مهاجرت سرمایه گذاری در آلمان

ثبت شرکت در آلمان

ثبت شرکت در آلمان

مهاجرت از طریق ثبت شرکت در آلمان که قطب صنعت و ثروت در اروپا محسوب می شود همواره یکی از اولویت ها برای سرمایه گذاری بوده است. شرایط ثبت شرکت در آلمان با توجه به نوع سرمایه گذاری افراد یا اهداف و خدماتی که شرکت ها دنبال می کنند متفاوت است. یکی از مسائل مهم سیستم مالیاتی رقابتی در آلمان صنعتی می باشد که سبب جذب بیشتر سرمایه گذاران برای ثبت شرکت و انجام فعالیت اقتصادی در این کشور می شود.

ثبت شرکت و انجام فعالیت های اقتصادی و بازرگانی در کشور آلمان می تواند بسیار سودآور تر از سایر کشورهای اروپایی باشد. این مقاله توسط کارشناسان متخصص موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با هدف راهنمایی علاقه مندان مهاجرت به آلمان نگارش شده است.

شرایط و ضوابط ثبت شرکت در آلمان

قوانین حقوقی و تجاری کشور آلمان فرصت ثبت شرکت های با مسئولیت محدود که بهترین فرم ثبت شرکت در آلمان است، شرکت های عمومی محدود سهامی و سایر فرم های شرکت تجاری را فراهم می کند. در بعضی از قوانین کشور آلمان بین شهروندان اتحادیه اروپا و اتباع خارجی تفاوت هایی قائل می شود که نتیجه برخی سخت گیری ها برای سرمایه گذاران خارجی است. ثبت شرکت با مسئولیت محدود در آلمان حداقل 25000€ (یورو) سرمایه نیاز دارد. افراد در صورتی که نتوانند سرمایه اولیه را پرداخت کنند الزاما یک شرکت Unternehmergesellschaft تاسیس می کنند. این نوع شرکت که در نوامبر سال 2008 میلادی معرفی شد. افرادی که به دلیل عدم سرمایه کافی اقدام به ثبت این نوع شرکت می کنند باید سالانه 25% از سود کلی شرکت را سرمایه گذاری کنند تا حداقل مبلغ قرارداد 25000€ (یورو) پر بشود.

عقد یک قرارداد مابین شریکان و سهامداران یک شرکت با مسئولیت محدود در دفاتر اسناد رسمی و عمومی کشور آلمان از اهمیت زیادی برخوردار است. تنظیم یک توافق نامه برای درخواست ثبت شرکت و شریک پذیری حداقل شرط لازم برای ورود یک شرکت به لیست شرکت های ثبت شده آلمان می باشد. شرکت های با مسئولیت محدود در آلمان باید سوابق حسابداری با حداقل مشخص داشته باشد.

بررسی انواع ثبت شرکت در آلمان

ثبت شرکت در آلمان به 5 حالت می تواند انجام شود که در لیست زیر به اختصار هر یک از این روش ها را شرح خواهیم داد:

  • شرکت سهامدار در بخش مشارکت و مالکیت (Mini GMBH)

این نوع شرکت خصوصی با مسئولیت محدود می تواند با حداقل 25000€ (یورو) سرمایه اولیه کار خود را شروع کنند و خرید سهام انجام دهد. هر شرکت نیازمند یک هیئت مدیره و انجمن نظارت بر رفتار هیئت مدیره می باشد و شخص سرمایه گذار باید توسط آنها تایید شود.

  • شرکت سهامداری (Aktiengesellschaft (AG

حداقل سرمایه در این نوع شرکت برای خرید سهام باید 50000€ (یورو) باشد که توسط شخص سرمایه گذار تامین می شود. اختیارات سهامداران و شخص سرمایه گذار در این نوع شرکت بسیار محدود است و تمام سرمایه گذاران باید توسط هیئت مدیره و بخش حسابرسی تایید شوند.

  • شرکت مشارکتی Offenehandelsgesellschaft – OHG

افرادی که به صورت مشارکتی در یک برنامه اقتصادی یا یک پروژه سرمایه گذاری فعالیت و سرمایه گذاری کنند این نوع شرکت را راه اندازی می کنند. در این شرکت تمام سرمایه گذاران اجازه اعمال نظر بر پروژه اقتصادی را خواهند داشت و می توانند تصمیمات خود را برای پیشرفت کار اعمال کنند.

  • شرکت KOMMANDITGESELLSCHAFT

این شرکت ها معمولا 2 دسته شریک اصلی و شریک عمومی دارند که تصمیمات اصلی شرکت توسط شرکای اصلی اتخاذ می شود در صورت ایجاد ضرر مسئول جبران خسارت سایر شرکا می باشند. این نوع از شرکت ها می توانند به صورت فردی مالکیت داشته باشند و ارزش گذاری شوند. اما در این صورت تمام هزینه ها به عهده شخص شما خواهد بود.

جهت اطلاع از شرایط مهاجرت به آلمان ابتدا مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

بررسی انواع ثبت شرکت در آلمان

الزامات و هزینه ثبت شرکت در آلمان

علاوه بر هزینه های جزئی ثبت شرکت در آلمان از حداقل سرمایه خرید سهام که 25000€ (یورو) می باشد که به عنوان هزینه ثبت شرکت در آلمان یاد می شود. حضور یک نفر هم برای انجام فرآیند ثبت شرکت در آلمان کفایت می کند. اما شخص باید موفق به دریافت اقامت آلمان باشد و قرار ملاقات به صورت حضوری باشد. مقرون به صرفه ترین نوع ثبت شرکت در آلمان سطح یک شرکت UG Mini GMBH می باشد که با سرمایه حدود 500€ (یورو) هم قابل ثبت است. به نوعی نسخه کوچک تر از شرکت با مسئولیت محدود محسوب می شود. تهیه و ارسال مدارک شناسایی همراه با فرم هیئت مدیره شرکت و ضمیمه کردن تمام اطلاعات شخصی و تجاری به عنوان درخواست دهنده لازم است.

برای کسب و کارهای کوچک و خانوادگی که نیاز به ثبت شرکت در آلمان دارند. از این رو راه اندازی یک شرکت مشارکتی توصیه می شود که حداقل 2 نفر به عنوان شریک و یک نفر به عنوان شخص اول از میان آن 2 احتیاج دارد. راه اندازی شرکت های مشارکتی ساده ترین نوع سرمایه گذاری و تجارت در آلمان است که تمام هزینه ها و مخارج آن به عهده شخص سرمایه گذار است. هزینه دفتر ثبت اسناد برای انجام کارهای اداری ثبت شرکت در آلمان حدود 20€ الی 60€ (یورو) و هزینه ثبت رسمی اسم شرکت حدود 150€ (یورو) می باشد. جهت اطلاع از شرایط هزینه زندگی در آلمان می توانید مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

مالیات شرکت های تجاری در آلمان

ثبت شرکت در آلمان پرطرفدار است زیرا در مقایسه با کشورهای آمریکای شمالی بسیار ساده تر صورت می گیرد. از این رو فرآیند مشخص و نسبتا کم هزینه ای دارد. در بررسی نرخ مالیات ها باید گفت که مالیات بر درآمد در کشور آلمان در سال 2018 حدود 15% و مالیات بر ارزش افزوده و کمتر از 1% معین شده است. لازم به ذکر است که میزان مالیات در شهرهای مختلف کشور آلمان متفاوت است و از 14% تا 17% متغیر می باشد. اقتصاد آلمان به شدت در اقتصاد اتحادیه اروپا نفوذ دارد. به نوعی که قطب اقتصادی اروپا محسوب می شود.

به طور متوسط نرخ مالیات در کشور آلمان 31% محاسبه می شود و دلیل آن تامین زیرساخت های پیشرفته و کیفیت بالای تحصیل و زندگی در آلمان می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت به آلمان یا اخذ اقامت و تابعیت آلمان با کارشناسان متخصص و وکلای با تجربه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید. همکاران ما با سال ها تجربه در زمینه امور مهاجرتی و اخذ انواع ویزا شما را تا رسیدن به سرزمین دلخواهتان همراهی و راهنمایی می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :