مهاجرت تحصیلی امارات

تحصیل پزشکی در امارات

تحصیل پزشکی در امارات

برای بسیاری از افراد که رویای پزشکی در سر دارند، تحصیل پزشکی در امارات می تواند یکی از بهترین گزینه های تحصیلی تلقی شود. با توجه به پیشرفت روز افزون و افزایش تمایل به مهاجرت در ایران و نیز به دلیل نزدیکی امارات متحده عربی به ایران، سیل گسترده ایی از دانشجویان ایرانی تمایل به ورود به این کشور و ادامه مسیر رشد در نزدیکی بستگان خود به وجود آمده است. از دیگر مزایای تحصیل در این کشور می توان به امکان تحصیل به هر 2 زبان انگلیسی و عربی در این کشور اشاره نمود.

امارات متحده عربی که به نام کشور امارات نیز شناخته می شود، در جنوب شرقی آسیا و در شبه جزیره عربستان واقع شده است. پایتخت این کشور ابوظبی و مهم ترین شهر اقتصادی این کشور را دبی تشکیل می دهد. با وجود بورسیه های مختلف که در این کشور برای دانشجویان در مقاطع مختلف وجود دارد، این کشور جزء گرانترین کشور های جهان در خصوص هزینه های زندگی شناخته می شود. با وجود اینکه پیش از این امکان کار برای دانشجویان بین المللی و جهت تعدیل هزینه ها وجود نداشته است. در حال حاضر این امکان برای دانشجویان فراهم شده که در شهر های مختلف این کشور مشغول به کار پاره وقت شده و یا در سمت کارآموز وارد بازار کار این کشور شوند. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده پاسخگویی به افرد علاقمند در زمینه های مختلف تحصیلی این کشور خواهند بود.

شرایط تحصیل پزشکی در امارات

همانطور که پیش از این اشاره گردید، تحصیل پزشکی در امارات به دلیل شرایط ویژه از جمله نزدیک بودن این کشور به ایران و وجود امکانات بسیار برای دانشجویان، همه ساله متقاضیان زیادی از سراسر کشور را به سمت این کشور جذب می کند. از جمله ویژگی های مهم تحصیل در امارات می توان به تحصیل به زبان انگلیسی، امکان مهاجرت به کشور های انگلیسی زبان پس از تحصیل، ارائه بورسیه تحصیلی به دانشجویان بین المللی در برخی مقاطع و سایر اشاره نمود. البته همانند کلیه کشور ها، تحصیل در امارات علاوه بر منافع بسیار، دارای معایب کوچکی است. برای مثال می توان به عدم مقبولیت مدرک صادره از این کشور در سازمان وزات بهداشت و نیز در برخی موارد وزارت علوم ایران اشاره کرد.

لازم به ذکر است به صورت کلی رتبه بندی دانشگاه های امارات بالا نبوده و هزینه های زندگی نیز در امارات بالا است اما دانشجویان امکان کار در حین تحصیل را خواهند داشت:

مزایای تحصیل در امارات

مدارک مورد نیاز جهت تحصیل پزشکی در امارات

برای شروع تحصیل در امارات نیز همانند سایر کشور ها، افراد ملزم به اخذ اجازه ورود که به نام ویزا شناخته می شود، دارند. بر طبق این نوع ویزا برای افرادی که قصد ادامه تحصیل در کشور امارات را دارند امکان ورود و زندگی در این کشور میسر می گردد. برای اخذ ویزای این کشور در مرحله اول افراد ملزم به اخذ پذیرش دانشگاهی هستند و برای اخذ پذیرش دانشگاهی، مدارکی که در ادامه به آنها اشاره می گردد مورد نیاز هستند:

  • انگیزه نامه
  • واریز هزینه های تحصیل
  • گذرنامه معتبر
  • گواهی پزشکی و گواهینامه عدم سوپیشینه
  • مدرک دیپلم 12 ساله رشته تجربی
  • عکس پرسنلی و مدارک شناسایی
  • مدرک معتبر زبان انگلیسی
  • قبولی در آزمون پزشکی

مدارک مورد نیاز جهت تحصیل پزشکی در امارات

معرفی دانشگاه های برتر امارات

همان طور که پیش تر ذکر گردید، برای افرادی که تمایل به تحصیل پزشکی در کشورهای مختلف دارند بررسی این نکته که دانشگاه های کشور مقصد مورد تایید کشور مبدا هستند یا خیر می تواند بسیار تاثیر گذار باشد. چراکه در صورتی که دانشگاه مورد تایید کشور مبدا نباشد فرد متقاضی باید برای کار در کشور خود، فرایند معادل سازی مدارک را انجام دهد. دانشگاه های کشور امارات نیز مورد تایید وزارت بهداشت نبوده و در ادامه تحصیل افراد باید برای کار در ایران فرایند معادل سازی را انجام دهند.

در ادامه به بررسی برخی از برترین دانشگاه های این کشور پرداخته خواهد شد:

نام دانشگاهرتبه در اماراترتبه جهانی
دانشگاه امارات11158
دانشگاه شارجه22017
دانشگاه پزشکی خلیج عجمان34250
کالج پزشکی دبی414835

هزینه های تحصیل پزشکی در امارات

برای بررسی هزینه های تحصیل در مقاطع مختلف باید توجه داشت که تحصیل پزشکی به نسبت سایر رشته ها پر هزینه تر محسوب می گردد. علاوه برآن بررسی هزینه های زندگی در امارات نیز می تواند در براورد هزینه نهایی تحصیل در این کشور حائز اهمیت باشد. هزینه تحصیل و زندگی در امارات بستگی شدیدی به محل اقامت دانشجو و نیز شرایط و نحوه زندگی وی در این کشور بستگی دارد. ضمن اینکه شهریه های دانشگاهی در این کشور توسط دانشگاه های این کشور تعیین می گردد و به صورت کلی هر دانشگاه شهریه معین خود را دارا است. شروع شهریه ها حدود AED12000 (درهم) محاسبه می گردد.

تحصیل در امارات به دلیل نزدیک بودن مسافت به ایران، وجود امکانات برتر دانشجویی، امکان اخذ بورسیه و نیز امکان تجربه زندگی در یکی از کشور های با کیفیت رو به پیشرفت می تواند انتخاب نهایی بسیار از دانشجویان بین المللی باشد. علاوه بر آن امکان مهاجرت و تطبیق مدارک در کشور های انگلیسی زبان از جمله کانادا و آمریکا می تواند از مهم ترین امتیازات تحصیل پزشکی در این کشور شمرده شود. با توجه به درخواست بسیاری از افراد برای بررسی بیشتر این کشور، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده پاسخگویی به سوالات بیشتر این دسته از افراد خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :