مهاجرت سرمایه گذاری در مکزیک

ثبت شرکت در مکزیک

ثبت شرکت در مکزیک

اگر علاقه مند به گسترش در آمریکای لاتین هستید، ثبت شرکت در مکزیک باید در رادار شما قرار بگیرد. با ثبت شرکت بدون هزینه جهانی شوید. بسیاری از سرمایه گذاران خارجی به دلیل اقتصاد بزرگ و روبه رشد و نیروی کار رقابتی، به دنبال ثبت شرکت در مکزیک هستند. مکزیک پس از برزیل دومین اقتصاد بزرگ آمریکای لاتین است، و درآمد ناخالص مکزیک به سرانه 21500MXN (پزو مکزیک) رسیده است. که این کشور را به عنوان یک کشور با درآمد بالا بر اساس استانداردهای تعیین شده توسط بانک جهانی نشان می دهد. از سوی دیگر مکزیک یک مرکز تجاری منطقه ای و شانزدهمین صادر کننده بزرگ جهان محسوب می شود. شما عزیزان می توانید برای تسهیل در مراحل ثبت شرکت در مکزیک با مشاوران مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید. همچنین این کشور در کنار شیلی و کلمبیا عضو یکپارچگی اقتصادی اتحادیه اقیانوس آرام می باشد.

ملاحظات مهم برای ثبت شرکت در مکزیک

متقاضیانی که قصد دارند شرکت خود را در مکزیک ثبت کنند باید ملاحضات قانونی موجود در این کشور را رعایت فرمایند. ملاحضات مهم برای ثبت شرکت در مکزیک به شرح زیر می باشد.

  • یک نماینده قانونی پیدا کنید: اگر قصد دارید بدون اینکه خودتان به طور دائم در مکزیک زندگی کنید به یک نماینده قانونی در این کشور نیاز دارید. نماینده قانونی شما باید تابعیت مکزیک یا اقامت دائم و همچنین دارای شناسه مالیاتی محلی باشد. از سوی دیگر، این فرد نماینده شما در مقابل مقامات خواهد بود.
  • انتخاب نوع شرکت: بسته به ماهیت کسب و کار شما، تعداد سرمایه گذاران اولیه و نحوه مدیریت آنها انواع مختلفی از شرکت ها در در مکزیک برای انتخاب شما وجود دارد.
  • فعالیت اقتصادی: هنگامی که یک کسب و کار در مکزیک ثبت می کنید باید فعالیت اقتصادی خود را به طور دقیق به ثبت برسانید. زیرا عدم انجام این کار عوارض قانونی بسیاری را برای شرکت شما در پی خواهد داشت.
  • فرصت های تجاری: ایالات مکزیک فرصت های تجاری متعددی را به سرمایه گذاران ارائه می دهد.

انواع مختلف ثبت شرکت در مکزیک

افرادی که با هدف ثبت شرکت وارد مکزیک می شوند، باید به این نکته توجه فرمایند که، ثبت شرکت در این کشور به انواع مختلفی تقسیم می شود که عبارت اند از:

انواع شرکت در مکزیکخصوصیات
شرکت سهامشرکت های سهامی محدودیتی برای تعداد سهامدارانی که می توانند در شرکت سرمایه گذاری کنند ندارند. اگر چه شرکت سهام شامل بارهای اداری خاصی است اما بدون شک این ساختار است که بیشترین پتانسیل رشد و سود را دارد.
شرکت با مسئولیت محدوددومین نوع ساختار حقوقی محبوب در مکزیک، شرکت با مسئولیت محدود می باشد. همچنین مالیات در این نوع شرکتها از طریق اظهارنامه مالیاتی اعضای فردی پرداخت می شود و نه به عنوان یک شرکت جمعی.
شرکت سهام ساده شدهاین شرکت مفهوم نسبتا جدیدی هستند که در سال 2023 به عنوان بخشی از اصلاحات قانون عمومی شرکت های تجاری اعلام شد. همچنین فرآیند تشکیل ساختار شرکتی نسبتا ارزان، سریع و ساده است.

انواع مختلف ثبت شرکت در مکزیک

مزایا و معایب ثبت شرکت در مکزیک

ثبت شرکت در مکزیک در کنار مزایای فراوانی که برای سرمایه گذاران خارجی دارد، معایبی نیز شامل ثبت شرکت در این کشور می شود که عبارت اند از:

مزایای ثبت شرکت در مکزیکمعایب ثبت شرکت در مکزیک
ثبت شرکت در عرض 3 هفته تنها با 2 سهامدار و یک مدیرکارآفرینان غیر اسپانیایی زبان ممکن است با موانع ارتباطی کار با تامین کنندگان و مشتری های محلی مواجه شوند.
هیچ محدودیتی برای سرمایه گذاری خارجی در این کشور وجود ندارد. همچنین کارآفرینان خارجی مجاز هستند تمام سرمایه شرکت خود را به جای پزوی مکزیکی به دلار آمریکا نگهداری کنند.پرداخت مالیات در مکزیک می تواند یک تمرین وقت گیر باشد، که بیش از 250 ساعت کاری در سال طول می کشد. همچنین پرداخت مالیات شرکتی به تنهایی حداقل 100 ساعت به طول می انجامد.
برای تغییر ساختار شرکت و انتصاب مدیر جدید، سفر شخصی لازم نیست.مکزیک همچنان در حال مبارزه با کارتل های مواد مخدر است.
مکزیک خانه یکی از پیچیده ترین سیستم های مالی و صنعتی در جهان با بازار بزرگی بیش از یکصد میلیون نفر و طبقه متوسط رو به رشد است.نرخ بالای مالیاتی در این کشور برای شرکت ها

مراحل ثبت شرکت در مکزیک

متقاضیان ثبت شرکت در مکزیک جهت راه اندازی شرکت خود در این کشور باید مراحلی را با موفقیت پشت سر بگزارند. از جمله این مراحل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تعیین اهداف کسب و کار و ایجاد یک طرح تجاری برای راه اندازی شرکت در مکزیک
  • جمع آوری جزئیات در مورد بنیانگذاران، ذینفعان و مدیران آینده یک شرکت بزرگ
  • ترتیب آدرس ثبت شده برای یک نهاد آینده
  • تنظیم اسناد قانونی و ثبتی
  • افتتاح حساب مالیاتی برای شرکت
  • ثبت نام در مراجع مالیاتی و تامین اجتماعی مکزیک
  • اخذ مجوز های ویژه ای که ممکن است برای انواع فعالیت های تنظیم شده مورد نیاز باشد.
  • ارائه مجموعه مدارک آماده شده جهت ثبت نام

به این نکته نیز توجه فرمایید که ثبت شرکت در مکزیک حدود 4 تا 6 هفته طول می کشد. پس از آن اسناد صادر می شود و شرکت های می توانند فعالیت خود را شروع کنند.

تاسیس شعبه در مکزیک

اگر شعبه ای را در مکزیک تشکیل دهید، می توانید تمام فعالیت های اداری را مدیریت و نظارت کنید. در حالی که کنترل بیشتری بر تصمیمات مهم دارید و می توانید در صورت نیاز شیوه های تجاری را مجددا کالیبره کنید. همچنین روند تشکیل شعبه در مکزیک به طور قابل توجهی سریع تر از ترکیب انواع دیگر نهادها در این کشور است. همچنین تاسیس شعبه در این کشور به شما امکان ورود سریع به بازار را تضمین می کند. اما از آنجایی که شعبه دارای شخصیت حقوقی خاص خود نیست، می توان تعهدات مالیاتی آن را به شرکت اصلی در مکزیک واگذار کرد. همچنین توجه داشته باشید که یک شعبه در مکزیک می تواند توسط یک مدیر داخلی یا خارجی که به طور قانونی در این کشور اقامت دارد اداره شود. ثبت شرکت در کشور خارجی می تواند مشکلات زیادی را ایجاد کند، شما می توانید برای جلوگیری از این مشکلات با مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید. تا بهترین گزینه ها را جهت ثبت شرکت در مکزیک به شما عزیران ارائه دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :