مهاجرت تحصیلی نروژ

تحصیل پزشکی در نروژ

تحصیل پزشکی در نروژ به دلیل دانشگاه های دولتی بدون شهریه، مقصدی محبوب برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته شده است. دانشجویان متقاضی، در نروژ می توانند رشته پزشکی را که یکی از گرانترین برنامه های تحصیلی جهان است را با هزینه بسیار کم بگذرانند. سیستم آموزش عالی نروژ بر این اصل استوار است که همه باید بدون توجه به پیشینه اجتماعی خود بتوانند تحصیل کنند. اکثر دانشگاه ها و کالج های پزشکی در نروژ دولتی هستند به این معنی که متعلق به دولت هستند. نروژ به عنوان یک کشور فرهنگی همواره آماده پذیرایی از دانشجویان بین المللی است که به دنبال تحصیل پزشکی در نروژ هستند. مردم نروژ به فرهنگ علاقه دارند و حاضرند برای آن زمان و هزینه صرف کنند. با این حال نروژ تنها یک صادرکننده فرهنگی نیست، همچنین مکان خوبی برای علاقه مندان به فرهنگ است.

شرایط تحصیل در رشته پزشکی در نروژ

شرایط تحصیل و اخذ پذیرش در کشور نروژ یکی از مجموعه نکاتی است که جهت مهاجرت تحصیلی به این کشور باید توسط متقاضی مورد بررسی قرار گیرد. کشور نروژ مقصد محبوب متقاضیان تحصیل در اروپا است چرا که این کشور در سطح بالایی از آموزش قرار دارد. این کشور نیز از 3 نوع سیستم دانشگاهی یعنی دانشگاه های عمومی، دانشگاه های خصوصی و همین طور دانشگاه های دولتی پیروی می کند. دانشگاه های دولتی این کشور عموما به امور نظامی می پردازند. اما دانشگاه های عمومی برای عموم مردم نروژ و سایر دانشجوهای بین المللی خدمات ارائه می کنند.

این بدان معنی است که اشخاص هزینه خدماتی که به صورت رایگان تلقی می شود را به صورت مالیات به دولت پرداخت می کنند. هر چند این روش کمی پر هزینه تر به نظر رسد اما موجب می شود تا دغدغه ها مالی ساکنان این کشور به جد کاهش پیدا کرده و مدیریت مالی آنها را سهل تر کند. رشته های پزشکی در نروژ به صورت دوره هایی در غالب زبان نروژی برگزار می شوند. اما در دانشگاه های بین المللی به جزء مقطع کارشناسی می توانند در غالب زبان انگلیسی نیز تدریس شوند.

بورسیه های تحصیلی برای تحصیل پزشکی در نروژ

دانشجویان مستعد در سراسر جهان که به دلیل مشکلات مالی قادر به تحصیل در خارج از کشور نیستند. می توانند با اخذ بورسیه های تحصیلی پزشکی در نروژ به صورت رایگان آینده روشنی را برای خود به ارمغان بیاورند. بورسیه های تحصیلی برای تحصیل پزشکی در نروژ به شرح زیر می باشند:

انواع بورسیه های تحصیلی پزشکی در نروژخصوصیات بورسیه
بورسیه تحصیلی اراسموسبه دانشجوانی که مایل به تحصیل پزشکی یا کارآموزی در نروژ به عنوان بخشی از تحصیل خود هستند ارائه می شود. این بورسیه تحصیلی عمدتا به دانشجویان کشورهای عضو اتحادیه اروپا اختصاص می یابد.
بورسیه تحصیلی نورد پلاساین بورسیه تحصیلی یک برنامه تحرک و شبکه در بخش آموزش عالی در سطوح کارشناسی و کارشناسی ارشد پزشکی برای کشورهای شمال اروپا است.
بورسیه تحصیلی فولبرایتدانشجویان پزشکی ار ایالات متحده که مایل به افزایش یا غنی سازی فرصت های تحقیقاتی خود هستند می توانند از این بورسیه تحصیلی استفاده کنند.
بورسیه تحصیلی دانشگاه بین المللی نروژبه طور معمول سالانه  50 بورسیه تحصیلی برای اداره آموزش عالی و مهارت های نروژ به دانشجویان علاقه مند تحصیل پزشکی در این کشور اعطاء می کند.

برخی دانشگاه های پذیرای رشته پزشکی در نروژ

دانشگاه ها در نروژ از سطح کیفی بالایی برخوردار هستند، به طوری که برخی از آنها دارای رتبه جهانی مطلوب می باشند. دانشگاه ملی اسلو، یکی از دانشگاه های پذیرای مهاجران متقاضی تحصیل در نروژ در رشته پزشکی هستند می باشد. این دانشگاه در سال 1811 میلادی در پایتخت نروژ یعنی شهر اسلو تاسیس شده و سالانه پذیرای شمار بسیاری از دانشجویان متقاضی تحصیل در این دانشگاه است. این دانشگاه طبق گزارش QS دارای رتبه بسیار خوبی در جهان است.

یکی دیگر از دانشگاه ها در نروژ که مانند دانشگاه اسلو پذیرای تعداد بسیاری از دانشجویان است دانشگاه برگن می باشد. این دانشگاه نیز مورد تایید وزارت بهداشت ایران بوده و متقاضیان تحصیل در رشته پزشکی در کشور نروژ می توانند بدون نگرانی اقدام به اخذ پذیرش از این دانشگاه معتبر کنند.

برخی از دانشگاه ها دارای رتبه جهانی در کشور نروژ به نقل از QS عبارت اند از:

  • دانشگاه اسلو، دارای رتبه 135
  • دانشگاه برگن، دارای رتبه 171
  • دانشگاه علوم و تکنولوژی نروژ، دارای رتبه 363
  • دانشگاه ترومسو، دارای رتبه 369
  • دانشگاه علوم زندگی، دارای رتبه 795

برخی دانشگاه های پذیرای رشته پزشکی در نروژ

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش برای تحصیل پزشکی در نروژ

مهاجرت تحصیلی به کشور نروژ دارای پیش نیازهایی از قبیل مدارک مورد نیاز می باشد. متقاضیان مهاجرت تحصیلی به نروژ بایستی ابتدا از طرف دانشگاه ها این کشور مورد پذیرش واقع شوند. برای اخذ پذیرش از دانشگاه های نروژ بایستی مدارک مربوطه برای دانشگاه ارسال گردد. همچنین پس از تایید و عبور از آزمون ها احتمالی، دانشجو پذیرش شده بایستی که مدارک مورد نیاز را به سفارت نروژ برده و تایید نهایی گردد تا بتواند ویزای تحصیلی نروژ خود را دریافت نماید.

برخی از مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش در موسسات آموزش عالی در کشور نروژ، عبارت اند از:

  • آخرین مدرک تحصیلی فرد متقاضی اخذ پذیرش
  • ترجمه آخرین مدرک تحصیلی، در صورتی که به زبان انگلیسی و زبان سایر کشورها نروژ، دانمارک و سوئد نباشد.
  • توصیه نامه
  • مدرک زبان انگلیسی یا نروژی، که ترجیحا مدرک زبان نروژی بهتر است و می تواند شانس متقاضی را برای پذیرش افزایش دهد.

هزینه ها تحصیل در کشور نروژ

تحصیل در رشته پزشکی در کشور نروژ دارای هزینه های بسیار بالایی بوده و تامین آن کمی دشوار است. با وجود رایگان بودن دانشگاه ها در کشور نروژ، شایان ذکر است که هزینه این دانشگاه ها از طریق مالیاتی که مردم می پردازند تامین می شود و همه موظف به پرداخت مالیات هستند. همچنین متقاضیان باید به این نکته توجه کنند که برخی از دوره ها در دانشگاه های کشور نروژ رایگان نیستند. علاوه بر آن هزینه زندگی در نروژ و هزینه های جانبی دیگر دانشجویان نیز از مواردی است که باید مورد توجه متقاضیان مهاجرت تحصیلی به نروژ قرار گیرد.

توصیه می شود متقاضیان با موسسات مهاجرتی مجرب همکاری کنند، تا منجر به سهولت در کار شود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت یکی از موسسات برجسته در امور مهاجرت است. متقاضیان می توانند تمامی امور مهاجرتی خود را به کادر مجرب این موسسه واگذار کرده و با خیال راحت امور مهاجرت خود را پیش ببرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :