مهاجرت سرمایه گذاری در امارات

ثبت شرکت در امارات

ثبت شرکت در امارات

امارات طی یک دهه گذشته، فعالیت های تجاری بزرگی را آغاز و به سرانجام رسانده است ثبت شرکت در امارات یکی از این فعالیت های تجاری و بازرگانی است. وجود قوانین ساده در بخش های مالی، اداری و گمرکی، باعث شده تا هر بازرگان و تاجری به تعامل تجاری با این کشور ترغیب شود. مالیات بر درآمد صفر درصد، مالیات بر ارزش افزوده فقط 5% و امکان مالکیت 100% شرکت بدون کفیل اماراتی (در مناطق آزاد امارات) در یک سال اخیر یکی از وسوسه های تاجران و تولید کنندگان کشورمان برای ثبت شرکت در امارات بوده و هست.

در واقع وجود معافیت های مالیاتی و همچنین انجام سریع و ساده امور تجاری و بازرگانی بدون قوانین دست و پا گیر کار را به جایی رسانده که امروزه اغلب برندهای تجاری معتبر، اقدام به تاسیس نمایندگی و یا حتی تاسیس یک شعبه از کارخانه تولید محصولات خود در امارات و خصوصا شهر دبی که قلب تپنده تجارت آسیا نام گرفته، نموده اند. در یک سال اخیر نه تنها تجار برای انجام سرمایه گذاری، بلکه مردم عادی نیز تمایل زیادی برای اقامت و یا یافتن کار در این کشور و بالاخص شهر دبی پیدا کرده اند.

انواع مجوز ثبت شرکت در امارات

به‌طور کلی مجوزات ثبت شرکت در دبی و مناطق دیگر امارات به 3 نوع تقسیم بندی‌ می‌شوند:

  • مجوز حرفه‌ ای(Professional License)
  • مجوز تجاری (Commercial License)
  • مجوز صنعتی (Industrial License)

در خصوص سرمایه گذاری در امارات، مجوز حرفه‌ ای مخصوص مشاغل خدماتی و مشاغلی است که نیازمند توانایی‌ های ذهنی، تحصیلات آکادمیک و یا روش‌ های علمی و دقیق هستند مانند شرکت‌ های حقوقی و وکالت، شرکت های حسابداری و یا مشاوره‌ ای.

مهم‌ترین شرایط ثبت شرکت در امارات برای اخذ مجوز حرفه‌ ای این موارد هستند:

  • داشتن 1 کفیل در امارات
  • حداقل تعداد سرمایه‌گذاران 1 نفر
  • مدرک تحصیلی مرتبط

با اخذ مجوز تجاری افراد می‌توانند در امارات به تجارت کالا و فروش بعضی کالاها و خدمات بپردازند ثبت شرکت در امارات با استفاده از این مجوز امکان می‌دهد طیف وسیعی از کالاها را به امارات وارد کرده و بفروشند یا به خارج از امارات صادر کنند. تجارت البسه، تجهیزات، خودرو و سایر جز این موارد هستند.

انواع مجوز ثبت شرکت در امارات

هزینه ثبت شرکت در امارات

قیمت ثبت شرکت در دبی به چندین فاکتور بستگی دارد برای مثال عواملی مثل نوع شرکت، نوع مجوز، منطقه‌ ای که قصد دارید مجموعه خود را در آنجا پایه گذاری کنید. همگی در مقدار مخارج مورد نیاز برای ثبت شرکت در دبی موثر است.

پولی که برای ثبت شرکت در دبی یا به صورت کلی کشور امارات باید بپردازید معادل حداقل 8 هزار و حداکثر 20 هزار دلار آمریکا است. این رقم به پول امارات معادل حداقل 30 و حداکثر 73 هزار درهم است. مخارج مرتبط با کفیل، مجوز ثبت شرکت، ثبت آدرس و حق‌الوکاله نیز در هزینه بالا در نظر گرفته شده است. علاوه‌ بر این در صورت رفتن به دبی و راه انداختن شرکت مورد نظر خود در آن جا مخارج دیگری نیز هستند که باید بپردازیم.

مهم‌ترین این موارد عبارتند از:

هزینه به درهم اماراتهزینه به دلار آمریکانوع خدمات
AED623$115اخذ ویزای توریستی
AED1760$425اخذ اقامت 2 ساله امارات
AED595$135ID کارت امارات
AED816$195هزینه تغییر نوع ویزا
AED1240$310مهر ویزا

افراد برای اینکه بخواهند ثبت شرکت در امارات انجام دهند، اول بایستی با استفاده از ویزای توریستی به امارات سفر کنند. بعد از گذراندن مرحله‌ های قانونی و گرفتن مجوزها، ویزای شما به ویزای پارتنر Partner یا ویزای سرمایه گذاری Investor تغییر پیدا می‌کند به صورت معمول این مراحل یک ماه زمان می‌برد و می‌توانید شرکت‌تان را در کشور امارات ثبت و راه‌ اندازی کنید و کار خودتان را آغاز کنید.

مزایای ثبت شرکت در امارات متحده عربی

امارات به دلیل تکنولوژی های پیشرفته و امکانات جدید، بسیار محبوب شده است. معرف ترین شهر این کشور (دبی) از کسانی که به دنبال پیشرفت و رشد هستند، مملو است. اما واقعا دلیل محبوبیت زیاد کشور امارات برای مردم چیست؟ در ادامه به مزایای کشور امارت متحده عربی و پاسخ به این سوال می پردازیم:

  • دریافت امتیازات قانونی از کشور امارات
  • حمایت از قوانین کلیه طرفین شرکت
  • برخورداری از مالکیت صد در صدی در مناطق تجاری
  • اخذ نمایندگی از اشخاص حقیقی به اعتبار برخورداری از سیستم قابل اعتماد و ثابت
  • دریافت اعتبارات دولتی مانند وام های بانکی و مجوزهای مورد نیاز
  • برخورداری از نظام تجاری آزاد
  • معافیت از مالیات در شرکت های سهامی
  • انتخاب مدیران شرکت با هر ملیتی (مدیر می تواند یک شخصیت حقوقی یا حقیقی باشد)
  • داشتن حساب بانکی آنلاین بدون نیاز به ویزا
  • عدم نیاز به ارائه گزارش های بازرسی سالانه
  • خرید ملک بدون نیاز به پاسپورت یا ویزا تحت عنوان شرکت بین المللی و معافیت از پرداخت هزینه انتقال

امارات بهترین کشور عربی برای ثبت شرکت است، به همین دلیل افراد زیادی به دنبال ثبت شرکت در امارات هستند. از طرفی هزینه‌ ثبت شرکت در دبی نسبت به سایر کشورهای عربی کمتر بوده و امکان پیشرفت و گسترش مشاغل در مدت زمان محدود نیز وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ثبت شرکت در دبی و سایر خدمات های مهاجرتی می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :