مهاجرت سرمایه گذاری در دانمارک

ثبت شرکت در دانمارک

دانمارک به طور مداوم بهترین مکان اروپا برای انجام تجارت است و ثبت شرکت در دانمارک تنها چند ساعت طول می کشد. علاوه بر این هیچ الزامی برای سهامداران محلی یا مدیریت مقیم محلی اعمال نمی شود. همچنین دانمارک یک قانون مالیاتی منحصر به فرد ارائه می دهد. که طبق آن شعب خارجی یک شرکت دانمارکی به طور کل مشمول پرداخت مالیات در دانمارک نیستند.

در نتیجه یک شرکت دانمارکی بستری ایده آل برای توسعه اروپا و شمال اروپا است که از این طریق می توان شعبه هایی را در کشورهای دیگر راه اندازی کرد. علاوه بر این ایجاد یک شرکت در دانمارک، ساده تر و سریع تر از تاسیس شعبه است. بیشتر دانمارکی ها انگلیسی را به خوبی صحبت می کنند، اما صحبت کردن به زبان دانمارکی کار و همچنین یک شبکه اجتماعی را بسیار آسان تر می کند. این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده، یک دستور العمل کلی را برای ورود به دانمارک و ثبت شرکت در این کشور به شما عزیزان ارائه می دهد.

راه های ثبت شرکت در دانمارک

ثبت شرکت در دانمارک در سال های اخیر مورد استقبال بسیاری از سرمایه گذاران داخلی و خارجی قرار گرفته است. از سوی دیگر راه های بسیاری برای ثبت شرکت در این کشور وجود دارد که در جدول زیر به آنها پرداخته ایم:

راه های مختلف ثبت شرکت در دانمارکتوضیحات
ثبت آنلاین شرکت در دانمارکیک شرکت جدید را می توان با استفاده از سیستم ثبت الکترونیکی آنلاین ارائه شده توسط سازمان تجارت دانمارک در عرض چند ساعت تاسیس کرد.
ثبت کاغذی شرکت در دانمارکثبت کاغذی سنتی شرکت معمولا 3 تا 4 هفته به طول می انجامد.
ثبت شرکت قفسه ایشرکت قفسه ای شرکتی است که قبلا در دانمارک تاسیس و ثبت شده است اما هیچ فعالیت یا عملیات قبلی نداشته است. چنین شرکت هایی را می توان به صورت آماده خریداری کرد.

مزایای ثبت شرکت در دانمارک

دانمارک طی سالیان گذشته، مزایا بسیاری را برای سرمایه گذارانی که قصد ثبت شرکت در دانمارک را دارند ارائه کرده است. از مهمترین این مزایا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آسان ترین مکان اروپا برای انجام تجارت
  • هزینه های رقابتی کسب و کار
  • مالیات پایین شرکت ها که نرخ مالیات شرکت های دانمارکی 21% است، این نرخ کمتر از میانگین سطح اروپا و OECD است.
  • انعطاف پذیرترین بازار کار در اروپا
  • تعامل آسان با مقامات دولتی، در واقع بخش دولتی دانمارک به دلیل سطح پایین بوروکراسی و تشریفات اداری و همچنین به دلیل تعامل آسان با مقامات دولتی شناخته شده است.

شهرهای علمی مهم، جهت ثبت شرکت در دانمارک

شهرهای علمی مهم در دانمارک مراکز نوآورانه ای هستند که استارت آپ ها، شرکت های پیشرو، دانشگاه ها موسسات تحقیقاتی دولتی را در خود جای داده اند. برای آشنایی بیشتر با شهرهای علمی دانمارک، جهت ثبت شرکت در آنها به جدول زیر مراجعه فرمایید:

انواع شهرهای علمی دانمارکخصوصیات شهر
کپنهاگشهر علمی کپنهاگ، خانه برخی از امیدوار کننده ترین شرکت ها و استارت آپ ها در حوزه فناوری پاک، فناوری اطلاعات و ارتباطات است. همچنین روزانه 30000 دانشجو از این منطقه عبور می کند.
لینگبی تاربیکجامعه تجاری در این شهر درصد بالایی از کارشناسان بین المللی را استخدام می کند. همچنین شهروندان لینگبی تاربیک از تحصیل کرده ترین افراد در کشور هستند.
فردریکسبرگفردریکسبرگ به عنوان یک شهر دانشگاهی در دانمارک، از سابقه طولانی برخوردار است. این شهر خانه بسیاری از شرکت های دانش بنیان، به ویژه در حوزه فناوری اطلاعات و مشاوره کسب و کار است.

مراحل ثبت شرکت در دانمارک

متقاضیان ثبت شرکت در دانمارک، باید مراحلی را با دقت طی کنند. مراحل افتتاح یک شرکت در دانمارک به طور خلاصه در لیست زیر بیان شده است:

  • انتخاب یک شخصیت حقوقی مناسب برای شرکت: این امر با مشاهده اندازه کسب و کار آتی، اهداف و مقاصد شرکت، به همراه سرمایه موجود برای شرکت انجام می شود.
  • یک نام تجاری منحصر به فرد برای شرکت خود انتخاب کنید: برای اخذ مجوز جهت افتتاح شرکت، باید یک نام تجاری برای شرکت انتخاب کنید.
  • افتتاح حساب بانک مخصوص شرکت در بانک های دانمارک
  • ثبت واقعی شرکت: پس از تکمیل مدارک ثبت شرکت، کارآفرینان همه آنها را به سازمان تجارت دانمارک ارائه می دهند. همچنین به هر شرکتی یک شماره CVR اختصاص داده می شود.
  • ثبت مالیات: پس از ثبت شرکت در اداره بازرگانی، باید در گمرک و اداره مالیات دانمارک نیز به ثبت برسد.

نرخ مالیات شرکت ها در دانمارک

نرخ مالیات شرکت ها در دانمارک 21% است که دانمارک را پایین تر از میانگین اتحادیه اروپا قرار می دهد. دانمارک که در بین کشورهای شمال اروپا منحصر به فرد است، مالیات مضاعف برای شرکت های دانمارکی، تفاوتی با شعبه در خارج از کشور ندارد. در نتیجه دانمارک یک مکان جذاب برای ایجاد کسب و کار و تاسیس شرکت بین المللی می باشد. علاوه بر این کارفرمایان در دانمارک کمترین نرخ مشارکت اجتماعی در جهان را پرداخت می کنند.

این نرخ مالیاتی که کمتر از 1% برای هر کارمند در سال، از جمله طرح های بازنشستگی، بیمه مراقبت های بهداشتی و حقوق تعطیلات است. از سوی دیگر طرح های مالیاتی جذاب برای محققان و شرکت های خارجی نیز از جمله مزایای مالیاتی در دانمارک است. تاجرانی که قصد افتتاح شرکت در دانمارک را دارند باید بدانند که تیم متخصص، موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می تواند تمامی مراحل ثبت شرکت در دانمارک را انجام دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :