مهاجرت تحصیلی اوکراین

تحصیل دندانپزشکی در اوکراین

تحصیل دندانپزشکی در اوکراین

تحصیل دندانپزشکی در اوکراین یک رشته تحصیلی بسیار حساس است و دارای بهترین کادر آموزشی با آموزش عملی در دانشگاه های ملی پزشکی اوکراین است. دندانپزشکی در تمام دانشگاه های ملی پزشکی اوکراین تدریس می شود و بسیاری از دانشجویان بین المللی هرساله به دانشگاه های اوکراین می پیوندند. از سوی دیگر اوکراین بهترین فارغ التحصیلان دندانپزشکی را تولید می کند و این فارغ التحصیلان می توانند پس از فارغ التحصیلی در سراسر جهان مشغول به حرفه دندانپزشکی شوند.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهترین انتخاب برای مشاوره رایگان در خصوص تحصیل دندانپزشکی در اوکراین می باشد. در میان تمام کشورهای اروپایی، اوکراین به دلیل کیفیت بالای آموزش در زمینه دندانپزشکی شناخته شده است. علاوه بر این آموزش دندانپزشکی با اکثریت تکنیک های مدرن با آزمایشگاه های مجهز برگزار می شود. اوکراین دارای آب و هوای معتدل قاره ای است، اگرچه سواحل جنوبی کریمه دارای آب و هوای نیمه گرمسیری مرطوب است. همچنین بارش در این کشور به طور نامتناسب توزیع شده است.

کلیات تحصیل دندانپزشکی در اوکراین

متقاضیان تحصیل دندانپزشکی در اوکراین باید دارای شایستگی های ویژه باشند که این شایستگی ها عبارت اند از:

  • ظرفیت جمع آوری اطلاعات پزشکی در مورد بیمار و تجزیه و تحلیل داده های بالینی
  •  تعیین تشخیص های قبلی، بالینی، نهایی، همزمان و شرایط فوری
  • ظرفیت برنامه ریزی و انجام فعالیت هایی برای پیشگیری از بیماری های اندام ها و بافت های حفره دهان و ناحیه فک و صورت
  • ظرفیتی برای انجام دستکاری های پزشکی و دندانی
  • ظرفیت سازماندهی و انجام فعالیت های تخلیه پزشکی
  • ظرفیت پردازش اطلاعات دولتی، اجتماعی ، اقتصادی و پزشکی
  • ظرفیتی برای تعیین تکنیک های مراقبت های فوری پزشکی
  • ظرفیتی برای ارائه مراقبت های پزشکی از طریق پروتکل های پزشکی تاکتیکی
  • ظرفیتی برای تعیین تکنیک های مدیریت بیماران مبتلا به بیماری های حفره دهان و ناحیه فک و صورت با بیماری های جسمی همراه

الزامات زبان برای تحصیل دندانپزشکی در اوکراین

الزامات زبان در دانشگاه های دندانپزشکی اوکراین به این صورت است که آموزش دندانپزشکی به دو زبان ارائه می شود. از سوی دیگر همه دانشجویان ملی برنامه مدرک دندانپزشکی خود را با دستورالعمل روسی مطالعه می کنند. دانشجویان بین المللی که از کشورهای انگلیسی زبان می آیند، برنامه دندانپزشکی خود را به طور مستقیم به مدت 5 سال به طور فشرده با دستورالعمل انگلیسی مطالعه می کنند. علاوه بر این دانشجویانی هستند که از منطقه ای می آیند که در آن کشورها، انگلیسی صحبت و درک نمی شود.

زبان های آنها معمولا فرانسوی و عربی است. همه این دانشجویان بین المللی سال اول در دانشگاه مقدماتی برای10 ماه برنامه زبان روسی با موضوعات علمی تحصیل می کنند. به خاطر داشته باشید که یادگیزی زبان روسی در اوکراین می تواند به پیشرفت علمی شما در این کشور کمک بسزایی کند. همچنین یادگیری زبان می تواند شما را با فرهنگ های گوناگون اوکراین بیشتر آشنا کند. جهت اطلاع از شرایط اخذ ویزای کاری اوکراین، مطالعه مقاله مذکور خالی از لطف نخواهد بود.

در نمودار زیر می توانید زبان های محاوره در دانشگاه های پزشکی در اوکراین را با یکدیگر مقایسه کنید:

زبان های محاوره در دانشگاه های پزشکی در اوکراین با یکدیگر

اخذ پذیرش برای تحصیل دندانپزشکی در اوکراین

اوکراین دارای بهترین سیستم پذیرش در بین تمام کشورهای اروپایی است، زیرا شایستگی رایگان برای پذیرش در برنامه دندانپزشکی را ارائه می دهد. روش پذیرش برای تحصیل دندانپزشکی در اوکراین به شرح زیر می باشد:

  • تمامی دانشجویان بین المللی که می خواهند برنامه دندانپزشکی خود را در اوکراین سپری کنند، نیاز به مدرک دبیرستان با زیست شناسی و شیمی دارند. همچنین دانشجویان بین المللی از کشورهای آسیایی برای واجد شرایط بودن برای پذیرش برنامه دندانپزشکی، به گواهینامه 2+10 نیاز دارند.
  • کلیه دانشجویان خارجی موظفند کپی گواهی تحصیلی خود را به همراه کپی پاسپورت سفر برای ارزیابی صلاحیت خود برای برنامه دندانپزشکی برای ما ارسال کنند.
  • ارزیابی صلاحیت پذیرش آنها 2 روز طول می کشد و بعد از آن برای تمام دانشجویان بین المللی یک ایمیل ارسال می شود.
  • برای آن دسته از دانشجویان بین المللی که واجد شرایط پذیرش در برنامه دندانپزشکی هستند نامه واجد شرایط بودن ارسال می شود.
  • پس از دریافت نامه واجد شرایط بودن، دانشجویان خارجی هزینه پذیرش خود را منتقل می کنند. همچنین رسید را از طریق ایمیل برای کارکنان پذیرش ارسال می کنند.

علاوه بر این مدارک دانشجویان برای پردازش بیشتر به وزارت آموزش و پرورش اوکراین ارسال می شود، و حداکثر 2 هفته طول می کشد.

اخذ پذیرش برای تحصیل دندانپزشکی در اوکراین

اخذ ویزا برای تحصیل دندانپزشکی در اوکراین

برای اخذ ویزای تحصیلی اوکراین، باید پس از دریافت اصل دعوت نامه خود برای تحصیل دندانپزشکی، برای ویزای بلند مدت نوع D در کشور خود درخواست دهید. از سوی دیگر اگر سفارت اوکراین در کشور شما وجود ندارد لازم است سفارت اوکراین را در کشورهای دیگر بررسی کنید و درخواست خود را به ثبت برسانید.

برای اخذ ویزای تحصیلی اوکراین باید مدارکی را به کنسولگری این کشور ارائه دهید که این مدارک به شرح زیر می باشند:

  • گذرنامه بین المللی با حداقل 3 صفحه خالی
  • فرم تکمیل شده درخواست ویزا
  • 2 قطعه عکس اخیرا گرفته شده با پس زمینه سفید
  • اصل دعوتنامه و فتوکپی آن
  • اصل شناسنامه و کپی قانونی شده توسط وزارت امور خارجه کشور محل اقامت شما
  • گواهی پزشکی آمادگی عمومی قانونی توسط وزارت امور خارجه کشور صادر کننده
  • اصل صورت حساب های بانکی یک حامی
  • بیمه نامه معتبر برای مدت یک ماه از ورود به خاک اوکراین

علاوه بر این موارد دانشجویان متقاضی دوره کارشناسی ارشد باید گواهی دیپلم کارسناسی، اصل و کپی قاونی شده توسط وزارت امور خارجه کشور صادر کننده را ارائه دهند.

زندگی دانشجویی در اوکراین

دانشجو بودن در اوکراین به معنای داشتن یک زندگی اجتماعی فعال، پر از فعالیت های فراموش نشدنی است. همچنین بدیهی است که تا پایان عمر به خاطرات ارزشمندی تبدیل می شود. همه دانشگاه های اوکراین دارای اتحادیه های دانشجویی هستند که برای سازماندهی و غنی سازی زندگی اجتماعی و تحصیلی دانشجویان تشکیل شده اند. علاوه بر این فعالیت ها، مسابقات و باشگاه های فرهنگی متعددی در جوامع دانشجویی محلی وجود دارد.

از سوی دیگر مسابقات طوفان فکری در اوکراین رایج است و دانشجویان نیز برای ارائه تحقیقات خود در کنفرانس های علمی شرکت می کنند. تحصیل دندانپزشکی در اوکراین در صورتی برای شما عزیزان امری ساده خواهد بود که در این زمینه با متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید. زیرا این موسسه در سالیان گذشته جوایز متعددی در خصوص مهاجرت از سازمان مهاجرت ایران دریافت کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :