مهاجرت سرمایه گذاری در آلمان

سرمایه گذاری در آلمان

سرمایه گذاری در آلمان

یکی از راه های اصلی اخذ اقامت دائم در این کشور سرمایه گذاری در آلمان می باشد زیرا این کشور عضو کلیدی در اتحادیه اروپا و منطقه شنگن است. همچنین بزرگترین کشور در اروپای غربی است که دارای زیرساخت های عالی نظام آموزشی، بهداشت و درمان، سیستم حمل و نقل پیشرفته و سیستم های عالی جاده است. از دیگر مزایای زندگی در آلمان می توان به گذرنامه قدرتمند آن اشاره کرده که با داشتن آن می توانید بدون داشتن ویزا به 170 کشور شامل اتحادیه اروپا، بریتانیا، استرالیا، کانادا و ایالات متحده، سفر کنید.

آلمان جزء یکی از قدرتمند ترین قطب های صنعتی دنیا است که از مهم ترین صنایع آن می توان به صنایع شیمیایی، الکترونیک، خودرو و کامپیوتر اشاره کرد. اما بزرگترین مزیت آن برای مهاجران تحصیل رایگان و امکان کار و اقامت در این کشور پس از اتمام تحصیلات است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

روش های اخذ اقامت در کشور آلمان

بعد از ایالت متحده کشور آلمان دومین مقصد مهاجرتی در دنیا شناخته می شود. آلمان ثروتمندترین کشور اروپایی است. با وجود شرکت های قدرتمندی همچون فولکس واگن، بنز،BMW، زیمنس و شرکت های بزرگ تولید مواد شیمایی و دارویی همچون مرک و واکر این کشور تبدیل به بزرگترین قطب صنعتی در قلب اروپا شده است. از این رو پایگاهی کاملا قابل اعتماد برای سرمایه گذاری است.

روش های متنوعی برای مهاجرت به آلمان وجود دارد که 5 مورد از آنها بدین شرح است:

  • تحصیل در آلمان
  • کار در آلمان
  • سرمایه گذاری در آلمان
  • تولد
  • ازدواج

مزایای سرمایه گذاری در آلمان

هنگامی که فردی به کشور آلمان وارد می شود در ابتدا به او اقامت موقت داده می شود. اما اگر بخواهد که تابعیت و پاسپورت این کشور را اخذ کند باید حتما اقامت دائم در این کشور را داشته باشد. همانطور که گفته شد سرمایه گذاری یکی از روش های اخذ اقامت آلمان است. اما باید ذکر کرد که هر نوع سرمایه گذاری هم منجر به گرفتن اقامت نخواهد شد. در روش سرمایه گذاری ابتدا به فرد اقامت موقت داده خواهد شد. سپس بعد از حدودا 5 سال پرداخت مالیات در آلمان اقامت فرد تبدیل به اقامت دائم خواهد شد.

انواع راه های سرمایه گذاری در آلمان

از منظر قدرت اقتصادی کشور آلمان می توان به این نکته اشاره کرد که در دوره ایی که دیگر کشورهای اروپایی دوره سخت رکود اقتصادی خود را طی می کردند آلمان به این کشورها وام اعطاء می کرد. به دلیل قدرتمند بودن این کشور در عرصه اقتصاد و وجود شرکت هایی بزرگ و پیشتاز دنیا در آلمان اقتصاد این کشور بسیار مستحکم است. همین نکته سرمایه گذاران را به انتقال سرمایه و مهاجرت به آلمان تشویق می کند.

به منظور سرمایه گذاری در کشور آلمان از چند طریق می توان اقدام کرد:

  • از طریق ثبت شرکت در آلمان
  • از طریق خرید ملک در آلمان
  • از طریق طرح کار آفرینی در آلمان
  • از طریق خرید سهام و اوراق قرضه

انواع راه های سرمایه گذاری در آلمان

بهترین روش سرمایه گذاری در آلمان

طبق قوانین مهاجرتی در کشور آلمان اشخاص غیراروپایی با مهاجرت به این کشور و ثبت شرکت در آن می توانند برای اخذ اقامت اقدام کنند. البته باید خاطرنشان کرد که تنها ثبت شرکت در آلمان منجر به گرفتن اقامت دائم این کشور نمی شود. حتی برای آنکه بتوان شرکتی را در آلمان ثبت کرد باید یک طرح تجاری و اقتصادی قوی که در آن چشم انداز کاری 3 سال آینده شرکت تشریح شده است را به اداره بازرگانی آلمان ارائه داد. این طرح حتما باید مورد تایید دولت آلمان قرار بگیرد.

بعد از تایید شدن طرح اقتصادی توسط دولت آلمان به متقاضی یک ویزای 3 ماهه اعطاء می گردد. در این مدت باید افتتاح حساب، محل اقامت و سایر کارهای شهروندی خود را به سرانجام برساند. سپس متقاضی با مراجعه به اداره مهاجرت و ارائه سرمایه ایی در حدود 25000€ (یورو) می تواند یک حساب برای شرکت خود افتتاح کند. همچنین در صورت وجود گردش مالی بالا متقاضی می تواند موفق به اخذ اقامت دائم شود.

ثبت شرکت انواع گوناگونی دارد که می توان از انواع اصلی آن اینگونه نام برد:

  • شرکت با مسئولیت محدود
  • شرکت مشارکتی
  • شرکت سهامی خاص

در روش ثبت شرکت برای مهاجرت به آلمان سهامدار می تواند شخصی حقیقی یا حقوقی باشد، سهامدار و مدیر می توانند یک فرد باشند و همچنین می توانند از هر ملیتی باشند.

مزایای سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت در آلمان

به صورت کلی برنامه ها و فرصت های سرمایه گذاری مختلفی در کشور آلمان وجود دارد. همانطور که پیشتر هم اشاره کردیم تنها ثبت شرکت منجر به گرفتن اقامت نمی شود. اما در رابطه با این سوال که چرا ثبت شرکت بهترین سرمایه گذاری برای مهاجرت می باشد می توان به این مزایا اشاره کرد:

  • اقتصاد پایدار آلمان
  • بهره مند شدن از قوانین گمرکی آزاد در داخل اتحادیه اروپا
  • مالکیت 100% شرکت در این کشور
  • امکان درخواست اقامت دائم آلمان بعد از گذشت 3 سال
  • افتتاح حساب بانکی در اروپا

سرمایه گذاری در آلمان از طریق خرید ملک

سرمایه گذاری از طریق املاک و مستغلات در کشور آلمان یکی از بهترین و کم ریسک ترین راه های سرمایه گذاری در این کشور است. اما شما با خرید ملک نمی توانید به اقامت در کشور آلمان دست پیدا کنید مگر خرید و فروش ملک یا ساخت و ساز در قالب یک طرح اقتصادی به دولت آلمان ارائه شود. از مزایای این نوع سرمایه گذاری می توان گفت که قیمت ملک در آلمان نسبت به باقی کشورهای اروپایی پایین تر است. همچنین افزایش جمعیت و مهاجرپذیری این کشور موجب تقاضای بالا برای اجاره خانه در آلمان شده است.

سرمایه گذاری در آلمان از طریق کارآفرینی

کار آفرینی در کشور آلمان نیازمند داشتن یک طرح اقتصادی قوی است که مورد تائید دولت آلمان قرار بگیرد. از این رو به دولت این اطمینان را دهد که علاوه بر میزان سودآوری بالا و تاثیر مثبت در اقتصاد کشور آلمان کمک شایانی به اشتغال زایی نیز خواهد کرد. اما اگر شما بخواهید به عنوان یک فرد غیرآلمانی برای کارآفرینی به این کشور بیایید باید حداقل مبلغ €35000 (یورو) داشته باشید و مقامات دولتی آن را تائید کنند.

در این مقاله درباره سرمایه گذاری در آلمان و روش های مختلف آن و همچنین بهترین نوع سرمایه گذاری صحبت کردیم. متقاضیان عزیزی که قصد سرمایه گذاری در کشور آلمان را دارند می توانند با مشاوره تلفنی و یا حضوری از بروزترین مشاوره های کارشناسان خبره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره لازم را ببرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :