبات اقتصادی و مالی است. نیروی کار در جمهوری اسلواکی با صلاحیت بالا، وفاداری به کارفرما و همچنین مهارت های زبانی عالی مشخص می شود. علاوه بر این، هزینه های نیروی کار در مقایسه با کشورهای اروپای غربی هنوز نسبتا پایین است. بر اساس داده های OECD، اسلواکی به بالاترین بهره وری نیروی کار در منطقه می رسد. این امر سرمایه گذاران را قادر می سازد تا در مقایسه با سایر کشورهای اروپای مرکزی و شرقی، با همان هزینه های نیروی کار، به نرخ تولید بالاتری دست یابند.

وضعیت اقتصادی سرمایه گذاری در اسلواکی

اسلواکی از دیرباز یکی از بازترین اقتصادهای جهان بوده است. هنگام مقایسه کشورها بر اساس نسبت صادرات کالا به تولید ناخالص داخلی، اسلواکی بارزترین کشور عضو اتحادیه اروپا است. رشد اقتصادی قوی در سال های اخیر جای خود را به رشد کندتر داده است. پس از تجربه رشد 4% در سال 2018، اقتصاد اسلواکی در سال 2019 به %2.3 رشد کرد و در سال 2020 به %5 کاهش یافت. این رشد 4% بود و انتظار می رود به %5.4 در سال 2022 برسد. بیکاری کم و افزایش دستمزدها، درآمد خانوارها و مصرف خصوصی به رشد خود ادامه خواهند داد. تجارت احتمالا پس از عملکرد کمتر پویا که به دلیل تقاضای ضعیف تر و تغییرات در تولید در صنعت خودروسازی است که بخش کلیدی اقتصاد اسلواکی است، بهبود می یابد. جهت اطاع از شرایط استارت آپ اسلواکی می توانید مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

امتیازات سرمایه گذاری در اسلواکی

حفظ رشد بهره وری، ستون فقرات همگرایی اقتصادی اسلواکی، مستلزم اصلاحات ساختاری پایدار و سرمایه گذاری هدفمند در زیرساخت، تحقیق و نوآوری است. بهبود کیفیت و فراگیر بودن سیستم آموزشی، کاهش نابرابری ‌های منطقه ‌ای و بهبود کیفیت مؤسسات عمومی می‌تواند به اسلواکی کمک کند تا از رقابت ‌پذیری خود محافظت کند، زنجیره ارزش را بالا ببرد و پایدارتر شود. یک سیستم حمل و نقل و انرژی هوشمند و کم کربن می تواند به سبز شدن اقتصاد کمک کند. سرمایه گذاری در اسلواکی یکی از محبوب ترین مقاصد در سال های اخیر در منطقه بوده است. صدها سرمایه گذار برجسته (از جمله سرمایه گذاران آلمانی) اسلواکی را به عنوان یک مکان مناسب عمدتا برای صنعت خودرو انتخاب کرده اند.

به عنوان عوامل اصلی جذب آنها به اسلواکی، سرمایه گذاران به موارد زیر اشاره می کنند:

  • محیط سرمایه گذاری پایدار
  • موقعیت جغرافیایی مطلوب
  • رشد اقتصادی پویا
  • یورو به عنوان واحد پول رسمی
  • گسترش مستمر زیرساخت ها
  • نیروی کار با کیفیت بالا

امتیازات سرمایه گذاری در اسلواکی

مشوق های سرمایه گذاری در اسلواکی

درست مانند هر کشور اروپایی دیگر، اسلواکی قوانین و کمک های سرمایه گذاری و مشوق های خود را با سایر کشورهای قاره رعایت کرده و تطبیق داده است. دولت انواع مختلفی از کمک‌ ها را به شرکت‌ ها به‌ ویژه شرکت‌ های کوچک و متوسط برای سرمایه گذاری در اسلواکی ​​در قالب ‌های زیر ارائه می‌کند:

  • یارانه برای هزینه های مختلف مربوط به تملک دارایی های مورد استفاده در فرآیند تولید
  • تخفیف مالیات بر درآمد برای ایجاد مشاغل جدید
  • انتقال اموال غیر منقول با قیمت های پایین تر در مقایسه با ارزش دارایی تعیین شده توسط بازار
  • کمک های سرمایه گذاری در اسلواکی هم برای ایجاد شرکت ‌های جدید و هم برای گسترش کسب‌ و کارهای موجود ارائه می شود.

ایجاد تحقیق و توسعه، خدمات مشترک و امکانات گردشگری نیز تحت طرح های مختلف اعطاء می شود. بیشتر کمک‌ ها برای سرمایه گذاری در اسلواکی از طریق سرمایه‌ گذاری در بخش تحقیق و توسعه جذب می‌شوند و توسط مقدار پول سرمایه‌ گذاری شده در فن آوری جدید به شرح زیر است:

  • در جایی که حداقل سهم سرمایه گذاری %60 است، میزان سرمایه گذاری توسط دولت €6 میلیون (یورو) است.
  • در جایی که حداقل سهم سرمایه گذاری 50% باشد، حداقل مبلغ اعطاء شده توسط دولت €3 میلیون (یورو) است.
  • در جایی که حداقل سهم سرمایه گذاری 40% باشد، حداقل مبلغ اعطاء شده توسط دولت €5 میلیون (یورو) است.
  • در صورتی که حداقل سهم سرمایه گذاری %30 باشد، حداقل مبلغ اعطاء شده توسط دولت €1 میلیون (یورو) است.

در صورت تمایل به سرمایه گذاری در نروژ این قسمت مطالعه گردد.

تابعیت از طریق سرمایه گذاری در اسلواکی

از جمله مدارکی که برای اخذ تابعیت اسلواکی از طریق سرمایه گذاری در اسلواکی باید ارائه شود:

  • پاسپورت معتبر
  • سابقه کیفری پاک
  • مدرک سرمایه گذاری انجام شده به همراه طرح تجاری

در شکل زیر به مدارک لازم برای اخذ تابعیت از طریق سرمایه گذاری در اسلواکی اشاره شده است:

مدارک لازم برای اخذ تابعیت از طریق سرمایه گذاری در اسلواکی

درخواست ها به صورت موردی توسط وزارت کشور بررسی می شود و در مرحله اول می توان اقامت موقت دریافت کرد. طبق قوانین کلی، اقامت دائم را می توان پس از 5 سال زندگی در اسلواکی به دست آورد، در حالی که شهروندی پس از 8 سال در دسترس است. با این حال، آنچه باید در مورد سرمایه گذاران خارجی قابل توجه باشد، این است که آنها مجبور نیستند به مدت 8 سال مداوم در اسلواکی زندگی کنند یا برای دریافت تابعیت به زبان اسلواکی صحبت کنند. برای سرمایه گذاری در اسپانیا می توانید با مراجعه به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از کمک های کارشناسان متخصص و مشاورین با تجربه این مجموعه بهره مند گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :