مهاجرت تحصیلی لیتوانی

تحصیل پزشکی در لیتوانی

تحصیل پزشکی در لیتوانی

تحصیل پزشکی در لیتوانی در بین دانشجویان بین المللی رو به افزایش است و برنامه های پیشرفته لیتوانی در علم پزشکی ترکیبی نادر در جهان می باشد. هر ساله بیش از 6000 دانشجوی پزشکی لیتوانی را برای تحصیلات عالی انتخاب می کنند. این کشور که به دلیل موسسات دانشجو پسند بین المللی در جهان مشهور است، برنامه های پزشکی مختلفی را به زبان انگلیسی به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد.

مدرک پزشکی لیتوانی در سطح جهان پذیرفته شده است و دانشگاه های پزشکی لیتوانی جزء 500 دانشگاه برتر جهان قرار دارند. تجهیزات پزشکی پیشرفته، روش های آموزشی نوآورانه لیتوانی را به یکی از بهترین مکان ها در جهان برای ادامه تحصیل در رشته پزشکی تبدیل کرده است. هدف ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از ارائه این مقاله آشنایی بیشتر شما با راه های تحصیل پزشکی در لیتوانی بوده است.

شرایط پذیرش پزشکی در لیتوانی

شرایط اولیه پذیرش در دانشگاه های پزشکی بلژیک آزمون ورودی این دانشگاه ها می باشد. متقاضیان باید در آزمون های ورودی حاضر شوند، استثناعات با شرایط در این آزمون اعمال می شود.

برای آشنایی بیشتر با شرایط پذیرش در دانشگاه های بلژیک به جدول زیر مراجعه فرمایید:

شرایط پذیرشتوضیحات
مدرک تحصیلیمدرک تحصیلی تایید شده توسط دولت، مدارک تایید اتمام دبیرستان در دوره های خاص
مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشدمدرک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد مورد تایید دولت، ریز نمرات سوابق از دانشگاه قبلی
هزینه درخواست150€ (یورو)
گذرنامه یا کارت شناساییکپی کارت شناسایی یا پاسپورت شما باید تایید شود.
انگیزه نامهمتقاضی باید انگیزه نامه با 1200 تا 1400 کلمه ارسال کند.
ترجمه اسنادتمام اسناد به زبان های دیگر به جز انگلیسی و لیتوانیایی باید دارای یک نسخه ترجمه رسمی باشند.
مدرک زبان انگلیسیمتقاضیان تحصیل در این دانشگاه ها ملزم به ارائه گواهی هایی هستند که دانش خود را در زبان انگلیسی ثابت کنند.

جهت اطلاع از شرایط تحصیل در لیتوانی، پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله لینک شده می باشد.

برنامه های تحصیل پزشکی در لیتوانی

برنامه های ارائه شده در دانشگاه های پزشکی لیتوانی با سابقه بیش از 100 سال تدریس، دانشجویان بسیاری را از سراسر جهان برای تحصیل پزشکی در این کشور ترغیب می کند. برای آشنایی با این برنامه ها به جدول زیر دقت فرمایید:

نام برنامهمرحلهمدت زمانشهریه به یورو
دارومطالعات یکپارچه6 سال1450€
دامپزشکیمطالعات یکپارچه6 سال1250€
داروخانهمطالعات یکپارچه5 سال950€
ژنتیک پزشکی و دامپزشکیمطالعات کارشناسی4 سال910€
پرستاریمطالعات کارشناسی4 سال910€
روانشناسی سلامتمطالعات کارشناسی4 سال910€
کار درمانیمطالعات کارشناسی4 سال890€
بهداشت عمومی کاربردیمطالعات کارشناسی ارشد2 سال1150€
تمرین پرستاری پیشرفتهمطالعات کارشناسی ارشد2 سال1200€

همچنین به این نکته توجه فرمایید که هزینه دوره های پزشکی در دانشگاه های لیتوانی به دانشگاهی که برای پذیرش درخواست می دهید بستگی دارد.

برنامه های تحصیل پزشکی در لیتوانی

تسهیلات اسکان در دوره تحصیل پزشکی در لیتوانی

دولت لیتوانی و وزارت آموزش این کشور تسهیلات اسکان متنوعی را برای دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل و اعزام دانشجو به لیتوانی را دارند ارائه می دهد که این تسهیلات به شرح زیر می باشد:

  • امکانات خوابگاه دانشکده پزشکی لیتوانی با قیمت های مقرون به صرفه شگفت انگیز است.
  • خوابگاه های دانشگاه پزشکی لیتوانی به طور متوسط ظرفیت پذیرش 2000 دانشجو را دارد.
  • خوابگاه های دانشگاه پزشکی لیتوانی دارای اتاق های کاملا مبله با ظرفیت 2 تا 3 دانشجو هستند، که در یک اتاق مشترک زندگی می کنند.
  • امکاناتی مانند اتصال به اینترنت پر سرعت، بخاری، کمد، تخت، میز مطالعه، تلویزیون و اتو برقی در خوابگاه های دانشگاه پزشکی لیتوانی به دانشجویان ارائه می شود.
  • انواع مختلفی از غذاها در غذاخوری های این دانشگاه ها ارائه می شود. علاوه بر این تمامی غذاهای ارائه شده در دانشگاه ها با مراقبت و بهداشت مناسب تهیه می شود.

در تصویر زیر می توانید برترین دانشگاه های پزشکی در لیتوانی که تسهیلات اسکان به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد را مشاهده فرمایید:

برترین دانشگاه های پزشکی در لیتوانی

دلایل تحصیل پزشکی در لیتوانی

لیتوانی به دلیل زیبایی های طبیعی فریبنده، مکان های تاریخی، فرهنگ غنی، غذا و میراث بین دانشجویانی که قصد تحصیل پزشکی در این کشور را دارند بسیار محبوب است. این کشور دارای موسسات دانشگاهی عالی که تقریبا 350 برنامه به زبان انگلیسی را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. بلژیک به عنوان یکی از سریع ترین اقتصادهای در حال رشد در جهان پر از فرصت های طلایی است. نه تنها تحصیل در لیتوانی بی خطر است، بلکه هزینه تحصیل پزشکی نیز در این کشور بسیار ارزان است. همچنین دانشگاه ها در این کشور آموزش با کیفیتی را به دانشجویان پزشکی ارائه می دهد.

در جدول زیر می توانید برترین دانشگاه های پزشکی لیتوانی را با رتبه جهانی آنها مورد بررسی قرار دهید:

نام دانشگاه پزشکیرتبه جهانیرتبه کشوریشهریه به یورو
دانشگاه ویلنیوس73514850€
دانشگاه صنعتی کاوناس127833900€
دانشگاه علوم بهداشت لیتوانی144073250€

علاوه بر این دانشگاه های پزشکی در لیتوانی دارای آزمایشگاه های مجهز برای آزمایش نیز می باشند. شما عزیزان برای اینکه بتوانید یک تصمیم درست و دقیق در خصوص تحصیل پزشکی در لیتوانی اتخاذ کنید باید با مشاوران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید که این موسسه همواره پاسخگوی شما دوستان در امر مهاجرت بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :