مهاجرت تحصیلی اوکراین

تحصیل پزشکی در اوکراین

تحصیل پزشکی در اوکراین

تحصیل پزشکی در اوکراین یک گزینه عالی و به صرفه از لحاظ هزینه برای دانشجویانی است که رویای پزشک شدن را در سر می پرورانند. همچنین خواهان مقرون به صرفه ترین گزینه در خارج از کشور بدون افت کیفیت هستند. تخصص پزشکی به شما این فرصت را می دهد که علاوه بر سطح آموزشی خوب، از مزایای تحصیلی و مادی که دانشگاه های اوکراین ارائه می دهند نیز بهره مند شوید. اوکراین طیف وسیع تری از آموزش با کیفیت را با روش آموزش اوکراینی که در سطح جهانی پذیرفته شده است ارائه می دهد.

همچنین اوکراین از استاندارد زندگی اروپایی پیروی می کند و مراحل پذیرش در دانشگاه های این کشور بسیار ساده است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در سال های گذشته دانشجویان بسیاری را برای تحصیل پزشکی به اوکراین اعزام کرده است. شما عزیزان نیز می توانید برای انتخاب یک مسیر تحصیلی مناسب با مشاوران این موسسه در ارتباط باشید. از سوی دیگر دستورالعمل های پزشکی در این کشور به زبان انگلیسی ارائه می شود.

شرایط پذیرش جهت تحصیل پزشکی در اوکراین

دانشگاه ها و کالج های پزشکی اوکراین شرایط پذیرش مختلفی را برای پذیرش شما در نظر می گیرند. برجسته ترین شرایط پذیرش دانشگاه های پزشکی اوکراین به شرح زیر می باشد:

  • ارائه ریز نمرات دبیرستان با برنامه درسی، یا معادل آن
  • نمرات ممتاز در پنج موضوع تحصیلی مرتبط با رشته مورد نظر شما از جمله انگلیسی
  • یک کپی از گذرنامه جهانی با مدت اعتبار حداقل یک سال با اولویت 2 سال یا بیشتر
  • کپی شناسنامه
  • باید کمتر 25 سال سن داشته باشید.
  • هزینه های پیش پرداخت تا 300$ (دلار) دعوت نامه، نامه پشتیبانی ویزا
  • یادگیری یکی از زبان های انگلیسی، اوکراینی و روسی به عنوان زبان آموزشی در این کشور

علاوه بر این، بر خلاف بسیاری از کشورها، به عنوان یک دانشجوی پزشکی، نیازی به قبولی در آزمون ورودی ندارید. این امر مهمترین دلیل برای انتخاب دانشگاه های پزشکی اوکراین برای تحصیل در این کشور می باشد.

هزینه تحصیل پزشکی در اوکراین

هزینه تحصیل پزشکی در اوکراین به نسب بسیاری از دانشگاه های پزشکی در اروپا بسیار مقرون به صرفه است. شاید مهترین ویژگی اوکراین امکان تحصیل پزشکی با قیمت های مناسب در مقایسه با سایر کشورهای جهان می باشد. بنابراین اگر به دنبال کشوری هستید که در کنار کیفیت آموزش بالا هزینه تحصیلی پایینی داشته یاشد اوکراین ممکن است اولین انتخاب شما باشد.

به این نکته نیز توجه فرمایید که هزینه تحصیل پزشکی در اوکراین به دانشگاه انتخابی شما بستگی دارد، اما تفاوت قابل توجهی وجود ندارد. اما به طور کلی قیمت سال اول در دانشگاه های پزشکی اوکراین بین 4000$ تا 8000$ (دلار) می باشد. از سوی دیگر هزینه کل تحصیل پزشکی و اخذ مدرک کارشناسی از دانشگاه های پزشکی اوکراین بین 30000$ تا 45000$ (دلار) می باشد.

در نمودار زیر می توانید هزینه های تحصیل پزشکی در دانشگاه های مختلف اوکراین را با یکدیگر مقایسه فرمایید:

هزینه های تحصیل پزشکی در دانشگاه های مختلف اوکراین

تحصیل پزشکی در اوکراین در بهترین دانشگاه های پزشکی

افرادی که قصد تحصیل پزشکی در اوکراین را دارند می توانند در 14 دانشگاه پزشکی این کشور به تحصیل پزشکی بپردازند. اما ما در جدول زیر قصد داریم به بهترین دانشگاه های این کشور که طبق نظر سنجی هر ساله جزء بهترین دانشگاه های پزشکی در جهان بوده اند بپردازیم:

بهترین دانشگاه های پزشکی در اوکراینرتبه جهانیخصوصیات
دانشگاه پزشکی خارکف127این دانشگاه آموزش با کیفیت بالا در زمینه های پزشکی و زیست پزشکی را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. دانشگاه پزشکی خارکف یک برنامه 6 ساله در پزشکی و یک برنامه 4 ساله ورودی فارغ التحصیل در رشته پزشکی ارائه می دهد.
دانشگاه ملی کارازین198دانشگاه ملی کارازین از قدیمی ترین دانشگاه های اوکراین است. علاوه بر این پزشکان و دانشمندان مشهوری در این دانشگاه تدریس کرده اند و به اکتشافات علمی قابل توجهی دست یافته اند.
دانشگاه پزشکی کیف455این دانشگاه در سال 1801 توسط تزار روسیه الکساندر اول تاسیس شد. همچنین سیستم آموزشی در این دانشگاه بیشتر بر کار عملی تاکید می کند.

تحصیل پزشکی در اوکراین در بهترین دانشگاه های پزشکی

دلایل تحصیل پزشکی در اوکراین

از مهمترین دلایل تحصیل پزشکی در اوکراین می توان به این موضوع اشاره کرد که اکثر دانشگاه های پزشکی این کشور آموزش با کیفیت بالا را به زبان انگلیسی ارائه می دهند.

از دیگر دلایل تحصیل پزشکی در اوکراین عبارت اند از:

  • دوره های معتبر جهانی در دانشگاه های این کشور
  • مدرک پزشکی به رسمیت شناخته شده توسط سازمان های بین المللی مختلف
  • بدون نیاز به آیلتس یا تافل
  • هزینه تحصیل در بدو ورود پرداخت نمی شود.
  • دانشجویان بین المللی تقریبا %30 تا 50% تخفیف در سفر دریافت می کنند.
  • مشارکت دانشجویان در سمینارها، سمپوزیوم ها، پروژه های کاری و سایر در سایر شهرها و کشورهای اروپایی
  • غنی سازی تجربه از طریق اساتید مدعی از ایالت متحده آمریکا، کانادا، انگلستان و سایر
  • پذیرش جهانی روش تدریس اوکراینی
  • چشم انداز شغلی بهتر
  • مشاغل تابستانی 3 ماهه در طول تعطیلات در کشورهایی مانند انگلستان، سوئد، آلمان و سایر کشورهای اتحادیه اروپا

جزییات و شرایط تحصیل دندانپزشکی در اوکراین به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

کار حین تحصیل در اوکراین

کار حین تحصیل در اوکراین، مورد استقبال بسیاری از دانشجویان بین المللی در این کشور قرار می گیرد. اگر دانشجویی بسیار پر زحمت و سخت کوش باشد، تامین مخارج زندگی او چندان سخت نیست. زیرا مخارج زندگی در اوکراین بسیار کم است و می توان آن را با انجام کاره پاره وقت در اینترنت تامین کرد. پیدا کردن کار در اوکراین به صورت پاره وقت که به تحصیل شما لطمه ای وارد نکند موضوع دانش و آزمایش در اوکراین می باشد.

از سوی دیگر می توانید در طول تابستان به کشورهای دیگر مانند ایالات متحده آمریکا یا انگلیس بروید. علاوه بر این در حین حضور در اوکراین دانشجو می تواند از طریق کمک به شخصی در کار یا کمک به کسی در تحصیل زندگی خود را به دست بیاورد. با وجود جنگ اخیر اوکراین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همچنان به عنوان فعال ترین موسسه اعزام دانشجو به اوکراین در ایران شناخته می شود. به همین سبب برای دریافت مشاوره دقیق در خصوص تحصیل پزشکی در اوکراین با مشاوران مجرب این موسسه در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :