مهاجرت تحصیلی فنلاند

تحصیل در فنلاند

تحصیل در فنلاند

تحصیل در فنلاند مقصد مناسبی برای چشم انداز تحصیلی شماست. فنلاند به عنوان یک ملت، به طور همزمان در خط مقدم فناوری قرار دارد. این کشور جنگلی ترین کشور اروپا است، که حقوق گسترده ای برای کشف طبیعت و لذت بردن از فعالیت های خارج از منزل را دارد. طبیعت نیز بخش مهمی از هلسینکی پایتخت فنلاند است. این کشور با بیش از 80000 دانشجو، فعالیت ها و خدمات فراغتی زیادی را برای دانشجویان ارائه می دهد.

برای پنجمین سال متوالی فنلاند به عنوان شادترین کشورجهان در گزارش جهانی شادی 2023 انتخاب شد. همچنین پس از فارغ التحصیلی در فنلاند فرصت های زیادی برای اشتغال در این کشور وجود دارد. برای آشنایی بیشتر می توانید ما را در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه و ارائه شده همراهی فرمایید.

تحصیل در دانشگاه های فنلاند

تحصیل در دانشگاه های فنلاند فرصتی عالی برای دانشجویانی است که به دنبال تحصیل در خارج از کشور و آینده ای روشن هستند. شما عزیزان می توانید در مورد 5 دانشگاه برتر فنلاند که در بین 300 دانشگاه برتر جهان رتبه بندی شده اند در جدول زیر مطالب مفیدی را به دست بیاورید:

دانشگاه های برتر فنلاندرتبه جهانیخصوصیات دانشگاه
دانشگاه هلسینکی102این دانشگاه علاوه بر قدیمی ترین و بالاترین رتبه، بزرگترین آموزشگاه عالی فنلاند است و بیش از 32000 دانشجو ثبت نام کرده است. همچنین این دانشگاه دارای 11 دانشگاه و 11 موسسه تحقیقاتی است.
دانشگاه آلتو137دومین موسسه برتر فنلاند به شمار می رود. هدف دولت فنلاند ایجاد یک دانشگاه جدید بود که الگویی از نوآوری و نماد آموزش با کیفیت بالا باشد.
دانشگاه تورکو276این دانشگاه پردیس اصلی خود را در تورکو، در جنوب غربی فنلاند دارد. دانشگاه تورکو در سال 1920 به دنبال کمک های مالی بیش از 22000 شهروند تاسیس شد.
دانشگاه فنلاند شرقی465دانشگاه فنلاند شرقی در 2010 تاسیس شد. دانشگاه فنلاند شرقی با شهرت خوبی برای تحقیقات شروع به فعالیت کرده است.

تحصیل در دانشگاه های فنلاند

تحصیل و الزامات بیمه سلامت در فنلاند

افرادی که قصد تحصیل در فنلاند را دارند باید دارای بیمه سلامت باشند که این بیمه هزینه های پزشکی و دارویی شما را پوشش می دهد. می توانید از یک شرکت بیمه در کشور خود یک بیمه نامه دریافت کنید.

کلیه بیمه نامه ها در فنلاند باید دارای شرایط زیر باشند:

  • مبلغ کسر نباید بیش از 400€ (یورو) باشد.
  • این سیاست باید در تمام مدت اقمت شما در فنلاند معتبر باشد.
  • این خط مشی باید هنگام ورود به فنلاند معتبر باشد.
  • بیمه نامه نمی تواند بیمه مسافرتی معمولی باشد.

علاوه بر این میزان هزینه های پزشکی که بیمه باید پوشش دهد بستگی به مدت تحصیل شما نیز دارد. به عنوان مثال اگر تحصیل شما در این کشور بیش از دو سال طول بکشد، بیمه نامه باید حداقل تا سقف 120000€ (یورو) را پوشش دهد. همچنین اگر کارت بیمه سلامت اروپا یا کارت بیمه سلامت EHIC جهانی بریتانیا را دارید نیازی به بیمه جداگانه ندارید.

در نمودار زیر می توانید سقف بیمه نامه سلامت در کشورهای مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید:

مقایسه سقف بیمه نامه سلامت در کشورهای مختلف را با یکدیگر

اخذ اقامت دانشجویی برای تحصیل در فنلاند

قبل ورود و تحصیل در این کشور باید برای اخذ اقامت فنلاند اقدام فرمایید. مجوز اقامت دانشجویی معمولا برای مدت تحصیل اعطاء می شود که اگر برای تکمیل مدرک تحصیلی عالی به فنلاند سفر می کنید این مدرک به شما اعطاء می شود. یعنی اجازه موقت A برای شما صادر می شود. دانشجویان می توانند از طریق سرویس آنلاین درخواست مجوز اقامت خود را ثبت کنند.

پس از درخواست باید برای اثبات هویت خود به نزدیکترین نمایندگی دیپلماتیک فنلاند مراجعه کنید و نسخه های اصلی ضمائم درخواست را ارائه دهید. علاوه بر این شما باید ظرف 3 ماه پس از ارسال درخواست به صورت آنلاین به یک نمایندگی دیپلماتیک فنلاند مراجعه کنید. همچنین اگر اگر قادر به درخواست آنلاین نیستید می توانید یک فرم کاغذی و ضمائم آن را به نزدیکترین نمایندگی دیپلماتیک فنلاند بیاورید.

شما باید مدارک زیر را همراه با درخواست اجازه اقامت دانشجویی خود ارسال فرمایید:

مدارک لازم برای درخواست اجازه اقامت دانشجویی فنلاند

تحصیل کودکان در فنلاند

شروع تحصیل برای کودکان و اعزام دانشجو به فنلاند معمولا از سالی که کودک 7 ساله می شود آغاز می شود. همه کودکانی که به طور دائم در فنلاند اقامت دارند باید در آموزش جامع شرکت کنند، که مدرسه جامع دارای 9 کلاس می باشد. قوانین دولت فنلاند آموزش جامع را راهنمایی می کند و از مبانی برنامه درسی ملی و برنامه های درسی محلی نیز استفاده می شود. علاوه بر این آموزش جامع توسط شهرداری ها برگزار می شود و برای خانواده ها رایگان است.

کودکان در فنلاند اغلب در شش سال اول معلم یکسانی دارند. معلم دانش آموزان را به خوبی می شناسد و می تواند شهریه را متناسب با نیاز آنها توسعه دهد. اگر کودک به تازگی به فنلاند نقل مکان کرده باشد ممکن است آموزش مقدماتی برای آموزش جامع دریافت کند. آموزش مقدماتی معمولا یک سال طول می کشد. اما مهاجران بزرگسالی که گواهی پایان تحصیلات از کشور خود ندارند، می توانند مدارس جامع را در مدارس متوسطه برای بزرگسالان تکمیل کنند.

بورسیه دانشجویی برای تحصیل در فنلاند

دانشجویان بین المللی در فنلاند می توانند برای دریافت بورسیه تحصیلی از دانشگاه های مختلف این کشور درخواست دهند. هر موسسه آموزشی در فنلاند سیستم بورسیه تحصیلی خاص خود را برای دانشجویان ارائه می دهد. به طور مثال بورسیه دانشجویی EEA برای دانشجویانی است که از خارج منطقه اتحادیه اروپا برای تحصیل به فنلاند مهاجرت می کنند. یا برای تکمیل مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد در زبان انگلیسی پذیرفته شده اند. بورسیه دانشجویی ممکن است کل هزینه تحصیل یا بخشی از آن را پوشش دهد.

برخی از کمک های مالی ممکن است هزینه های دیگر را نیز پوشش دهد. علاوه بر این برنامه های ویژه کارشناسی ارشد اراسموس موندوس نیز سیستم های کمک هزینه خاص خود را دارند. آموزش ملی آموزش فنلاند برای فارغ التحصیلانی که برای تکمیل پایان نامه دکتری خود به فنلاند می آیند نیز برنامه بورسیه دارد. تحصیل در خارج از کشور همواره یک امر حساس و مهم در زندگی هر فردی بوده است. برای گذراندن این دوره مهم زندگی تحصیلی، شما می توانید با مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید. تا بهترین تصمیم را برای تحصیل در فنلاند اتخاذ کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :