شرایط آلمان, شرایط چک

تفاوت زندگی در چک و آلمان

تفاوت زندگی در چک و آلمان

در این مقاله به تفاوت زندگی در چک و آلمان پرداخته می شود تا تفاوت سطح زندگی، سبک فرهنگی و هزینه ای در این 2 کشور روشن گردد. در مورد چک باید گفت که جمهوری چک با جمعیت فزآینده چند فرهنگی، اکنون تقریبا نیم میلیون خارجی در داخل مرزهای خود دارد. تاریخ پرتلاطم جمهوری چک، به ویژه تبدیل شدن از دولت کمونیستی به لیبرال دموکراسی در نیمه دوم قرن بیستم، این کشور را شکل داده و نشان خود را بر این کشور گذاشته است و آن را به یک مقصد فرهنگی جذاب تبدیل کرده است. در سوی دیگر، آلمان در میان کشورهای اتحادیه اروپا کشوری با نظم اجتماعی خاص، سیستم آموزشی پیشرفته، اقتصادی پویا و دانش محور و فرصت های شغلی بی شمار شناخته می شود. مشاوره های موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می تواند اطلاعات بیشتری در این رابطه به متقاضیان مهاجرت ارائه کند.

تفاوت جذابیت فرهنگی چک و آلمان

جمهوری چک در میان کشورهای اروپایی به عنوان کشوری غنی در حوزه فرهنگ شناخته می شود. رمان های نویسندگان چک در دنیای خوانندگان ادبیات به عنوان رمان هایی پرفروش مورد استفاده قرار می گیرد. در حوزه موسیقی، چندین آهنگساز مشهور جهان از جمله دوورژاک و مارتینی را به جهان هنر تحویل داده است. علاوه بر این، بسیاری از فیلم های چک، چه دوران قبل و چه پس از شوروی، از محبوبیت زیادی در اروپا برخوردار هستند. یکی از مشهورترین محصولات صادراتی جمهوری چک، «کرتک – خال کوچک» است، یک شخصیت کارتونی که در برنامه ‌های تلویزیونی کودکان در 80 کشور در سراسر جهان ظاهر شده است. از دیگر نویسندگان مشهور چک می توان به میلان کوندرا و واسلاو هاول اشاره کرد.

در بحث غذاها و فرهنگ روزمره، غذاهای چک دلچسب و خوش طعم است و گوشت نقش اصلی را ایفا می کند. در سوی دیگر، آلمان نیز به عنوان مهد فلسفه و تاریخ فرهنگی اروپا شناخته می شود و یکی از کشورهای پیشرو در زمینه مطالعه است. ناشران آلمانی سالانه حدود 94000 عنوان کتاب جدید منتشر می کنند و نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت مهم ترین رویداد کتاب در جهان است. برخی از مشهورترین فیلسوفان در آلمان به دنیا آمدند و زندگی کردند، مانند امانوئل کانت، که نقشی اساسی در تاریخ فلسفه داشت. (Wurst) که در زبان آلمانی به معنای سوسیس است، بخش مهمی از غذاهای آلمانی است که از گوشت گاو یا گوساله درست می شود.

در شکل زیر به صورت خلاصه بخشی دیگر از جذابیت های فرهنگی آلمان در حوزه موسیقی اشاره شده است تا متقاضیان علاقه مند به مهاجرت شناخت بیشتری به جذابیت های این کشور پیدا کنند:

 

تفاوت سیستم درمانی در چک و آلمان

در مورد سیستم مراقبت های بهداشتی چک می توان با این نکته قابل توجه شروع کرد که هیچ خطر سلامتی خاصی برای مهاجران در جمهوری چک وجود ندارد. چرا که مراکز مراقبت های بهداشتی به طور کلی استانداردهای بسیار بالایی از درمان و مراقبت را ارائه می دهند. جمهوری چک دارای زیر ساخت خوبی از بیمارستان‌ های دولتی و خصوصی و مطب‌ های پزشکی است و همه افرادی که در این کشور شاغل هستند، به ‌طور خودکار عضو سیستم بیمه سلامت عمومی می ‌شوند. برخی از شرکت های بزرگ بین المللی ممکن است علاوه بر بیمه درمانی عمومی، یک طرح بیمه درمانی خصوصی را به شما پیشنهاد دهند. در خصوص اطلاع از سیستم آموزشی کشور چک می توانید مقاله تحصیل در چک را مطالعه بفرمائید.

برای مشاوره به متخصصین نیازی به ارجاع ندارید. مهمترین چیزی که قبل از انتخاب پزشک باید به خاطر بسپارید این است که فقط می توانید با کسی که با شرکت بیمه شما قرارداد دارد ثبت نام کنید. در مورد آلمان ابتدا باید به این نکته پرداخت که بیمه درمانی اجباری است، چراکه طبق قوانین آلمان همه ساکنان این کشور ملزم به داشتن بیمه برای پوشش ویزیت پزشک و همچنین بیمارستان و درمان پزشکی می باشند. سیستم بیمه ای این کشور 2 نوع خدمت دولتی و خصوصی را به بیمه شدگان ارائه می دهد، هرچند انتخاب شرکت بیمه به اختیار خود شما است، اما کارفرما فرآیند ثبت نام شما را انجام خواهد داد. از نظر نوع مزایا، چه بیمه خصوصی باشد و چه دولتی، تقریبا توزیع مزایا 90% پوشش برابری دارد.

تفاوت حمل و نقل و زندگی در چک و آلمان

در سیستم حمل و نقل چک حدود 9444 کیلومتر راه آهن وجود دارد که پراگ را به پلزن، کوتنا هورا و برنو متصل می کند. جمهوری چک به عنوان کشوری محصور در خشکی، برای تجارت بین المللی از طریق دریا به خروجی های ساحلی در لهستان، کرواسی، اسلوونی و آلمان متکی است. 303 کیلومتر آبراه وجود دارد. فرودگاه های اصلی عبارتند از Turany در برنو، Mosnov در Ostrava و Ruzyne در پراگ. Ruzyne که خط هوایی تجاری اصلی کشور است. در حمل و نقل عمومی شهری، شرکت حمل و نقل پایتخت پراگ (DPP) است. این شرکت مترو (زیر زمین)، تراموا، اتوبوس، راه‌آهن فونیکولارو سیستم بالابر صندلی در باغ وحش پراگ را اداره می‌کند. این شبکه بسیار شلوغ است و روزانه تقریبا 3 میلیون مسافر را جابجا می کند. ویژگی متمایز سیستم حمل و نقل چک، وقت شناس، تمیز و ایمن بودن آن است.

انواع مختلف حمل و نقل به خوبی ادغام شده اند. همه چیز به طور منطقی طراحی شده و به وضوح امضاء شده است که درک سیستم را بسیار آسان می کند. نمایش‌ ها و اعلان ‌های موجود در قطارهای مترو، تراموا و اتوبوس‌ ها، از دست دادن توقف ضروری را بسیار بعید می‌ سازد. اگرچه کرایه ‌ها در سال‌ های اخیر به سرعت افزایش یافته‌ اند، اما همچنان در مقایسه با سایر شهرهای اروپایی ارزش خوبی دارند. در سیستم حمل و نقل در آلمان به دلیل منطقه ای بودن سیستم حمل و نقل عمومی، بلیط هایی با عنوان (S-Bahn) برای تراموا یا اتوبوس معتبر است. اگر از یک راننده اتوبوس بلیت بخرید، برای (S-Bahn) نیز معتبر است، به شرطی که ظرف 2 ساعت پس از خرید، استفاده کنید. برخی از شهرهای آلمان دارای سیستم راه آهن سبک هستند که از تونل ها و ایستگاه های زیر زمینی برای افزایش سرعت سیستم با اجتناب از ترافیک استفاده می کنند.

تفاوت حمل و نقل و زندگی در چک و آلمان

تفاوت هزینه مسکن و زندگی در چک و آلمان

مهاجران در جمهوری چک به جای خرید ملک تمایل به اجاره دارند. این عمدتا به این دلیل است که شهروندان غیر اتحادیه اروپا بدون مجوز اقامت برای جمهوری چک (یا یکی دیگر از کشورهای اتحادیه اروپا) از خرید ملک محروم هستند. حتی در مورد اجاره آپارتمان نیز محدودیت هایی برای اتباع خارجی وجود دارد. در حالی که مهاجران معمولا باید به دنبال آپارتمان ‌های خصوص، تحت عنوان (ov) باشند که قیمت اجاره در آنجا کنترل نشده است و بسته به مکان می تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد. در بخش هزینه زندگی در آلمان باید گفته که دشواری مسکن همچون چک وجود ندارد، اما قیمت ها کمی بالاتر است. به عنوان مثال مونیخ و اشتوتگارت از بزرگ ‌ترین شهرهای این کشور و از جمله گران‌ ترین ها محسوب می شوند.

از نظر درصدی، اجاره آپارتمان در برمن بیش از 30% ارزان تر از اشتوتگارت است. در برلین پایتخت آلمان قیمت ها از بقیه شهرها بالاتر است. به عنوان مثال یک آپارتمان کوچک یک خوابه در برلین به طور متوسط ​​795€ (یورو) هزینه دارد. اما در طرف مقابل برلین، لایپزیگ یک شهر مقرون به صرفه برای زندگی است. چرا که اجاره در لایپزیگ بیش از 40% ارزانتر از اشتوتگارت است، در دوسلدورف 20% ارزانتر از اشتوتگارت است، در حالی که قیمت ها در اشتوتگارت و در بزرگترین شهر شمال، هامبورگ تقریبا مشابه است. حال علی رغم اطلاعات فوق که می تواند در زمینه کسب آگاهی برای مهاجرت به 2 کشور چک و آلمان باشد، برای ارائه خدمات کارشناسی و تخصصی، مشاوران و کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده ارائه خدمات مورد نیاز متقاضیان علاقه مند به مهاجرت هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :