مهاجرت سرمایه گذاری در سریلانکا

ثبت شرکت در سریلانکا

ثبت شرکت در سریلانکا

در ایران اغلب کسانی که به دنبال راهی برای درآمد از سایت های بین المللی هستند به جریان پرطرفدار ثبت شرکت در سریلانکا پیوسته اند. اجرایی شدن ثبت شرکت در سریلانکا منوط به ثبت سرمایه قانونی می باشد. پرداختن به این موضوع و پیدا کردن پاسخی شفاف برای حل این سوال در ذهن متقاضیان می تواند برای ادامه مسیر و یا انتخاب راه صحیح جایگزین بسیار حائز اهمیت باشد. یک از مولفه هایی که احتمالا ثبت شرکت در سریلانکا را برای مخاطبین جذاب کرده است، امکان افتتاح حساب و ثبت شرکت بین المللی در این کشور واستفاده از مزایای آن از راه دور و بدون حضور است.

حقیقت این است که سریلانکا به عنوان یکی از کشورهای آسیایی که در جنوب کشور بزرگی مانند هند و همچنین جنوب اقیانوس هند در جنوب آسیا قرار دارد، نمی تواند مقصد مناسبی برای مهاجران خارجی باشد. اما این جزیره شاید بتواند مقصد مناسبی برای گردشگران زیادی باشد و یا افرادی که می خواهند با یک مکان تاریخی با قدمت حداقل 34 هزار ساله آشنا شوند، باشد. واحد پولی این کشور روپیه سریلانکا است که معادل با 0.0031$ (دلار آمریکا) است و پایتخت این کشور نیز شهر کلمبو با حدود 643 هزار نفر جمعیت دارد. در ادامه این مقاله به بررسی شرایط ثبت شرکت در سریلانکا پرداخته می شود، مقاله ای که با همت مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به نگارش رسیده است.

بررسی شرایط اقتصادی سریلانکا

کشور سریلانکا به عنوان کشوری در جنوب آسیا اقتصادی مبتنی بر کشاورزی دارد البته حوزه های خدمات و همچنین صنعت نیز در اقتصاد این کشور تاثیر گذار خواهد بود اما با نیم نگاهی به تولیدات ناخالصی سریلانکا و همچنین تعداد بسیار زیاد شهروندان با درآمد و وضعیت اقتصادی زیر خط فقر و همچنین با بررسی کوتاهی در ناحیه مبالغ بدهی های سریلانکا به نهادها و کشورهای خارجی می توان پی برد اوضاع اقتصادی در سریلانکا آنقدرها هم که شنیده می شود خوب نیست. این نظر شخصی نویسنده و یا کارنشناسان نیست بلکه آمار کلی مربوط به این کشور است.

سریلانکا با کشوری به وسعت تنها 65 کیلومتر مربع مساحت، بازه ای به اندازه 21 الی 22 میلیون نفر را در خود جای داده است جمعیت سریلانکا را تشکیل می دهند که همین امر موجب بالا بودن نرخ بیکاری در صورتی که حدود بین 7 الی 8 میلیون نفر نیروی کار دارد. سریلانکا صادرات نیز دارد که از مهمترین این اقلام می توان به چای و برنج و فلفل و زنگ های زینتی مانند الماس و زمرد اشاره کرد. در نقطه مقابل این موضوع سریلانکا اقلامی مانند پارچه، مواد معدنی، نفت و ماشین آلات را از کشورهایی مانند هند و چین و ژاپن را به سریلانکا وارد می کنند.

شرایط ثبت شرکت در سریلانکا

در ابتدا باید دانست برای ثبت شرکت در هر کشوری دلایل متفاوتی وجود خواهد داشت یعنی برخی از متقاضیان نیت این را دارند که به واسطه ثبت شرکت در سریلانکا به ویزای ورود یا ویزای سرمایه گذاری در سریلانکا دست پیدا کنند. افرادی نیز هستند برای برندسازی و یا حتی کسب و کار اینترنتی خود که قابلیت رشد و توسعه را داشته باشد نیاز به ثبت شرکت با ارائه کد پستی و آدرس دارند و همچنین به دنبال آن سرمایه مناسبی برای مهاجرت می خواهند که باید دانست این میزان بستگی به نوع خدمات و یا محصولات و تعداد کارکنان متفاوت خواهد بود.

اگر متقاضی به دنبال کسب اقامت و ویزای سریلانکا باشد به طور قطع به یقین باید گفت که شانس زیادی برای راه اندازی شرکت از خارج از سریلانکا ندارند زیرا شرط حضور و همچنین هزینه های بالا برای ثبت شرکت در این کشور به طور میانگین 2 مولفه تعیین کننده هستند. بنابراین افرادی که متقاضی ثبت شرکت در سریلانکا هستند بهتر است به سراغ کشوری مانند انگلیس بروند تا بتوانند از ثبت شرکت برای پیش برد اهداف خود استفاده کنند.

شرایط ثبت شرکت در سریلانکا

الزامات ثبت شرکت در سریلانکا

ثبت شرکت در هر کشوری نیازمند یک سری مدارک کلی و همچنین اسناد و مدارکی است که برای مراجعه به ادارات و ارگان های مربوطه احتیاج است. آنچه که مدارک کلی نامیده می شود همان طرح تجاری است که باید به میزان نیازهای اقتصادی و یا اجتمای کشور مقصد نگارش و ثبت گردیده باشد و در آن به طور شفاف قید شده باشد که هدفی را دنبال می کند و سود دهی و رشد شرکت پیش بینی شده باشد.

آنچه برای ورود به سامانه های ثبت شرکت به صورت آنلاین مورد نیاز است تمام مدارک هویتی را شامل می شود که متقاضی برای ثبت شرکت در سریلانکا به عنوان کشوری که نیروی کار زیادی دارد این شرایط فراهم است تا فردی که متقاضی راه اندازی کسب وکار در سریلانکا است بتواند از طریق مراجعه به سایت های ادره ثبت شرکت های سریلانکا فرم های مورد نظر را پر کرده و مدارک هویتی اعضا و مدارک مربطو به آدرس تمام نفرات و همچنین آدرس دفتر و ثبت آن را بارگذاری نماید.

مراحل ثبت شرکت در سریلانکا به اختصار در تصویر زیر آمده است:

مراحل ثبت شرکت در سریلانکا

مزایای ثبت شرکت در سریلانکا

سریلانکا به عنوان یک جزیره دارای فرهنگ بسیار غنی و همچنین منابع طبیعی بسیار متفاوت است که سالیانه گردشگران بسیاری برای دیدن از این کشور به آنجا سفر می کنند. همچنین به خاطر بالا بودن نرخ بیکاری در این کشور نیروی کار بسیار زیادی وجود دارد که سریلانکا را برای کارآفرینی یک کشور ایده آل می کند. اما باید دانست که اقتصاد دراین کشور و همچنین ارزش پول این کشور بسیار میزان پایینی را در بر می گیرد و در شرایط مناسبی به سر نمی برد. لذا توضیه می شود افرادی که به دنبال هموار کردن مسیر مهاجرت خود هستند و یا می خواهند مراودات بین الملی و تجاری داشته باشند به سراغ کشوری مانند انگلیس بروند.

در لیست زیر انواع اهداف تجاری که متقاضی می تواند به راحتی مجوز ورود و ثبت شرکت به سریلانکا را به دست بیاورد آذکر شده است:

  • ارائه سند تجاری برای ورود به سریلانکا تنها در دسته بندی های زیر قابل قبول خواهد بود.
  • شرکت در مذاکرات و جلسات کاری
  • شرکت در کنفرانس ها و کارگاه ها و همچنین سمینارها
  • برنامه های آموزشی کوتاه مدت
  • شرکت در نشست های کنفرانس

آنچه باید مد نظر متقاضیان باشد این است که چنانچه به دلایل شخصی تنها خواهان ثبت شرکت در سریلانکا هستند و به دنبال مهاجرت به این کشور هستند بهتر است در ابتدا حضور خود را در این کشور از مسیرهای مهاجرت ساده تر بررسی نمایند. بنابراین بایستی شرایط را برای ورود به این کشور فراهم کنند بعد اقدام به ثبت شرکت و راه اندازی کسب و کار خود کنند تا پروسه ویزای راحتی داشته باشند. مخاطبین گرامی می توانند برای بررسی شرایط خود با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :