مهاجرت تحصیلی نروژ

تحصیل دندانپزشکی در نروژ

تحصیل دندانپزشکی در نروژ

تحصیل دندانپزشکی در نروژ می تواند انتخاب بسیار خوب و عاقلانه ای برای ایرانیان علاقه مند به تحصیل در این رشته پرطرفدار باشد. با افزایش تعداد ایرانیان متقاضی تحصیل در این رشته بر آن شدیم تا شرایط تحصیل دندانپزشکی در نروژ را در این مقاله مورد بررسی قرار دهیم. تحصیل در نروژ در رشته دندانپزشکی می تواند به طور همزمان فرصت تحصیل در رشته ای پردرآمد در دانشگاهی معتبر و زندگی در کشوری با بالاترین کیفیت های زندگی را فراهم کند.

تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله حاضر سعی نموده به سوالات زیر در این زمینه پاسخ دهد:

  • مزایای تحصیل دندانپزشکی در نروژ چیست؟
  • شرایط تحصیل دندانپزشکی در نروژ در مقطع کارشناسی چیست؟
  • بهترین دانشگاه های نروژ برای تحصیل دندانپزشکی کدام اند؟
  • شرایط زندگی حین تحصیل دندانپزشکی در نروژ چگونه است؟

دلایل و مزایای تحصیل دندانپزشکی در نروژ

نروژ کشوری است که تحصیلات عالی منحصر به فردی را در سطح بین المللی ارائه می دهد. تحصیل در نروژ یک تجربه چالش برانگیز اما ارزشمند است. نروژ در کل کشوری گران قیمت می باشد که هزینه های زندگی بالایی دارد. با این حال، دانشگاه های دولتی نروژ، حداقل در مقطع کارشناسی دندانپزشکی، هیچ شهریه ای (از جمله از دانشجویان بین المللی) دریافت نمی کنند. از این رو تنها هزینه دریافتی شهریه اتحادیه دانشجویان در هر ترم است.

از جمله دلایل و مزایای تحصیل دندانپزشکی در نروژ می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • امکان تحصیل رایگان
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی
  • دانشگاه های معتبر جهانی
  • اشتغال در حین تحصیل
  • کیفیت بالای سیستم آموزشی
  • رفاه اجتماعی بالا
  • امکانات پیشرفته تحصیلی و دانشگاهی
  • امنیت بالا و جرم و جنایت پایین
  • اعتبار بین المللی مدارک تحصیلی نروژ

تحصیل دندانپزشکی در نروژ در مقطع کارشناسی

کارشناسی دندانپزشکی در نروژ رشته ای پزشکی است که بیماری های دهان را از طریق تشخیص و تحقیق مطالعه می کند. برای تحصیل دندانپزشکی در نروژ باید بر تکنیک های درمان و پیشگیری تخصصی در پزشکی دندانپزشکی تسلط کامل داشته باشید. از وظایف اصلی تحصیل دنداپزشکی در مقطع کارشناسی، حل مشکلات مرتبط با بیماری های دهان و دندان بیماران است. از جمله وظایف دندانپزشکی در این رشته پزشکی تحقیق، درمان و مشاوره است. از سوی دیگر دندانپزشکان در مقطع کارشناسی باید به طور کامل با پروتزهای دندانی آشنا شوند. مقطع کارشناسی دندانپزشکی در نروژ جزو محبوب ترین مقاطع تحصیلی دندانپزشکی در این کشور محسوب می شود که سالانه هزاران دانشجو را به دانشگاه های نروژ جذب می کند.

برای آشنایی بیشتر با تحصیل دندانپزشکی در مقطع کارشناسی به تصویر زیر توجه فرمایید:

تحصیل دندانپزشکی در مقطع کارشناسی در نروژ

تحصیل دندانپزشکی در نروژ در مقطع کارشناسی ارشد

تحصیل دندانپزشکی در نروژ در مقطع کارشناسی ارشد یک علم با تکنولوژی بالاست که روش های درمان و پیشگیری از بیماری های حفره دهان را بهبود می بخشد. همچنین کارشناسی ارشد دندانپزشکی متخصصی است که آسیب ها و بیماری های دندان، فک و صورت را درمان می کند. از جمله مهمترین وظایف دندانپزشکان در مقطع کارشناسی ارشد عبارت اند از:

  • درمان بیماران
  • انجام معاینات پیشگیرانه
  • بهداشت حفره دهان
  • انجام پرونده های پزشکی برای دندانپزشکان

به طور مثال دندانپزشک ارتوپد در نروژ روش های میکرو تهاجمی و پروتز را کار می کند. همچنین عملکرد دندانپزشک در این مقطع تحصیلی می تواند به  طور قابل توجهی متفاوت باشد. که این تخصص ها شامل دندانپزشکی مشاهده و پیشگیری از پوسیدگی دندان است.

در تصویر زیر می توانید هزینه تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه های نروژ را در مقطع کارشناسی ارشد مشاهده فرمایید:

هزینه تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه های نروژ را در مقطع کارشناسی ارشد

بهترین دانشگاه های نروژ برای تحصیل رشته دندانپزشکی

با عنوان بهترین دانشگاه های نروژ جهت تحصیل در رشته دندانپزشکی می توانیم 3 دانشگاه این کشور را معرفی نماییم:

  • دانشگاه اسلو
  • دانشگاه برگن
  • دانشگاه ترومسو – قطب شمال نروژ

هر 3 دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران هستند. دانشگاه اسلو قدیمی ترین دانشگاه جهت تحصیل در نروژ می باشد. در پایتخت این کشور، اسلو از مهمترین شهرهای دانشجویی نروژ، واقع شده است، این دانشگاه در سال 1811 تاسیس شد. دانشگاه کپنهاگ دانمارک را به عنوان الگوی خود برگزید. این دانشگاه همچنین قبلا محلی بود که جایزه صلح نوبل از سال 1947 تا 1989 در آن اهدا می شد. زبان اصلی آموزش برای تمامی برنامه ها در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه اسلو نروژی می باشد.

بهترین دانشگاه های نروژ برای تحصیل رشته دندانپزشکی

دندانپزشکی در نروژ در دانشگاه برگن

در دانشگاه برگن گروه دندانپزشکی بالینی در دانشکده پزشکی مسئول آموزش جراحان دندانپزشکی و متخصصان بهداشت دهان و دندان می باشد. این گروه، دوره های کارشناسی بهداشت دهان و دندان و کارشناسی ارشد دندانپزشکی ارائه می دهد. برنامه کارشناسی ارشد دندانپزشکی آن با آموزش در زمینه های بیولوژیکی، پزشکی و دندانپزشکی و همچنین آموزش بالینی متنوع است.

برنامه کارشناسی بهداشت دهان و دندان نیز دانشجویان را در زمینه های ارتقاء بهداشت و پیشگیری از بیماری آموزش می دهد. امکانات تحقیقاتی و محیط کار علمی این گروه دارای یک استاندارد بین المللی بالا می باشد. دانشگاه ترومسو (دانشگاه قطب شمال نروژ) نیز دارای گروه دندانپزشکی بالینی (IKO) می باشد که یکی از گروه های دانشکده علوم بهداشت این دانشگاه می باشد. هزینه زندگی در نروژ یکی از مباحثی است که بایستی در خصوص مهاجرت تحصیلی به این کشور در نظر داشته باشید.

بررسی تحصیل در رشته دندانپزشکی در نروژ

کارشناسی دندانپزشکی، رشته ای پزشکی است که بیماری های دهان را از طریق تشخیص و تحقیق، که شامل بررسی احتمالات درمان می باشد، مورد مطالعه قرار می دهد. برای دندانپزشک شدن باید به فنون درمان و پیشگیری تخصصی در پزشکی دندانپزشکی تسلط داشت. وظایف اساسی در دندانپزشکی، حل مشکلات مرتبط با بیماری های دهان و دندان بیماران، شامل تحقیق، درمان و مشاوره است. به علاوه، دندانپزشکان در این دوره باید پروتز دندان را درک کنند. شرایط کار در نروژ به صورت کامل در مقاله مشخص شده شرح داده شده است.

از دلایل تحصیل دندانپزشکی در دوره کارشناسی در نروژ می توان به این موارد اشاره نمود:

  • رتبه 4 نظام آموزشی نروژ در رتبه بندی جهانی آموزش
  • رتبه 15 نروژ در رتبه بندی جهانی راحتی انجام کسب و کار
  • رتبه 7 نروژ در رتبه بندی جهانی اقتصاد
  • رتبه 1 نروژ در رتبه بندی جهانی امنیت

متقاضیان تحصیل دندانپزشکی در این کشور باید دارای دیپلم معتبر دبیرستان و پیش دانشگاهی در رشته تجربی یا ریاضی بوده و بالای 18 سال داشته باشند. تمام برنامه های کارشناسی به زبان نروژی تدریس می شوند. متقاضیان باید شرایط پذیرش عمومی و مدارک مهارت در زبان نروژی را داشته باشند تا واجد شرایط پذیرش باشند. سیستم پذیرش در دوره کارشناسی در دانشگاه های نروژ یکپارچه است. اما دوره های تحصیلات تکمیلی هر دانشگاه در کنار شرایط پذیرش عمومی، شرایط پذیرش مربوط به خود را خواهد داشت.

شرایط زندگی دانشجویی حین تحصیل دندانپزشکی در نروژ

شرایط زندگی در نروژ را می توان از جنبه های مختلف مانند هزینه زندگی، کیفیت زندگی، امنیت اجتماعی و غیره مورد بررسی قرار داد. در مورد هزینه زندگی در نروژ باید گفت هزینه زندگی در این کشور به طور قابل توجهی بالاتر از بسیاری از کشورها می باشد. هزینه زندگی در نروژ بدون در نظر گرفتن اجاره 136.49% بیشتر از ایران و متوسط اجاره در این کشور نیز 88.34% بیشتر از کشور ما می باشد.

جدول زیر قیمت برخی از اقلام مصرفی در نروژ را نشان می دهد:

آیتم مصرفیقیمت برحسب دلار آمریکا
نان سفید تازه (500 گرم)3$
برنج سفید (یک کیلوگرم)2.89$
فیله مرغ (یک کیلوگرم)13.32$
گوشت گاو (یک کیلوگرم)27.99$
گوجه فرنگی (یک کیلوگرم)3.55$
سیب زمینی (یک کیلوگرم)2.23$

در حال حاضر نروژ از نظر کیفیت زندگی در رتبه 11 جهان قرار دارد. این کشور از نظر شاخص امنیت نیز نروژ با امتیاز 65.84 دارای امنیت بالایی می باشد. علاقه مندان به تحصیل دندانپزشکی در نروژ و مهاجرت تحصیلی به نروژ جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس گرفته و از راهنمایی های کارشناسان خبره این موسسه در این زمینه بهره مند شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :