مهاجرت تحصیلی کانادا

تحصیل پزشکی در کانادا

تحصیل پزشکی در کانادا

متقاضیان زیادی به دلیل استاندارد بالای زندگی، آموزش عالی، دانشگاه های برتر و فرهنگ مدرن تحصیل پزشکی در کانادا را انتخاب می کنند. تحصیل پزشکی در کانادا از معروف ترین رشته های تحصیلی دانشجویان خارجی در کانادا می باشد. بسیاری از دانشگاه های علوم پزشکی کانادا امکانات و زیرساختهای برتری را برای دانشجویان خارجی فراهم کرده اند که این امر نیز سبب رقابتی شدن بیشتر تحصیل پزشکی در کانادا شده است.

بر اساس آمارهای موجود از دانشگاه های پزشکی کانادا، تنها 15% از دانشجویان پیش پزشکی Pre-Med از دانشکده های علوم پزشکی این کشور موفق به اخذ پذیرش می شوند. بنابرین در این جو به شدت رقابتی، دانشجویان علاقه مند تحصیل پزشکی در کشور کانادا بایستی قبل از هر اقدامی با مشاوره از طریق کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به آخرین اطلاعات و راهنمایی های روز مجهز شده و سپس قدم در این مسیر بگذارند.

شرایط تحصیل پزشکی در کانادا

دانشگاه های علوم پزشکی مختلفی در کانادا وجود دارند که شرایط تحصیل پزشکی در این دانشگاه ها متفاوت از هم می باشد. دانشگاه های Dalhousie، McGill، McMaster، Memorial، Queen’s، San Juan Batista، Central del Caribe، Laval، Monteal، Sherbrook و Toronto مشتی از خروار می باشد. به خاطر داشته باشید که سیاست دانشگاه ها با هم متفاوت است. برخی موسسات با کشورهای خاصی بر سر پذیرش بیشتر دانشجوی پزشکی تفاهم کرده اند.

بسته به برنامه تحصیلی مدت تحصیل پزشکی در کانادا از 3 الی 5 سال متغیر می باشد. دانشجویانی که زبان اول آنها انگلیسی نیست باید مدرک معتبر انگلیسی ارائه دهند. مدرک مهارت انگلیسی می تواند یکی از مدارک IELTS, MELAB, CAEL باشد. دانشجویان خارجی همچنین باید مطلع باشند که شرط اصلی اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادایی شرکت در آزمون پذیرش دانشکده پزشکی کانادا (MCAT) می باشد. لازم به یادآوری است که اخذ پذیرش در برنامه پزشکی 4 ساله مستلزم ارائه مدرک کارشناسی در رشته زیست شناسی و رشته مناسب دیگر می باشد.

آزمون مذکور شامل 4 بخش و نمرات هر بخش از 1 تا 15 به شرح زیر می باشد:

  • استدلال کلامی
  • علوم زیست شناسی
  • علوم فیزیک
  • نمونه نوشتاری

مدارک لازم برای تحصیل پزشکی کانادا

کانادا از پیشگامان عرصه ارائه خدمات آموزش کیفیت بالا به دانشجویان خارجی می باشد. از این رو تحصیل پزشکی در این کشور به زبان رسمی کانادا جزء رشته های خاص و پرطرفدار این کشور محسوب می شود. معمولا، دانشکده های پزشکی کانادا برای ارزیابی درخواست دانشجویان سال اولی، معمولا از خدمات پذیرش مرکز درخواست دانشگاه های اونتاریو (OMSAS) بهره می گیرند.

شرایط پذیرش دانشگاه های علوم پزشکی کانادا در 3 آیتم معدل کل دیپلم متوسطه یا GPA و نمرات آزمون های MCAT و IELTS یا TOEFL به صورت زیر خلاصه می شود:

دانشگاهمعدل GPAنمره MCAT IELTS یا TOEFL
دانشگاه آلبرتا3.5IELTS 6.5 برای کارشناسی و 7 برای کارشناسی ارشد
دانشگاه کلگری3.8با شرایط مشابه
دانشگاه مموریال3.7با شرایط مشابه
دانشگاه دالاهو3.7با شرایط مشابه
دانشگاه مک مستر3با شرایط مشابه
دانشگاه تورنتو3.8با شرایط مشابه
دانشگاه اتاوا3.85با شرایط مشابه

مدارک لازم برای تحصیل پزشکی کانادا

بخش اول دوره های پزشکی کانادا

آیا شما علاقه مند تحصیل پزشکی در کانادا می باشید؟ آیا از دوره های تحصیل پزشکی کانادا 2022 اطلاعی دارید؟ بر اساس تحقیقات میدانی مقاله حاضر، هم اکنون، در کانادا 22 دوره بین المللی پزشکی وجود دارد. از حیث تعداد و تنوع برنامه های پزشکی، دانشگاهMcMaster در بین دانشگاه های کانادا به عنوان برترین دانشگاه علوم پزشکی معروف است.

ما دوره های پزشکی 2022 کانادا را از 10-1 در جدول زیر ارائه می کنیم:

دانشگاهمدرک پایان دورهزمان شروع دورهشهریه کل دورهرتبه جهانی دانشگاه
کالج جورج براونگواهی کارشناسی ارشد انفورماتیک سلامت کالج اونتاریوسپتامبرCAD219003
دانشگاه آلبرتادکتریسپتامبرCAD360804
کالج داوسونکارشناسی در تصویربرداری تشخیصیآگوست34123CAD22
دانشگاه آلبرتامدرک فوق لیسانس علوم پزشکی119
دانشگاه آلبرتامدرک ارشد علوم پزشکی

هوش بری و پزشکی درد

119
دانشگاه آلبرتامدرک کارشناسی ارشد علوم پزشکی119
دانشگاه اتاوادکترا

پزشکی مولکولی و سلولی

میCAD2829627
دانشگاه مک مسترلیسانس علوم مهندسی در اطلاعات پزشکیسپتامبرCAD1565984

هزینه تحصیل پزشکی در کانادا

در مقایسه با سایر کشورها، میانگین هزینه تحصیل پزشکی در کانادا خیلی پایین و مقرون به صرفه می باشد. احتمالا دانشجویان حول و حوش CAD20000 الی CAD30000 (دلار کانادا) در هر سال از تحصیل هزینه خواهند کرد. این هزینه هم شهریه تحصیلی آنها و هم هزینه های جانبی زندگی را پوشش خواهد داد. البته دانشجویان پزشکی قانونا همانند سایر دانشجویان خارجی حاضر در کانادا مجاز به کار در کانادا می باشند. علاوه بر انجام کار دانشجویی، گزینه های بورسیه های تحصیلی و وام دانشجویی نیز در اختیار دانشجویان خارجی برای تامین مخارج تحصیلی قرار دارد.

دانشجویان ایرانی زیادی وجود دارند که علاقه مند تحصیل پزشکی در کشور کانادا می باشند. از این رو در این مسیر نیازمند مشاوره ها و راهنمائی های دلسوزانه کارشناسان تحصیلی می باشند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به عنوان پرافتخارترین موسسه حقوقی ایران در زمینه اخذ موفق انواع ویزاهای مهاجرتی کانادا توانایی این را دارد که با کادری مجرب از کارشناسان و وکلای با سابقه در خدمت هموطنان عزیز باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :