مهاجرت به کشور ایسلند

تولد در ایسلند

تولد در ایسلند

یکی از روش های اخذ تابعیت و شهروندی ایسلند، تولد در ایسلند است که بسیاری از والدین این روش مهاجرتی را بر می گزینند. فرزندان متولد شده در ایسلند در صورتی که تابعیت دیگری نداشته باشند، بعد از 3 سال می توانند شهروند ایسلند شوند. هم چنین فرزندان شهروندان ایسلندی پس از 2 سال دارای تابعیت خواهند شد و والدین آن ها در این زمان باید حداقل 5 سال تابعیت داشته باشند. با مطالعه مقاله زیر می توانید اطلاعات بیشتری درباره تولد در ایسلند و اخذ تابعیت و شهروندی در این کشور به دست آورید. لازم به ذکر می باشد، مقاله زیر توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه و پردازش شده است.

مراقبت های زایمان برای تولد در ایسلند

خدمات مراقبت های زایمان برای تولد در ایسلند، در مراکز مراقبت های بهداشتی اولیه برای زنانی که سالم هستند و هیچ عارضه جدی بارداری ندارند ارائه می شود. حاملگی های پرخطر به زایشگاه بیمارستان ملی و دانشگاهی (LHS) و زایشگاه بیمارستان آکوریری ارجاع داده می شود. از آنجایی که مراقبت های زایمان به منظور تولد در ایسلند به عنوان یک بیماری حاد در نظر گرفته نمی شوند، اتباع شمال اروپا بدون بیمه درمانی ایسلند ممکن است مجبور شوند هزینه چنین خدماتی را در ایسلند بپردازند.

معمولا خانم ها در هفته 8 تا 12 بارداری برای معاینه اولیه دعوت می شوند و تعداد کل معاینات معمولا بین 7 تا 10 مورد است. در صورت درخواست، به مادران باردار در هفته 11 تا 14 بارداری سونوگرافی پیشنهاد می شود که برای آن هزینه ای دریافت می شود و در حدود هفته 20 بدون پرداخت هزینه. ماماها با همکاری پزشکان مراقبت های بهداشتی اولیه و سایر متخصصان مسئول مراقبت های زایمان هستند. در بسیاری از مکان ‌ها به والدینی که انتظار دارند دوره ‌های آموزشی اضافی با پرداخت هزینه ارائه می‌شود، برای مثال، آمادگی برای زایمان و شیردهی.

تا زمانی که مادر بیمه درمانی ایسلندی داشته باشد، هیچ هزینه ای برای خدمات زایمان دریافت نمی شود. اگر یک مادر آینده نگر زایمان در خانه را انتخاب کند، باید اطلاعات مربوط به ترتیبات زایمان در خانه را از یک ماما جویا شود. مادری که در منزل فرزندی به دنیا بیاورد به مدت 10 روز از تولد در ایسلند مستحق دریافت کمک کامل بیماری است. پس از زایمان، زنان بسته به شرایط زایمان برای دوره ‌هایی از 6 ساعت تا چند روز در بیمارستان یا سایر مراقبت‌ ها باقی می ‌مانند.

خدمات ماماها در منزل بعد از تولد در ایسلند

تمام زنانی که حاملگی و زایمان طبیعی دارند 6 تا 36 ساعت پس از تولد در ایسلند به خانه باز می گردند. سپس آن ها از خدمات در منزل برخوردار می شوند که شامل ملاقات ماما از مادر و کودک در چند روز اول پس از ترک مراقبت از زایمان می شود. دامنه این خدمت بر اساس سلامت و نیاز خانواده است.

با این حال، این خدمات ماما در خانه تا حدودی بسته به موقعیت مکانی متفاوت است، و به مادران یا والدین آینده توصیه می شود که اطلاعاتی در مورد این خدمات در منطقه خود به دست آورند. اداره بیمه اجتماعی کل هزینه خدمات مامایی در خانه را برای زنان دارای بیمه درمانی ایسلندی پرداخت می کند و می تواند اطلاعات بیشتری را ارائه دهد.

اطلاعیه تولد در ایسلند بلافاصله پس از تولد کودک به نزدیکترین مرکز مراقبت های بهداشتی اولیه به محل سکونت کودک ارسال می شود. از آنجایی که گاهی اوقات ممکن است زمان ببرد، به والدین توصیه می شود که بلافاصله پس از بازگشت از زایشگاه به خانه با مرکز مراقبت های بهداشتی اولیه خود تماس بگیرند تا از زایمان مطلع شوند. ویزیت در منزل توسط ماماها یا پرستاران تا 6 هفته پس از زایمان انجام می شود. پس از آن زمان مراقبت از نوزاد در نزدیکترین مرکز مراقبت های اولیه بهداشتی ارائه می شود. جهت اطلاع از شرایط کار در ایسلند، مطالعه مقاله مذکور خالی از لطف نخواهد بود.

خدمات ماماها در منزل بعد از تولد در ایسلند

واجدین شرایط شهروندی با ازدواج و تولد در ایسلند

اگر موفق به دریافت وضعیت اقامت موقت شوید، پس از 3 سال امکان درخواست برای اقامت دائم وجود خواهد داشت. با داشتن مجموع 7 سال زندگی در ایسلند، یک خارجی واجد شرایط درخواست شهروندی است. برای برخی از دسته های مهاجر، دوره 7 ساله تعیین شده کاهش یافته است:

  • فرزندان متولد شده در ایسلند، مشروط بر اینکه تابعیت دیگری نداشته باشند، پس از 3 سال می توانند شهروند شوند.
  • شهروندان سابق ایسلند پس از 1 سال وضعیت شهروندی دریافت می کنند.
  • فرزندان شهروندان ایسلندی پس از 2 سال از تولد در ایسلند، دارای تابعیت می شوند و والدین آن ها در این زمان باید حداقل 5 سال تابعیت داشته باشند.
  • هنگام ازدواج با یک شهروند ایسلندی، همسر خارجی باید تنها 3 سال در این کشور زندگی کرده باشد، در حالی که سابقه ازدواج باید حداقل 4 سال باشد.

متقاضی باید مدرکی دال بر خلوص در برابر قانون و توان مالی کافی ارائه دهد. لزومی به انصراف از تابعیت قبلی خود نمی باشد. اطلاعات بیشتر درباره روند مهاجرت به ایسلند در مقاله مذکور شرح داده شده است.

شرایط تابعیت از طریق تولد در ایسلند

کودکی که قبل از 1 ژوئیه 1982 از یک مادر ایسلندی و پدری که تبعه خارجی است در ازدواج متولد شود، به طور خودکار تابعیت ایسلندی را در بدو تولد به دست نمی آورد. قانون ملیت ایسلندی در 1 ژوئیه 1982 با مقرراتی اصلاح شد که متقاضیان متولد 1 ژوئیه 1964 تا 30 ژوئن 1982 را قادر می سازد تا اطلاعیه ای در مورد تابعیت ایسلندی ارسال کنند.

شرایط زیر برای تابعیت از طریق تولد در ایسلند، اعمال می شود:

  • متقاضی باید در دوره 1 ژوئیه 1964 تا 30 ژوئن 1982 متولد شده باشد.
  • متقاضی دارای یک مادر ایسلندی و یک پدر خارجی است که در زمان تولد متقاضی ازدواج کرده اند.
  • مادر متقاضی در بدو تولد فرزند و حداقل تا 1 ژوئیه 1982 تابعیت ایسلندی داشت.
  • متقاضی واجد شرایط هنر قانون 16 است.
  • هزینه درخواست ویژه ای دریافت می شود و هزینه شرکت در آزمون ایسلندی نیز وجود دارد.

متقاضیان مهاجرت به اروپا و تولد در ایسلند می توانند با مراجعه به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و استفاده از راهنمایی های مشاورین برای مهاجرت خود اقدام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :