مهاجرت سرمایه گذاری در سوئیس

ثبت شرکت در سوئیس

ثبت شرکت در سوئیس

سالیانه افراد زیادی دوست دارند در بهترین کشورهای دنیا از لحاظ اقتصادی مهاجرت کنند و تجارت کنند برای همین به سراغ ثبت شرکت در سوئیس می آیند. سوئیس یکی از کشورهای قدرتمند از لحاظ اقتصادی است و از این روی در دنیای مهاجرت از اهمیت شاخصی برخوردار است. متقاضیان مهاجرت به سوئیس از این مطلب آگاه هستند که با حضور در این کشور می توانند به درآمد بسیار خوبی از راه های مشارکت های تجاری و یا راه اندازی کسب و کارهای مختلف برسند. به خاطر شرایط اقتصادی و صنعتی این کشور بنابراین سرمایه گذاری و یا ثبت شرکت در این کشور بسیار می تواند سودمند باشد. باید دید دولت مردان این کشور چه برنامه ای برای حضور تجار خارجی که بیرون از اتحادیه اروپا هستند و ملیتی دیگر دارند، دارد که در ادامه به بررسی این مهم پرداخته شده است.

سوئیس جزء کشورهای اتحادیه اروپا نیست ولی می توان گفت برای مشارکت های اقتصادی تجار و متقاضیان در این کشورمانعی وجود ندارد زیرا این کشور یکی از اعضای انجمن تجارت آزاد اروپا محسوب می شود. بنابراین داد ستد و مشارکت های تجاری و بازرگانی برای کشورهای حوزه اتحادیه اروپا با سوئیس بسیار آسان تر است. در سوئیس بخش های مهمی وجود دارد ککه به اقتصاد این کشور کمک کرده اند و سرآمد هستند که یکی از این بخش ها یا بهتر است گفته شود حائز اهمیت ترین بخش همان سیستم و نظام بانکداری در سوئیس است. در سوئیس واحد پولی فرانک نام دارد که معادل 1.06$ (دلار آمریکا) است. همچنین برن به عنوان پایتخت این کشور شناخته می شود. زبان رسمی این کشور سوئدی هست که در ادامه این مقاله به بررسی شرایط ثبت شرکت در سوئیس که توسط مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گردآوری شده است، پرداخته می شود.

کلیات کشور سوئیس

سوئیس علی رقم مساحتی که دارد حدود 8.5 میلیون جمعیت دارد که به صورت جمهوری فدرال اداره می شود که یکی از کشورهای با سیاست گذاری های درست و میزان رضایت بالای شهروندان در دنیا محسوب می شود. این کشور در یک منطقه زیبا از دنیا قرار گرفته است که همسایه های آنها در جنوب این کشور ایتالیا و در غرب این کشور فرانسه هستند و آلمان و اتریش نیز در شمال این کشور قرار گرفته است. رشته کوه های آلپ در سوئیس توانسته این کشور را یکی از مناطق توریستی در دنیا تبدیل کند زیرا شهری مانند زوریخ که بسیار جنبه گردشگری دارد در مناطق فلاتی این کشور قرار گرفته است.

وجود کوستان های منحصر به فرد در سوئیس هر ساله گردشگران زیادی را به این کشور می کشاند بنابراین باید گفت قسمت عمده اقتصاد این کشور مدیون شرایط محیطی و آب و هوایی که سوئیس را در صنعت توریزم بسیار قدرتمند کرده است. البته ناگفته نماند که صنعت ای این کشور در حوزه های ماشیت آلات بسیار قدرتمند است تا جایی که بالف بر نیمی از صادرات این کشور به همین موضوع اختصاص دارد. به عنوان مثال می توان گفت تولیدات ساعت سوئیسی در جهان بسیار مهم و فراگیر شده است تا جایی که هر برند ساعت معتبر جهانی که می بینید یا به ژاپن تعلق دارد یا به سوئیس که سوئیس سهمی به اندازه نیمی از برندهای معتبر دنیا را در مشت خود گرفته است.

در لبست زیر راه های مهاجرت به سوئیس آمده است:

مهاجرت از طریق ثبت شرکت در سوئیس

هر کشوری بر اساس سیاست گذاری هایی که بر اساس شرایط اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی دارد برنامه های مهاجرتی خود را برای مهاجران خارجی فراهم می سازد. سوئیس نیز مانند دیگر کشورهای دنیا از این قاعده مستثنی نیست و برنامه های مهاجرتی به جز مهاجرت تحصیلی برای متقاضیان تحصیل در سوئیس که از طریق اخذ پذیرش در دانشگاه های بین المللی آن انجام می پذیرد و یا مهاجرت کاری که از طریق دریافت پیشنهاد شغلی و یا قرارداد کاری از کارفرمایان و شرکت های معتبر در سوئیس قابل انجام است، دارد. یکی از روش های ورود به سوئیس استفاده از برنامه سرمایه گذاری است که ثبت شرکت در سوئیس و یا راه اندازی کسب کار و حتی افتتاح شعبه شرکت های تجاری که محصول و خدمات آنها مطابق با نیازهای اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی سوئیس است، از راه های مهاجرتی پرطرفدار برای ورود به سوئیس است.

مهاجرت از طریق ثبت شرکت در سوئیس

نحوه ثبت شرکت در سوئیس

ثبت شرکت برای متقاضیانی که اقامت کشورهای اتحادیه اروپا و یا عضو انجمن تجارت آزاد اروپا هستند فقط مراحل اداری را دارد که با ثبت شرکت توسط مالک با حداقل سرمایه و بودجه 20000$ (دلار آمریکا) امکان پذیر است. این شرکت باید حداقل یک مدیر مقیم سوئد با هر ملیتی که در سوئیس زندگی می کند، داشته باشد اما اگر الباقی مدیران این شرکت در خارج از سوئد باشند اشکالی ندارد. قابل ذکر است که شرکت وظیفه دارد صورت های مالی خود را سالیانه به اداره مالیات سوئد ارائه کند.

این مالیات برای شرکت های با کارمندان کمتر از 250 نفر بسیار متفاوت خواهد بود. امکان راه اندازی شرکت سهامی و همچنین انجام تجارت با سوئیس با یک شعبه نمایندگی از شرکت خارجی در سوئیس امکان پذیر است. باید در نظر داشت که محصول یا خدماتی که ارائه می شود باید مطابق با نیازهای سوئیس باشد تا فرد موفق به راه اندازی کسب و کار خود در سوئیس شود که این مهم با سفرهای اکتشافی به سوئیس باید قابل اثبات باشد.

الزامات ثبت شرکت در سوئیس

برای ثبت شرکت در هر کشوری بایستی فرد از قبل نیازهای کشور مقصد را شناسایی کرده باشد و بی شک در کشوری مانند سوئیس که اقتصادی بسیار خوبی دارد این کار بسیار مشکل خواهد بود. متقاضیانی ایرانی برای ثبت شرکت در سوئیس می بایست حتما از قبل اقامت حداقل یکساله این کشور را دریافت کرده باشند چون در سال های اخیر تعداد ایرانی هایی که موفق به مهاجرت به سوئیس از هر طریقی شده اند بسیار اندک بوده است.

اگر قرار باشد شرکتی در سوئیس موفق به کسب اجازه و مجوز راه اندازی کسب و کار شود پس باید الزاماتی را در شرایط خود داشته باشد و از مهمترین آنها اجاره یا خرید دفتر مرکزی در این کشور و ایجاد اشتغال دائمی برای تعدادی از شهروندان این کشور و ارائه طرح تجاری یا بیزینس پلن، است. افرادی که در این کشور اقامت ندارند و یا فردی از هیات مدیره آنها که ویزای سوئیس را داشته باشد، ندارند می بایست در ابتدا از طریق راه های مهاجرتی تعریف شده دیگر موفق به دریافت اقامت حداقل یک ساله این کشور شوند و پس از آن اقدام به ثبت شرکت در سوئیس نمایند.

در تصویر زیر برخی از الزامات ثبت شرکت در سوئیس آمده است:

برخی الزامات ثبت شرکت در سوئیس

متقاضیان عزیزی که قصد ثبت شرکت در کشورهای دیگر را دارند و یا به دنبال برند سازی و یا اعتبار بخشیدن به نام تجاری شرکت خود هستند، می توانند تنها با یک تماس شانس خود را امتحان کنند و شرایط خود را مورد بررسی قرار دهند و برای این کار تنها کافی است با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :