مهاجرت تحصیلی موناکو

تحصیل در موناکو

تحصیل در موناکو

دانشجویان بین المللی که تحصیل در موناکو را برای آینده تحصیلی و شغلی خود انتخاب می کنند، طعم زندگی بهتر را خواهند چشید. این شاهزاده کوچک در اواخر قرن نوزدهم زمانی که راه آهن ساخته شد و موناکو را به فرانسه متصل کرد، تاسیس شد. شاهزاده موناکو، به یک مقصد تعطیلات برای نخبگان تبدیل شده است که به معماری زیبا، سواحل شنی و کمبود مالیات بر درآمد کشیده شد. با وجود شهریه بالا، این کشور به دانشجویان اجازه می دهد که در کشوری جذاب از آموزش با کیفیت بسیار بالا لذت ببرند.

علاوه بر این استانداردهای فوق العاده در آموزش عالی به دانشجویان این فرصت را می دهد که تاریخ یک کشور جذاب و منحصر به فرد را بیاموزند. این کشور در دریای مدیترانه فرانسه واقع شده و از 3 طرف با فرانسه همسایه است. همچنین موناکو با کمی بیش از 2 کیلومتر مربع، دومین کشور کوچک جهان پس از واتیکان است. برای آشنایی بیشتر با این کشور و شرایط تحصیل در موناکو ما را در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه و ارائه شده همراهی فرمایید.

دلایل تحصیل در موناکو

دلایل بی شماری شاهزاده موناکو را به پرتقاضا ترین منطقه تحصیلی تبدیل کرده است. از مهمترین دلایل تحصیل در موناکو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

دلایل تحصیل در موناکوتوضیحات
ارائه آموزش در کلاس جهانیعملکرد موسسات آموزشی موناکو در میان چالش های سیاسی در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی فوق العاده است. موناکو به دانشجویان بین المللی این فرصت را می دهد تا تحصیلات با کیفیت بالایی را تجربه کنند.
شانس زندگی در کشوری بهترتحصیل در موناکو شانس شما برای کشف مکان های جدید را بالا می برد. کارهای زیادی را در این کشور انجام خواهید داد که قبلا انجام نداده اید. با دوستان دانشگاهی خود به گشت و گذار بروید، از مکان های دیدنی معروف، موزه ها و کوه های پیاده روی دیدن کنید.
محیط چند فرهنگیشاهزاده موناکو دارای یک محیط چند فرهنگی است. بنابراین دانشجویان بین المللی با فرهنگ های مختلفی در این کشور آشنا خواهند شد.

اخذ ویزای دانشجویی برای تحصیل در موناکو

دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در موناکو را دارند، در قدم اول باید برای اخذ ویزای دانشجویی موناکو درخواست دهند. قوانین ویزای دانشجویی موناکو مشابه فرانسه و سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا است. از سوی دیگر، دانشجویان بین المللی که از کشورهای اتحادیه اروپا جهت تحصیل به این کشور سفر می کنند. نیازی به دریافت ویزای دانشجویی این کشور ندارند. اما کشورهای ثالث و غیر اتحادیه اروپا برای اخذ ویزای دانشجویی این کشور باید اقدام کنند. این دانشجویان می توانند برای دریافت ویزای دانشجویی جهت تحصیل در موناکو، به نزدیک ترین سفارت فرانسه در کشور خود اقدام کنند.

همچنین هنگام درخواست  و ادامه تحصیل در موناکو باید مدارکی را ارائه دهند که به شرح زیر می باشند:

  • نامه پذیرش از دانشگاه بین المللی موناکو
  • 2 قطعه عکس در اندازه پاسپورت
  • فرم تکمیل شده درخواست ویزای دانشجویی
  • ارائه گذرنامه با اعتبار بیش از 3 ماه از تاریخ خروج شما از موناکو
  • کپی از اطلاعات بیومتریک
  • گواهی بیمه سلامت
  • ارائه نامه پوششی
  • مدارک تمکن مالی
  • گواهی تایید پلیس از کشور مبدا

اخذ ویزای دانشجویی برای تحصیل در موناکو

هزینه تحصیل در موناکو

دانشجویانی که موناکو را برای آینده تحصیلی خود انتخاب می کنند، مهمترین دغدغه آنها هزینه تحصیل در این کشور می باشد. دانشگاه بین المللی موناکو به شهریه های تعیین شده توسط دولت پایبند است. هزینه های اعمال شده جهت تحصیل در موناکو به نسب اغلب کشورهای اروپایی نسبتا ارزان تر است. اما موسسات خصوصی ممکن است هزینه تحصیلی بیشتری را از دانشجویان درخواست کنند. به این نکته نیز توجه فرمایید که هزینه تحصیل در موناکو به مقطع تحصیلی شما بستگی دارد.

در جدول زیر می توانید هزینه تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی در موناکو را مشاهده فرمایید:

مقاطع مختلف تحصیلی در موناکوهزینه تحصیل در سال به یورو
مقطع کارشناسی7800€
 مقطع کارشناسی ارشد11500€
مقطع دکتری13500€

علاوه بر این هزینه های مذکور، به این نکته نیز توجه فرمایید که هزینه های تحصیلی در موناکو به سبک زندگی شما در این کشور ارتباط مستقیم دارد.

در نمودار زیر می توانید هزینه های رایج یک دانشجو در طول تحصیل در موناکو را مشاهده فرمایید:

هزینه های رایج یک دانشجو در طول تحصیل در موناکو

تحصیل در موناکو به صورت رایگان

تحصیل در موناکو به صورت رایگان مورد استقبال دانشجویان بسیاری از سراسر جهان قرار گرفته است. تحصیل رایگان در موناکو به این صورت است. که دولت موناکو برنامه پذیرش برای بورسیه های تحصیلی موناکو با بودجه کامل را در اختیار دانشجویان مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در این کشور قرار می دهد. بنابراین این فرصت ایده آل برای اعزام دانشجو به موناکو مستعد است که بضاعت مالی برای زندگی در این کشور را ندارند.

نکته قابل توجه این است که موناکو فقط یک دانشگاه دارد که به نام دانشگاه بین المللی موناکو مشهور است. همچنین تنها بورسیه اعطایی در این کشور به کمک این دانشگاه به دانشجویان بین المللی ارائه می شود. دانشگاه بین المللی موناکو بزرگترین موسسه آموزش عالی در این کشور محسوب می شود که دارای چندین بورسیه تحصیلی مختلف است. ارزش بورسیه های ارائه شده توسط این دانشگاه بین 1500€ تا 5000€ (یورو) برای هر دانشجو می باشد. از سوی دیگر، بورسیه تحصیلی این دانشگاه فقط بر اساس شایستگی به متقاضی اعطاء می شود.

حقایق اساسی در مورد موناکو

برای مهاجرت به موناکو و زندگی و تحصیل در این کشور باید با حقایق اساسی موناکو آشنا شوید. در بخش پایانی این مقاله قصد داریم شما عزیزان را با این حقایق مهم در خصوص موناکو آشنا کنیم:

  • پایتخت موناکو هم نام این کشور، موناکو یا موناکو ویل است.
  • زبان رسمی شاهزاده موناکو فرانسوی است، اما 2 زبان ایتالیایی، آلمانی نیز در این کشور پرکاربرد هستند.
  • موناکو به عنوان یک دولت شهر و سلطنت مشروطه عمل می کند.
  • این کشور سبک زندگی بدون مالیات را به مهاجران ارائه می دهد.
  • موناکو فرودگاه ندارد و مردم با وسایل نقلیه، قطار یا قایق های تفریحی به این کشور کوچک می رسند.
  • دریای موناکو تابستان های موناکو را معتدل و خنک نگه می دارد.

تحصیل در خارج از کشور به خصوص در موناکو امری بسیار مهم تلقی می شود. به همین سبب شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و تسهیل در این امر با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :