مهاجرت تحصیلی کره جنوبی

تحصیل در کره جنوبی

تحصیل در کره جنوبی

تحصیل در کره جنوبی برای تمامی افرادی که به دنبال توسعه مهارت های علمی خود در خارج از کشور هستند بهترین گزینه می باشد. کره جنوبی کشوری در شرق آسیا در نیمه پایین شبه جزیره کره است، که در نزدیکی چین و ژاپن قرار گرفته است. اما به طور کلی، کره جنوبی یک مقصد منحصر به فرد و ارزشمند تحصیل و زندگی در شرق آسیا می باشد.

هر ساله تعداد دانشجویانی که به دنبال تحصیل در کره جنوبی هستند رو به افزایش بوده است. زیرا اغلب دانشگاه های کره جنوبی در سطح جهانی رتبه بالایی دارند و مدارک آنها در سراسر جهان ارزشمند است. علاوه بر این، کره جنوبی به دلیل فرهنگ پاپ خود مشهور است اما این کشور دارای تاریخ قوی، شهرهای جذاب و طبیعتی با شکوه است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه ما را در این مقاله که با کمک مشاوران مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه و ارائه شده همراهی فرمایید.

انواع بورسیه دانشجویی برای تحصیل در کره جنوبی

یکی از اصلی ترین دلایل دانشجویان برای تحصیل در کره جنوبی، امکان تحصیل با بورسیه دانشجویی می باشد. تمامی اتباع کشورهای خارجی که به دنبال تحصیل در کره جنوبی هستند، اما بضاعت مالی کافی برای تحصیل در این کشور را ندارند می توانند از بورسیه های دانشجویی متنوع در این کشور بهره مند شوند. علاوه بر این، دانشگاه های کره جنوبی فرصت های بورس تحصیلی بسیار ایده آلی را برای دانشجویان مستعد از سراسر جهان تهیه کرده است. البته لازم به ذکر است که، اولین راه برای دریافت بورسیه تحصیلی در کره جنوبی پذیرش در یکی از موسسات آموزشی در این کشور می باشد.

در نمودار زیر می توانید روند دریافت بورسیه تحصیلی در کره جنوبی را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند دریافت بورسیه تحصیلی در کره جنوبی

همانطور که اشاره شد، کره جنوبی بورسیه های تحصیلی متنوعی را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد، برخی از مهمترین بورسیه های تحصیلی در کره جنوبی عبارت اند از:

انواع بورسیه تحصیلی در کره جنوبیتوضیحات
بورسیه جهانی کره جنوبیبورسیه جهانی کره جنوبی تمامی دوره های تحصیلی از جمله کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را شامل می شود. که هزینه های بلیط هواپیما، بیمه، شهریه و دوره های زبان را در این کشور پوشش می دهد.
بورسیه دانشگاهی نوع Aاین بورسیه تحصیلی معمولا توسط دانشگاه های کره جنوبی به دانشجویان با معدل بالا اعطا می شود.
بورسیه دانشگاه نوع Bروند درخواست بورسیه دانشگاهی نوع B بسیار سختگیرانه و زمان بر می باشد. زیرا این بورسیه دانشگاهی اغلب بر اساس شایستگی به دانشجویان مستعد از سراسر جهان اعطاء می شود.

اسناد ضروری جهت تحصیل در کره جنوبی

به طور کلی دانشگاه های کره جنوبی برای پذیرش دانشجویان بین المللی از سراسر جهان برای تحصیل در کره جنوبی مدارک گوناگونی را درخواست می کنند. بنابراین دانشجویان بین المللی از سراسر جهان برای تحصیل در کره جنوبی باید مدارک مورد نیاز برای تحصیل در این کشور را به صورت کامل جمع آوری کرده و به موسسه آموزشی مورد نظر ارائه دهند. در صورت ناقص بودن بودن مدارک متقاضیان، روند درخواست آنها برای تحصیل در کره جنوبی متوقف خواهد شد. به شدت توصیه می شود که متقاضیان قبل از ورود به کره جنوبی نسبت به جمع آوری مدارک مورد نیاز در کشور محل اقامت خود اقدام نمایند.

البته لازم به ذکر است که، مدارک مورد نیاز برای تحصیل در کره جنوبی بسته به مقطع تحصیلی متقاضیان متفاوت خواهد بود. برای آشنایی بیشتر با مدارک مورد نیاز دانشجویان برای تحصیل در کره جنوبی به جدول زیر مراجعه فرمایید:

مقاطع مختلف تحصیلی در کره جنوبیمدارک مورد نیاز
مقطع کارشناسی در کره جنوبیارائه گذرنامه، عکس پاسپورت، دیپلم فارغ التحصیلی، مدرک زبان انگلیسی، بیانیه شخصی و توصیه نامه الزامی است.
مقطع کارشناسی ارشد در کره جنوبیارائه تمامی موارد فوق به همراه دیپلم کارشناسی، ریز نمرات دوره کارشناسی و ارائه سابقه کار معتبر در صورت نیاز الزامی می باشد.
مقطع دکتری در کره جنوبیارائه تمامی موارد فوق به همراه مدرک کارشناسی ارشد معتبر، ریزنمرات کارشناسی ارشد، پایان نامه کارشناسی ارشد و ارائه هر گونه اسناد درخواستی دیگر توسط دانشگاه مربوطه ضروری است.

اسناد ضروری جهت تحصیل در کره جنوبی

روند درخواست برای تحصیل در کره جنوبی

آن دسته از اتباع کشورهای خارجی که به دنبال تحصیل در کره جنوبی در مقاطع مختلف تحصیلی هستند، باید به خوبی با روند درخواست جهت تحصیل در این کشور آشنا شوند. در غیر این صورت با چالش های متنوعی در طول درخواست خود برای تحصیل در کره جنوبی مواجه خواهند شد. البته لازم به ذکر است که در پذیرش جهانی درخواست آسان تر می باشد، و متقاضیان به راحتی می توانند در مقطع تحصیلی مورد نظر خود ثبت نام کنند. یکی از اصلی ترین مراحل در روند درخواست جهت تحصیل در کره جنوبی پیدا کردن برنامه مورد نظر در این کشور می باشد.

برای آشنایی بیشتر با مراحل کلیدی در روند درخواست جهت تحصیل در کره جنوبی به موارد زیر توجه فرمایید:

مراحل کلیدی در روند درخواست جهت تحصیل در کره جنوبی

بهترین شهرهای کره جنوبی برای تحصیل

یکی از اصلی ترین مباحثی که تمامی متقاضیان تحصیل در کره جنوبی باید به طور دقیق مورد بررسی قرار دهند، شهرهای تحصیلی در این کشور می باشد. با وجود اینکه اغلب شهرهای کره جنوبی دارای موسسات معتبر بین المللی می باشند، اما فقط برخی از این شهرها مکان ایده آلی برای تحصیل دانشجویان می باشد. مهمترین شهرهای کره جنوبی برای تحصیل عبارت اند از:

بهترین شهرهای کره جنوبی برای تحصیلخصوصیات
سئولسئول که همواره با شهر نیویورک و توکیو مقایسه می شود، یک شهر شلوغ و پرجنب جوش می باشد که دارای موسسات آموزشی معتبری در رشته های مختلف می باشد.
بوسانشهر بوسان برای دانشجویان لجستیک، علوم دریایی و تحقیقات بهترین انتخاب می باشد.
دایجوناین شهر به عنوان مرکز علم و فناوری کره جنوبی شناخته می شود.
اینچئونپایین بودن هزینه تحصیل در اینچئون به نسبت سایر مناطق کره جنوبی، این شهر را به یکی از محبوب ترین شهرهای کره جنوبی تبدیل کرده است.

در راستای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می شود پیش از مهاجرت تحصیلی با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :