مهاجرت تحصیلی هلند

تحصیل دندانپزشکی در هلند

تحصیل دندانپزشکی در هلند

تحصیل دندانپزشکی در هلند به دلیل رفاه اجتماعی این کشور و شرایط خیلی خوب تحصیل، همه ساله دانشجویان زیادی را به این کشور جذب می کند. هلند یکی از بهترین مقصدها برای ادامه تحصیل، چراکه بیشتر دانشگاه های هلند جزء برترین ها در جهان هستند و این کشور از هر نظر مقصد بسیار مناسبی برای تحصیل است. هلند یکی از محبوب ترین کشورهای حوزه اروپا است و جزء کشورهای حوزه شنگن است. هلند کشور گل ها است و همه ساله از سرتاسر دنیا به این کشور سفر می کنند.

هلند در قسمت شمال غرب اروپا قرار گرفته و همین موضوع باعث شده به دلیل شرایط جوی خیلی خوب این منطقه بسیار سرسبز و مناسب برای پروش گل باشد. در این کشور به جای استفاده بیش از حد از ماشین های شخصی یا وسایل حمل و نقل عمومی از دوچرخه استفاده می کنند و حتی مدیران و افراد عالی رتبه هم مانند شهروندان عادی از دوچرخه برای جا به جایی استفاده می کنند. واحد پولی این کشور یورو و زبان رسمی انها داچ و پایتخت این کشور آمستردام است. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گرداوری شده به توضیحات شرایط تحصیل رشته پزشکی در هلند پرداخته شده است.

شرایط تحصیل رشته پزشکی در هلند

متقاضیان دندانپزشکی در هلند باید حداقل دارای مدرک لیسانس 4 ساله در زمینه رشته های مادر در حوزه سلامت داشته باشند. هریک از دانشگاه های دندانپزشکی در هلند برای پذیرش دانشجویان دندان پزشکی یک آزمون طراحی می کنند و شرایط و ضوابط مخصوص به خود را ارائه می دهند که دانشجویان باید شرایط هر یک از دانشگاه ها را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار دهند. در گذشته مدت زمان تحصیل دندانپزشکی در هلند حدود 5 سال بود، که در سال های اخیر شرایط عوض شده و طول تحصیل به 6 سال افزایش پیدا کرده است.

در حال حاضر 3 دانشکده برای تحصیل دندانپزشکی در هلند وجود دارد اما برای دوره های پیش از دانشکده دندان پزشکی می توان در آموزشگاه های عالی در هلند پذیرش گرفت که آمادگی لازم را به جهت اخذ پذیرش دانشجویان بتوانند به دست بیاورند. دانشگاه هایی که در حال حاضر رشته دندان پزشکی را در این کشور ارائه می کنند شامل دانشگاه آزاد آمسترادام، دانشگاه گرونینگن و نایمخن است و هزینه تحصیل در رشته دندانپزشکی در هلند حدود 8000€ تا 15000€ (یورو) است. قدیمی ترین دانشگاهی که در گذشته در هلند رشته دندان پزشکی را ارائه می کرد دانشگاه اوترخت بود که در حال حاضر به دلایل دولتی این دانشگاه بسته شده است. نحوه تدریس در دانشگاه های هلند به صورت عملی و تئوری است.

شرایط تحصیل رشته پزشکی در هلند

دانشگاه های دندانپزشکی در هلند

دانشگاه آمستردام از جمله برترین دانشگاه های هلند برای تدریس رشته دندانپزشکی و جزء 20 دانشگاه برتر اروپا و 60 دانشگاه برتر جهان است. دانش و مهارتی که می توان در این دانشگاه به قدری کامل و دقیق هست که دانشجویان برای پیدا کردن شغل دچار مشکل نمی شوند و به راحتی می توانند در هلند و یا سایر کشورهای مد نظر خود مشغول به کار شوند. این دانشگاه در شهر آمستردام پایتخت هلند واقع شده است و یک تجربه وصف نشدنی را برای دانشجویان بین المللی ایجاد می کند. دندان پزشکی در این دانشگاه به زبان داچ ارائه می شود و نیاز هست حتما به به زبان رسمی این کشور مسلط باشید. هزینه های تحصیل در این دانشگاه برای دانشجویان خارجی حدودا بین 8300€ الی 10000€ (یورو) است.

دانشگاه گرونیگن یکی از دانشگاه های معتبر در هلند است و از این دانشگاه اولین دانشجوی زن، اولین مدرس زن هلندی، اولین فضانورد هلندی و اولین رئیس بانک مرکزی اروپا برخاسته است در واقع می توان گفت این دانشگاه محل رشد افراد بسیار تاثیرگذار در هلند بوده است. این دانشگاه معتقد است که با تمرکز روی بالا نگه داشتن انرژی، جامعه پایدار و تحقیقات با کیفیت بالا در حوزه رشته های مختلف به پیشرفت جامعه کمک کنند. رتبه این دانشگاه در جهان 145 که رتبه بسیار خوبی در میان رتبه بندی جهانی دانشگاه است. در دانشگاه های دندانپزشکی دروسی مانند آمار زیستی دندانپزشکی، زیست شناسی مولکولی، میکروبیولوژی دهان، پریو دنتیکس، آناتومی سر و گردن، رادیوگرافی دندان، انسداد، دندان پزشکی اپراتیو، دندانپزشکی ترمیمی، جراحی دهان، دندانپزشکی کودکان را نیز آموزش می بینند.

رتبه بندی دانشگاه آمستردام در هلند در خصوص تحصیل رشته دندانپزشکی در هلند بدین شرح می باشد:

رتبه بندی دانشگاه آمستردام در هلند در خصوص تحصیل رشته دندانپزشکی در هلند

حقوق دندانپزشکان در هلند

دندانپزشکان در هلند براساس میزان مهارت، تجربه و موقعیت مکانی از حقوق های متفاوتی برخوردار هستند و حقوق دندانپزشکان در این کشور از 8000€ تا 17200€ (یورو) متفاوت بوده است. هلند علاوه بر دانشگاه ها و دانشکده های بسیار خوبی که دارد، برای دانشجویان بین المللی شرایطی بسیار متفاوت و فراموش نشدنی را برای زندگی دانشجویی لذت بخش ایجاد می کند. این کشور یکی از بهترینا در حوزه اروپا است و بسیار مهاجرپذیر است و مردم این کشور با دانشجویان و مهاجرین سراسر دنیا که در این کشور حضور دارند رفتار بسیار دوستانه ای دارند.

از نظر اقتصادی کشوری بسیار پیشرفته و امن است در نتیجه می تواند یک انتخاب بسیار خوب برای علاقه مندان به ادامه تحصیل در یک کشور اروپایی باشد. مردم این کشور به زبان انگلیسی مسلط هستند و یکی از پر بازدیدترین کشورهای حوزه شنگن است. در راستای تحصیل رایگان دندانپزشکی در هلند می توانید با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :