مهاجرت تحصیلی پرتغال

رشته بازیگری در پرتغال

رشته بازیگری در پرتغال

تحصیل در رشته بازیگری در پرتغال را نمی توان جزء پرطرفدارترین راه مهاجرتی دانست اما این رشته تحصیلی علاقمندان خاص خود را دارد. در واقع با توجه به این که تمدید مجوز اقامت پس از فارغ التحصیلی در پرتغال نیازمند مشغول شدن به کار است و از آن جایی که لازمه حرفه بازیگری در پرتغال تسلط کامل به هر 2 زبان انگلیسی و پرتغالی می باشد، غالبا افراد علاقمند به این رشته مقصد خود را از بین کشورهای انگلیسی زبان انتخاب می کنند. با این حال انتخاب پرتغال مزایایی نیز دارد که از جمله مهم ترین آن ها می توان به ارزان بودن زندگی و پایین بودن شهریه دانشگاه ها و مدارس آن اشاره نمود. به علاوه پرتغال کشوری توسعه یافته به حساب می آید که سطح تولید ناخالص داخلی و سطح درآمد مردم آن نیز بالا است.

به علاوه عضویت پرتغال در اتحادیه اروپا و حوزه شنگن برای دانشجویان غیر اروپایی در این کشور جالب توجه می باشد. چرا که حین تحصیل خود در پرتغال امکان سفر به سایر کشورهای شنگن را هم خواهند داشت. در ضمن در حالی که برخی از کشورهای دنیا از جمله کویت و امارات به خارجی ها پاسپورت نمی دهند یا کشوری مثل مالتا که برای ایرانی ها، افغان ها و کره شمالی ها پاسپورت صادر نمی نماید، پرتغال اینگونه نیست. یعنی بعد از 5 تا 6 سال اقامت قانونی در این کشور امکان اخذ پاسپورت پرتغال برای ایرانی ها وجود خواهد داشت که یکی از 10 پاسپورت معتبر دنیا به حساب می آید.

در این مقاله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به سوالات ذیل در خصوص تحصیل در پرتغال پاسخ می دهند:

  • حدود هزینه های تحصیل در رشته بازیگری در پرتغال در سال 2022 چیست؟
  • بهترین موسسات بازیگری در پرتغال کدام اند؟

شهریه رشته بازیگری در پرتغال

یکی از هزینه هایی که دانشجویان باید در پرتغال مد نظر داشته باشند، هزینه زندگی در این کشور است که با توجه به شهر محل اقامت و سبک زندگی افراد معمولا ماهانه بین 550€ الی 900€ (یورو) می باشد. نمودار ذیل نشان می دهد هزینه های زندگی در پرتغال به چه بخش هایی اختصاص می یابد:

توزیع هزینه زندگی در کشور پرتغال

همان طور که مشاهده شد بخش عمده این هزینه ها به اجاره مسکن تعلق دارد که در جدول ذیل به طور دقیق بیان شده است:

نوع مسکنحدود اجاره ماهانه در کشور پرتغال به یورو
آپارتمان یک خوابه در شهرهای بزرگ€600
آپارتمان یک خوابه در شهرهای کوچک€460
آپارتمان 3 خوابه در شهرهای بزرگ€1045
آپارتمان 3 خوابه در شهرهای کوچک€745

تحصیل در رشته بازیگری، کارگردانی و سایر در دانشگاه های دولتی پرتغال به مراتب ارزان تر از آکادمی های خصوصی پرتغال خواهد بود. اما برخی افراد که تمایل دارند رشته دانشگاهی خود را رشته دیگری مثل مهندسی، عکاسی و سایر را انتخاب کنند. بدین ترتیب در کنار کلاس های دانشگاه، در آکادمی های بازیگری هم امکان ثبت نام دارند. معمولا شهریه دانشگاه های دولتی پرتغال برای رشته بازیگری، رسانه و سایر در سال 1200$ (دلار آمریکا) به بالا می باشد. اما آکادمی های خصوصی پرتغال برای رشته بازیگری غالبا سالانه بالای 8000$ (دلار آمریکا) شهریه اخذ می کنند.

از جمله بهترین موسسات آموزش بازیگری در پرتغال در سال 2022 می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • Atlantic Acting School
  • Lisbon Theatre and Film School

رشته بازیگری در پرتغال در Lisbon Theatre and Film School

یکی از مطرح ترین موسسات آموزش عالی برای تحصیل در رشته بازیگری در پرتغال Lisbon Theatre and Film School است. این دانشکده که بخشی از دانشگاه پلی تکنیک شهر لیسبون می باشد توسط فردی به نام Almeida Garrett در سال 1836 تشکیل شده است. بزرگ ترین هدف این دانشکده ارتقای سطح سینما و تئاتر کشور پرتغال است که اگرچه ابتدا در شهر لیسبون پرتغال قرار داشت، اخیرا مقر اصلی آن شهر آمادورای پرتغال شده است. به طور کلی شرایط تحصیل در پرتغال در مقاله مذکور شرح داده شده است.

از جمله دوره های تحصیلی این دانشکده می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • کارشناسی تئاتر، بازیگری، مدیریت تولید، طراحی صحنه و لباس
  • کارشناسی سینما، فیلم نامه نویسی، تولید، کارگردانی و ادیت
  • کارشناسی ارشد بازیگری، موسیقی تئاتر، فیلم نامه نویسی، طراحی صحنه و لباس، مدیریت تولید و کارگردانی
  • کارشناسی ارشد توسعه پروژه، کارگردانی و قصه گویی

اساتید مطرحی در این دانشکده تدریس می کنند که از آن جمله می توان به اشخاص ذیل اشاره نمود:

  • David Fonseca
  • Edgar Pêra
  • Joaquim Leitão
  • Mário Barradas
  • Rogério de Carvalho
  • Rui Mendes
  • Vítor Gonçalves
  • Joaquim Sapinho
  • Manuela Viegas

مدارک لازم رشته بازیگری در پرتغال

برای پذیرش گرفتن از دانشکده های هنر جهت تحصیل در رشته بازیگری در پرتغال کارگردانی و سایر رشته ها داشتن پیشینه مرتبط ضروری است. چرا که معمولا دانشکده های مزبور از افراد تقاضای ارائه فیلمی از اجراهای قبلی و سایر درخواست می کنند و داشتن مدرک دبیرستان در رشته بازیگری را لازم می دانند. البته افراد می توانند ابتدا یک سال در کالجی در پرتغال در رشته بازیگری تحصیل کنند.

از اینرو مدارک لازم رشته بازیگری در پرتغال بدین شرح می باشد:

  • CV به زبان انگلیسی یا پرتغالی
  • ترجمه رسمی مدرک دیپلم دبیرستان و ریز نمرات به زبان انگلیسی
  • سابقه کار هنری مرتبط در تئاتر، آکادمی های بازیگری
  • مدرک زبانی که نشان دهد در دوره هایی که به زبان انگلیسی ارائه می شود، حداقل آیلتس 6 دریافت نموده اید.

در خصوص کسب اطلاعات بیشتر در باب شرایط کار در پرتغال پس از اتمام دوره تحصیلی مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

مدارک لازم رشته بازیگری در پرتغال

کار پس از تحصیل در پرتغال

بازیگران جزء پردرآمدترین مشاغل پرتغال نیستند، اما معمولا درآمد بازیگران از میانگین جامعه پرتغال بالاتر می باشد. متوسط درآمد ماهانه در کشور پرتغال در سال 2022 حدود 2750€ (یورو) می باشد و بالاترین درآمد 12300€ (یورو) در ماه است که معمولا به پزشکان متخصص و جراحان تعلق دارد. البته فارغ التحصیلان دوره های بازیگری در پرتغال حتی اگر دوره تحصیلی خود را به زبان انگلیسی گذرانده باشند هم برای کار در سینمای پرتغال باید به زبان پرتغالی در سطح C1 تسلط داشته باشند. در خصوص اطلاع از شرایط تحصیل در دیگر رشته ها از جمله رشته اقتصاد در پرتغال نیز می توانید مقاله لینک شده را از طریق مراجعه به سایت رسمی ما مطالعه بفرمائید. علاقمندان به تحصیل در رشته بازیگری در پرتغال می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص اخذ پذیرش و غیره با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :