مهاجرت به کشور کانادا

زندگی در کانادا

زندگی در کانادا

کانادا یکی از پیشرفته ترین کشورهای جهان است و به همین دلیل تجربه زندگی در کانادا مورد توجه بسیاری از علاقمندان به مهاجرت است. افرادی که قصد مهاجرت به کشور کانادا را دارند، همواره باید در جستجوی بهترین و ساده ترین راه ورود خود به این کشور باشند. چرا که ورود به کشور کانادا کار دشواری است. اما کسب اقامت این کشور به مراتب امری ساده تر می باشد. بسیاری از افراد ترجیح می دهند تا از طریق تحصیل وارد این کشور شوند. اما باید به محدودیت های سنی تحصیل در کشور کانادا نیز توجه داشت. مهاجرت کاری و همچنین سرمایه گذاری از دیگر روش های مهم مهاجرت به کشور کانادا هستند.

در این مقاله به پرسش های زیر پاسخ خواهیم داد:

  • روش های مهاجرتی به کشور کانادا کدامند؟
  • ساده ترین روش ورود به کشور کانادا چیست؟
  • زندگی دانشجویی در کشور کانادا چه شرایطی خواهد داشت؟
  • هزینه های زندگی در کشور کانادا چگونه خواهد بود؟

جمعیت مهاجران کانادا درصد قابل توجهی از جمعیت کلی این کشور را شکل می دهند. از همین رو می توان زندگی در کانادا را برای شهروندان مهاجر یک زندگی ایده آل قلمداد کرد. کانادا نیز به عنوان یک کشور مهاجر پذیر، برنامه های مهاجرتی مناسبی را طراحی کرده است. به افراد واجد شرایط اجازه می دهد که تحت شرایط خاص وارد کانادا شده و در نهایت اقامت این کشور را بدست آورند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با توجه به اهمیت موضوع مهاجرت به کشور کانادا در این مقاله به برخی سوالات اساسی در خصوص شرایط زندگی در این کشور پاسخ خواهد داد.

راه های قانونی ورود به کشور کانادا

کانادا یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای جهان است. به همین دلیل تمایل و تقاضا برای ورود به خاک این کشور بسیار زیاد است. به همین دلیل همه افرادی که قصد مهاجرت به کشور کانادا را دارند، باید فرصت های ویژه ای را گذرانده و شرایط ویژه ای داشته باشند.

عمده ترین روش های قانونی ورود به کشور کانادا عبارتند از:

  • مهاجرت تحصیلی به کانادا
  • مهاجرت از طریق اکسپرس اینتری
  • مهاجرت کاری به کانادا
  • مهاجرت توریستی به کانادا
  • مهاجرت از طریق الحاق به اعضای خانواده
  • مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

هر یک از روش های مهاجرتی به کشور کانادا دارای ضوابط مربوط به خود است. متقاضیان باید بهترین راه را برای ورود به کشور کانادا برای خود انتخاب کنند. گاهی تحصیل فرزندان در کانادا برای متقاضیان بهترین روش ورود به خاک این کشور است. گاهی راهی جزء سرمایه گذاری در کانادا برای ورود به کشور وجود ندارد. تحصیل در کشور کانادا محدودیت های سنی فراوانی دارد که حتما باید به آن توجه داشت. باید همواره این نکته را نیز در نظر داشت که سابقه سفر به کشورهای پیشرفته می تواند نقش ویژه ای در مهاجرت افراد به کشور کانادا داشته باشد.

شرایط زندگی دانشجویی در کانادا

یکی از رایج ترین روش های مهاجرت تحصیل در کانادا است. نظام آموزشی پیشرفته در کشور کانادا، توجه جمعیت قابل توجهی از متقاضیان ادامه تحصیل در جهان را به سمت این کشور جلب می کند. اما باید دید آیا فرد توانایی تحصیل در کشور کانادا را خواهد داشت یا خیر. محدودیت های سنی در نظر گرفته شده برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به ترتیب 22 سال و 30 سال است. مگر آنکه فرد پاسپورت قدرتمندی در اختیار داشته باشد.

یکی از مواردی که باید در رابطه با زندگی در کانادا به آن توجه داشت، هزینه های تحصیل و زندگی در کشور کانادا است. هزینه تحصیل در کشور کانادا برای دانشجویان بین المللی در مقطع کارشناسی از 20000$ (دلار کانادا) شروع می شود. ممکن است تا 55000$ (دلار کانادا) در سال افزایش پیدا کند. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور کانادا نیز از 15000$ (دلار کانادا) شروع می شود و تا 30000$ (دلار کانادا) نیز افزایش پیدا می کند. علاوه بر هزینه های تحصیل در کشور کانادا، هزینه های زندگی در این کشور نیز مسئله دیگری است که حتما باید به آن توجه داشت. دولت کانادا برای صدور ویزای دانشجویی، از دانشجویان تمکن مالی به ارزش 11000$ (دلار کانادا) درخواست می کند.

شرایط زندگی دانشجویی در کانادا

بررسی هزینه های زندگی در کانادا

همه افرادی که قصد ادامه زندگی در کشور کانادا را دارند، به منظور سهولت برنامه ریزی های خود، باید هزینه های زندگی در این کشور را نیز در نظر داشته باشند. در جدول زیر، برخی از مهم ترین هزینه هایی که یک فرد به عنوان ساکن کشور کانادا باید با آن ها روبرو شود را ارائه کرده ایم.

لیست اقلام ضروری هزینه به دلار کانادا
یک وعده غذایی در رستوران متوسط16$
3 وعده غذایی روزانه برای 2 نفر65$
یک ساندویچ مک دونالد10$
یک نوشابه کوچک2.13$
یک بطری آب کوچک1.77$
یک لیتر شیر2.4$
یک کیلوگرم سینه مرغ13$
12 عدد تخم مرغ3.3$
هزینه حمل و نقل عمومی برای یک ماه95$

بخش دیگری از هزینه های زندگی هر فرد هزینه مربوط به محل سکونت اوست. هزینه یک خانه یک نفره در کشور کانادا می تواند از 650$ الی 2000$ (دلار کانادا) در ماه، هزینه در بر داشته باشد. هزینه اجاره یک خانه برای یک خانواده در حدود 1100$ الی 2500$ (دلار کانادا)خواهد بود.

بررسی مزایا و معایب زندگی در کانادا

زندگی در کانادا نیز مانند هر پدیده دیگری مزایا و معایبی دارد که باید به بررسی کامل آنها پرداخته شود. همچنین جهت مهاجرت به کانادا بایستی ابتدا مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید. برخی از مهم ترین مزایای زندگی در کشور کانادا عبارتند از:

  • امکان دریافت پاسپورت کانادا در یک بازه زمانی کوتاه مدت
  • دسترسی به بالاترین سطح امکانات آموزشی
  • دسترسی به بالاترین سطح رفاه اجتماعی و خدمات شهری
  • مهاجرپذیر بودن کشور کانادا
  • نرخ کم بیکاری و تورم اقتصادی
  • امکان در اختیار داشتن ویزای همراه

علاوه بر مزایا می توان به موارد زیر به عنوان معایب زندگی در کشور کانادا اشاره کرد:

  • فاصله زیاد جغرافیایی میان ایران و کشور کانادا
  • هزینه های بالای زندگی به نسبت کشورهای اروپایی
  • بالا بودن سطح مالیات های در نظر گرفته شده بر درآمد و دارایی ها
  • آب و هوای سرد
  • کاغذ بازی های اداری نسبتا بالا
  • روبرویی با فرهنگ های مختلف در کشور کانادا و وجود جامعه های کوچک

آنچه در این مقاله به آن اشاره شد، بخشی از مهم ترین نکاتی است که در رابطه با زندگی در کشور کانادا باید به آن توجه ویژه داشت. هزینه های بالای زندگی در کانادا در مقابل سطح بالای رفاه اجتماعی در این کشور قرار می گیرد. علاقمندان به مهاجرت به این کشور باید پس از بررسی مزایا و معایب مهاجرت به کانادا، نسبت به انتخاب کشور مورد نظر خود جهت مهاجرت اقدام کنند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تجربه به انجام رساندن پرونده های مختلف مهاجرت به کانادا آماده خدمت رسانی به متقاضیان مهاجرت به این کشور است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :