مهاجرت کاری پرتغال

کار در پرتغال

کار در پرتغال

متقاضیانی که قصد کار در پرتغال را دارند، بایستی قبل از سفر به کشور پرتغال برای یافتن کار در این کشور مراحلی به صورت قانونی پشت سر بگذارند. به طور کلی، قبل از نقل مکان به کشور پرتغال باید در رابطه با بازار کار کشور پرتغال تحقیق کرده و خود را آماده کنید. بدین ترتیب شما بایستی یک انتظارات واقع بینانه ای را برای خود جهت یافتن کار در کشور پرتغال تعیین کنید. همچنین ممکن است برخی موانع برای یافتن کار در پرتغال را پیدا کنید. همانطور که می دانید تعداد فارغ التحصیلان کشور پرتغال در حال افزایش است و بنابراین رقابت در بازار کار افزایش یافته است. با این وجود هنوز کمبودهایی برای کارگران ماهر و صنایع در حال رشد وجود دارد. همچنین می توانید در مورد یافتن شغل در لیسبون، پایتخت پرتغال را بیابید.

هنگام کار در پرتغال، مطمئنا فضای رقابتی اما دوستانه ای پیدا خواهید کرد. اگر قصد دارید مدت طولانی در این کشور بمانید، یادگیری زبان پرتغالی کلیدی در گشودن فرصت های شغلی شما است. اگرچه ممکن است یادگیری این زبان برای برخی افراد دشوار باشد، اما برخورد با بوروکراسی پرتغالی برای همه چالش برانگیز خواهد بود. اگر در جستجوی یک شغل انگلیسی زبان هستید، مشاغل موجود در لیسبون با داشتن طیف وسیعی از مشاغل تمام وقت و پاره وقت و گزینه بارگذاری رزومه، نقطه شروع خوبی است. همچنین لازم است که به روزنامه های انگلیسی زبان مانند پرتغال رزیدنت، که آگهی های استخدام را در بخش طبقه بندی های خود ارائه می دهد، توجه داشته باشید. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جهت مهاجرت کاری به پرتغال راهنمایی های لازم را در اختیار شما قرار خواهند داد.

بازار کار و فرصت های شغلی در پرتغال

در سال های اخیر نرخ بیکاری در کشور پرتغال به میزان قابل توجهی، از حدود 12.4% در 2016 به 5.6% از ژوئن 2022 کاهش یافته است. بیکاری جوانان در کشور پرتغال بسیار بالاتر است و حدود 25.6% می باشد. از صنایع اصلی کشور پرتغال می توان به گردشگری، منسوجات و کفش، مهمان نوازی، خودروسازی، ساخت و ساز، الکترونیک و حمل و نقل نام برد. این کشور به اندازه اقتصادهای بزرگ اروپایی کارگران خارجی جذب نمی کند، با این حال، در سال های اخیر رشد مهاجران در سن کار وجود داشته است و آنها در حال حاضر حدود 3.2% از جمعیت فعال پرتغالی را تشکیل می دهند.

بزرگترین شرکت های پرتغالی می توان به شرکت های زیر اشاره کرد:

• EDP (انرژی)
• Jeronimo Martins (خرده فروشی مواد غذایی)
• Galp Energia (انرژی)
• NOS (ارتباطات از راه دور)
• REN (انرژی)
• Banco Comercial پرتغالی (امور مالی)
• Corticeira Amorim (منبع چوب پنبه)
• Altri (تفاله چوب)

علاوه بر این شرکت های نام برده شده، شرکت های چند ملیتی در پرتغال نیز وجود دارد که می توان به نستله، نوکیا و سامسونگ اشاره کرد. یکی از صنایع پر درآمد در کشور پرتغال، صنعت گردشگری می باشد. صنعت گردشگری با داشتن انواع مشاغل کاری فصلی و پاره وقت به ویژه در هتل ها برای اقتصاد پرتغال حیاتی است. در سال های اخیر، صنعت مرکز تماس نیز رونق گرفته است و فرصت های خوبی را برای کارگران چند زبانه ارائه می دهد. در حالی که بخش تجارت و تعمیرات خودرو و ساخت و ساز رشد شغلی را نشان می دهد.

کمبود مهارت در تعدادی از بخش های کار در پرتغال گزارش شده است که می توان به بخش های زیر اشاره کرد:

• ارتباطات
• آی تی
• مراقبت های بهداشتی
• جهانگردی و مهمان نوازی
• کشاورزی

بازار کار و فرصت های شغلی در پرتغال

قوانین کار و حقوق در پرتغال در سال 2022

دولت پرتغال دستمزد سالانه را بررسی می کند. بدین ترتیب دستمزد سالانه در سال 2022، به مبلغ 635€ (یورو) در ماه و در سال 74080€ (یورو) می باشد. این کار با نرخ ساعتی حدود 4.64€ (یورو) انجام می شود. متوسط حقوق پرتغالی ها از اواسط سال 2022، حدود 118806€ (یورو) در ماه است. معمولا کارمندان در کشور پرتغال 40 ساعت هفته (8 ساعت در روز) کار می کنند. از اینرو قانون استخدام در موارد خاص حداکثر تا 60 ساعت در هفته (12 ساعت در روز) امکان پذیر است. کارمندان تمام وقت علاوه بر اجباری 9 روز تعطیلات رسمی، 22 روز مرخصی سالانه دارند. قراردادهای کار در پرتغال به طور مشابه بسیاری از کشورهای اروپایی می باشد، از متداول ترین روش های استخدام می توان به با قراردادهای دائمی، معین، پاره وقت و ناپیوسته اشاره کرد. در خصوص کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت به پرتغال از طریق تحصیل پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله لینک شده می باشد.

حداقل دوره های اعلامیه در جدول زیر آمده است:

تعداد روزهای کار کارمند در کشور پرتغالسابقه کار کارمند در کشور پرتغال
15 روزبرای کارمندان کمتر از یک سال سابقه
30 روزبرای کارمندان بین یک تا 5 سال سابقه
60 روزبرای کارمندان بین 5 تا 10 سال
75 روزبرای کارمندان بیش از 10 سال سابقه

خود اشتغالی و کار آزاد در پرتغال

گزینه دیگری که می توانید برای کار در کشور پرتغال انتخاب کنید، کار آزاد یا ایجاد یک تجارت پرتغالی می باشد. حدود 16.9% از نیروی کار پرتغالی شغل آزاد دارند و تا زمانی که حق کار در پرتغال را داشته باشید می توانید این کار را انجام دهید. کار آزاد در کشور پرتغال هیچ محدودیتی نداشته و برای تمام شهروندان اتحادیه اروپا و افتا و اتباع کشورهای ثالث می توانند ویزای کار پرتغال را دریافت کنند. متقاضی می تواند از بین ساختارهای مختلف حقوقی در پرتغال انتخاب کند. این موارد شامل تاجرهای مختلف انفرادی یا تنظیمات شرکت نامحدود است که در آن امور مالی فردی و شغلی شما به عنوان یک واحد در نظر گرفته می شود.

گزینه دیگر راه اندازی یک نوع شرکت محدود در پرتغال است که به عنوان یک شخص حقوقی جداگانه وجود دارد. این موضوع می تواند مزایای مشخصی داشته باشد اما به خاطر داشته باشید که شما تعهدات بیشتری مانند ثبت اظهارنامه مالیات تجاری جداگانه در پرتغال خواهید داشت. در سال های اخیر، دولت پرتغال مشوق کارآفرینان برای شروع کار بوده است. از این رو ابتکاری سرمایه گذاری به نام Portugal Ventures ایجاد کرده است که از سال 2012، حدود 144€ میلیون (یورو) سرمایه گذاری کرده است. این طرح شامل بودجه برای مشاغل جدید و همچنین مرکز راه اندازی است. اگر قصد کار در کشور پرتغال را دارید برای دریافت مشاوره می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :