مهاجرت به کشور ایرلند

تولد در ایرلند

تولد در ایرلند

تولد در ایرلند به عنوان یکی از روش های مهاجرت به این کشور شناخته می شود که این روش دشواری های متعددی نیز خواهد داشت. در هر صورت شانس موفقیت نسبتا مطلوبی برای متقاضیان موجود است. کشورهای بسیاری این روش را به رسمیت می شناسند که ایرلند نیز یکی از این دسته کشورها محسوب می شود. برای مهاجرت به این کشور از طریق تولد، بایستی والدین قبل از به دنیا آمدن فرزند خود در این کشور حضور داشته باشند و فرزند حتما در بیمارستان متولد شود. در ادامه این مقاله که توسط تیم تولید محتوای سفیران سروش سعادت تهیه شده، به بررسی تولد در این کشور می پردازیم.

مهاجرت به ایرلند از طریق تولد

منظور از تولد در ایرلند برای اقامت در این کشور، تولد فرزند در این کشور است. طبق قوانین ایرلند والدین نیز می توانند با تولد فرزند خود در این کشور اقامت آن را اخذ نمایند. قوانین این کشور به این گونه هستند که فرزند متولد شده در خاک آن دارای تابعیت ایرلندی خواهد شد. بدین ترتیب والدین فرزند نیز به واسطه فرزند خود اجازه اقامت در این کشور را اخذ می کنند. برای این کار بایستی حدودا چند روز قبل از تولد فرزند در ایرلند باشید و تا تولد فرزند خود در این کشور بمانید. ناگفته نماند که اگر به صورت غیر قانونی وارد ایرلند شوید و فرزند شما متولد شود، شانس پایینی برای اخذ اقامت این کشور خواهید داشت.

پس از تولد فرزند خود در بیمارستان های این کشور می توانید برای ثبت مدارک و شناسنامه اقدام کنید. توصیه می شود برای انجام این امور نیز از متخصصان و یا حداقل از پرستاران بیمارستان یاری بطلبید. ناگفته نماند که این کشور جدا از اتحادیه اروپا بوده و از سیستم خون پیروی می کند. از این رو اگر پدر و مادر کودک تابعیت ایرلندی نداشته باشند قادر به اخذ تابعیت این کشور برای خود و فرزندشان نخواهند بود. ماندن در ایرلند در صورتی که والدین فرزند ایرلندی نباشند، مستلزم تمدید اقامت آن ها در این کشور است.

مدارک مورد نیاز تولد در ایرلند

مهاجرت به ایرلند از طریق تولد مستلزم ارائه برخی از مدارک است. از این رو بایستی آنها را به خوبی بررسی نمایید. این مدارک پایه و اساس متقاضیان مهاجرت به ایرلند هستند. به گونه ای که مهاجرت به این کشور از طریق تولد بدون این مدارک امکان پذیر نیست. مدارک مورد نیاز برای ارائه جهت اقامت در ایرلند از طریق تولد فرزند عبارتند از:

  • پاسپورت و هویت ملی
  • کارت GNIB
  • مدارک اثبات کننده اقامت و زندگی در ایرلند، مانند: قبوض خدماتی دولت
  • شواهد مربوط به اثبات ارتباط خونی بین والدین و فرزند

در صورتی که هر یک از مدارک ذکر شده را نتوانید مهیا کنید، بایستی برای اداره مهاجرت این کشور دلایل منطقی و قابل قبولی را ارائه نمایید. در صورتی که متقاضیان نتوانند دلایل و مدارک ذکر شده را فراهم کرده و ارائه دهند قادر به ماندن در کنار فرزند خود نخواهند بود. همچنین اقامت آنها با مشکل مواجه شده و اجازه کار در این کشور را نخواهند داشت. هزینه بررسی مدارک و شواهد در ایرلند برای اقامت از طریق تولد فرزند 300€ (یورو) می باشد. از این رو پیشنهاد می شود در صورتی که شرایط تمدید اقامت را دارا نیستید.

مدارک مورد نیاز تولد در ایرلند

مزایا و معایب تولد در ایرلند

معایب متعددی را می توان در تولد در این کشور برای اتباع خارجی مشاهده کرد. در ابتدا بایستی به این نکته توجه کرد که این کشور از سیستم اخذ تابعیت از طریق خون پیروی می کند. لذا صرفا تولد فرزند خارجی در خاک این کشور به معنی اخذ تابعیت آن نیست. از این رو برای اقدام از این روش بایستی اقامت این کشور را دارا باشید. در ضمن در حین اقامت نیز بایستی به قوانین کشور آگاه شوید و کج روی اجتماعی نداشته باشید. همچنین در صورتی که برای رشد اقتصادی این کشور تلاش کنید می توانید شانس مطلوبی برای اخذ تابعیت داشته باشید. برخی از معایب کلی مهاجرت از طریق تولد به ایرلند عبارتند از:

  • دشواری مراحل اقدام
  • موانع حقوقی فراوان موجود در مسیر تولد فرزند
  • الزام تمدید تابعیت
  • و سایر

علیرقم دشواری مراحل اخذ تابعیت در این کشور مزایای متعددی نیز برای متقاضیان وجود دارد. این مزایا به قدری پربار هستند که متقاضیان بسیاری دشواری مسیر را به جان می خرند. با توجه به قوانین حاکم بر ایرلند مزایایی مانند مزایای شهروندی، کار و ایجاد کسب و کار در این کشور شامل حال متقاضیان خواهد شد. این کشور نیز یکی از ثروتمندترین کشورهای اروپا لقب گرفته است. از این رو شرایط کار و درآمد در آن نیز مطلوب است. به دلیل عدم آگاهی بسیاری از متقاضیان از قوانین ایرلند توصیه می شود قبل از هر اقدامی با کارشناسان مربوطه ارتباط برقرار شود. خوشبختانه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت توانسته با سابقه ای درخشان راهنمای متقاضیان مهاجرت به سرتاسر جهان باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :