مهاجرت تحصیلی فیلیپین

تحصیل دندانپزشکی در فیلیپین

تحصیل دندانپزشکی در فیلیپین

برخی از دانشگاه های پزشکی فیلیپین مورد تایید سازمان های جهانی و همچنین مورد تایید وزارت علوم و بهداشت ایران است. دانشجویان جهت تحصیل دندانپزشکی در فیلیپین بایستی از شرایط پذیرش و همچنین جزئیات این رشته آگاهی داشته باشند. کشور فیلیپین در جنوب شرق اسیا واقع است می توان گفت مجمع الجزایر این کشور دارای 7107 جزیره در اقیانوس آرام در بخش غربی می باشد. دارای مرز مشترک با چین، اندونزی، پالائو، مالزی است.

شهر مانیل پایتخت و از جمله شهرهای مهم فیلیپین می باشد. فیلیپین از مستعمره اسپانیا بوده و بعد مستعمره آمریکا شد به همین جهت زبان انگلیسی نیز جزء زبان رسمی این کشور به حساب می آید. شرایط تحصیل در فیلیپین با سایر کشورها متفاوت می باشد. برای مشاوره و مهاجرت از طریق تحصیل به کشورهای مختلف می توانید از دانش و تجربه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوید.

 مدارک لازم برای پذیرش دندانپزشکی در فیلیپین

در گام اول برای دندانپزشکی در فیلیپین داشتن مدرک زبان (ایلتس 6.5 ) می باشد. در صورتی که متقاضی دارای مدرک لیسانس در زمینه های غیر پزشکی می باشد می بایست دوره ای دو ساله را سپری کرده و پس از آن وارد دوره اصلی شوند که این مورد یکی از شرایط پذیرش دانشگاه های فیلیپین می باشد. دانشجویانی که مدرک کارشناسی در رشته های مرتبط به پزشکی را دارا هستند قادر خواهند بود با طی نمودن دوره های تخصصی که 4 سال به طول می انجامد در زمینه دندانپزشکی فارغ التحصیل شوند و مدرک دندانپزشکی خود را از دانشگاه های این کشور دریافت کند.

از جمله مدارک مورد نیاز شامل:

  • ترجمه مدارک تحصیلی همراه با ریز نمرات و تایید شده توسط وزارت امور خارجه و دادگستری
  • نامه پذیرش از دانشگاه و قبولی در آزمون ورودی برای رشته های پزشکی و دندانپزشکی در فیلیپین
  • مدارک هویتی از جمله شناسنامه و پاسپورت همراه با ترجمه
  • اجاره نامه یا رزرو خوابگاه یا هتل
  • در صورت نیاز نامه پذیرش ثبت نامی کالج زبان
  • پرداخت کلیه هزینه های معاینه پزشکی و اموری که در خصوص پرداخت ویزا می باشد.

هزینه تحصیل دندانپزشکی در فیلیپین

هزینه تحصیل دندانپزشکی در فیلیپین با توجه به نوع دانشگاه و برنامه های تحصیلی دانشگاه ها متفاوت می باشد. برای اطلاع دقیق از هزینه برنامه تحصیلی خود پیشنهاد می کنیم به سایت دانشگاه مورد نظر خود مراجعه کنید. به صورت کلی میزان هزینه تحصیل دندانپزشکی در فیلیپین را در جدول زیر مشاهده می کنید:

نام دانشگاههزینه تحصیل سالانه به پزو
دانشگاه باگویو22000PHP الی 31000PHP
دانشگاه فیلیپین مانیل8900PHP الی 33000PHP
دانشگاه امیلیانو آگوینالدو25000PHP الی 42000PHP
دانشگاه سنترو اسکولار27000PHP الی 51000PHP

* هر 1000 PHP (پزو) برابر با 20.20$ (دلار) است.

هزینه تحصیل دندانپزشکی در فیلیپین

شرایط کار و تحصیل دندانپزشکی در فیلیپین

پزشکان و دندانپزشکان فارغ التحصیل از دانشگاه های فیلیپین بعد از فارغ التحصیلی می توانند دنبال کار بگردنند و در صورت یافتن کار و یا یافتن کارفرما در دروان کارورزی اقامت خود را به اقامت کاری تبدیل کنند. متقاضیان قادر خواهند بود خانواده خود یعنی همسر و فرزندان زیر 21 سال را نیز همراه خود داشته باشند. بعد از چند سال زندگی و کار در این کشور و دادن بیمه و مالیات قادر به کسب اقامت دائم و پاسپورت نیز خواهند بود. معمولا بعد از 3 سال اقامت و دادن مالیات و بیمه می توانید برای اقامت دائم درخواست نمایید و مدت اخذ پاسپورت فیلیپین 7 الی 10 سال به طول می انجامد.

تحصیل دندانپزشکی در فیلیپین و دریافت ویزا

تحصیل دندانپزشکی شرایط و قوانین خاص خود را دارا می باشد که در صورت داشتن تمام شرایط و فراهم آوردن کلیه مدارک لازم امکان اخذ پذیرش از دانشگاه مربوطه امکان پذیر می باشد. از جمله این شروط داشتن مدرک زبان، گذراندن دوره های مورد نظر و همچنین توجه به هزینه تحصیل دندانپزشکی در فیلیپین و مهمتر از همه توجه به شرایط پذیرش دانشگاه های پزشکی فیلیپین باعث می شود که مراحل کسب پذیرش از دانشگاه را با موفقیت پشت سر بگذاریم. بعد از کسب پذیرش می بایست برای دریافت ویزا اقدام نمود که در این مرحله نیز باید توجه نمود که مدارک ، کامل و درست چیده شود.

از جمله مدارک مورد نیاز جهت اقدام برای ویزای تحصیلی فیلیپین به قرار زیر می باشد:

  • پاسپورت معتبر
  • عکس
  • مدارک تحصیلی ترجمه شده همراه با ریز نمرات
  • نامه پذیرش دانشگاه
  • رسید پرداخت هزینه های دانشگاه و هزینه های مربوط به ویزا
  • نامه تمکن مالی
  • اجاره نامه یا رزرو هتل یا خوابگاه
  • گرفتن بلیط

برای ورود به رشته پزشکی علاوه بر گذراندن دوره های اولیه می بایست در آزمون پزشکی ملی نیز قبولی را کسب نمود و بعد از آن یک دوره 4 ساله را نیز برای کسب تخصص سپری نمود. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فیلیپین می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان بهره مند شوید و یا در انتهای مقاله سوالات خود را درج نموده تا در اسرع وقت پاسختان را دریافت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :