مهاجرت تحصیلی عمان

تحصیل در عمان

تحصیل در عمان

برای افرادی که برای تحصیل تمایل به خروج از کشور دارند، اما به دنبال مسافت های دور نمی باشند، تحصیل در عمان می تواند گزینه بسیار مناسبی باشد. قبل از سال 1970،. این کشور توسعه نیافته بود و به وضوح از بسیاری از همسایگان خاورمیانه عقب بود اما وقتی قابوس بن سعید السعید، رئیس دولت فعلی عمان وارد صحنه شد، همه چیز تغییر کرد. آموزش، زیرساخت ها و مهمتر از آن گردشگری   در این کشور به وضوح در چهارراه منطقه قدرتمند خلیج فارس توسعه یافته است.

خارجی هایی که به این کشور می آیند به سرعت به انبوهی از فعالیت های قابل کاوش در دریاها و بیابان های کشور پی می برند. سواحل عمان نه تنها برای شنا عالی هستند، بلکه برخی از آنها همچنین محل تکثیر لاک پشت های دریایی محافظت شده ای هستند که هر ماه جولای تا اکتبر به سواحل می آیند تا تعداد زیادی تخم بگذارند و مناظر خیره کننده ای به وجود می آورند.

مسافران با رفتن به داخل کشور، به صحرای وسیعی خواهند رسید که رب الخالی یا محله خالی نامیده میشود، منطقه ای که با عربستان سعودی، یمن و امارات متحده عربی مشترک است. در مورد جاذبه های باستانی نیز، عمان حرف زیادی برای گفتن دارد زیرا مرکز برخی از با شکوه ترین استحکامات و قلعه های منطقه است ،قلعه باشکوه نیزوا در شهر قدیمی شلوغ نیزوا یکی از این مکان هاست. در مقاله زیر که توسط مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گردآوری شده است، به بررسی شرایط تحصیل در عمان پرداخته خواهد شد.

بررسی شرایط تحصیل در عمان

عمان مکانی قابل تحسین برای کسانی است که به دنبال تحصیل با کیفیت بالا در خارج از کشور با قیمت مناسب هستند و دانشجویان بین المللی به دلایل مختلفی علاقه مند به اخذ مدرک در عمان هستند. زندگی و امکان تبدیل به دانشجوی بین المللی افراد را برای هیجان و چالش های فضای شغلی جهانی آماده می کند. این کشور با تنها 3.5 میلیون نفر جمعیت، کشور نسبتاً کوچکی است، اما به دلیل سیستم آموزشی با استاندارد بالا، در بین دانشجویان بین المللی محبوبیت دارد. تعداد زیادی دانشگاه بین المللی وجود دارد که مراکز اصلی آن ها در آمریکا، استرالیا و اروپا مستقر هستند.

این کشور یک کشور صلح آمیز و مهمان نواز است که دسترسی آسان به جهان امارت و فراتر از آن دارد. مسقط، پایتخت تمیز و توسعه یافته ای است که بین کوه ها و اقیانوس ها قرار گرفته است. تقریبا 25% از جمعیت دانشگاه‌های عمان را خارجی‌هایی تشکیل می‌دهند که از مناطق مختلف می‌آیند، که به این کشور حسی جذاب و چندفرهنگی می‌دهد. دانشجویان بین المللی که مایل به تحصیل در این کشور هستند، زمان سختی برای سازگاری با فرهنگ و زبان اصلی کشور نخواهند داشت، زیرا دوره ها به زبان انگلیسی تدریس می شوند و علاوه بر آن دانشجویان فرصتی برای کار و کسب درآمد در حین یادگیری دارند. دوره های کارآموزی برای دانشجویان دارای مدرک کارشناسی در روابط بین الملل، علوم سیاسی، اقتصاد، علوم اجتماعی یا رشته های مشابه در نظر گرفته شده است.

بررسی شرایط تحصیل در عمان

مزایای تحصیل در عمان

این کشور یک کشور عالی برای تحقیق و آموزش عالی است و نباید فراموش شود که عمان کشوری است که میراث بسیار قدیمی و مناظر زیبا دارد. امروزه عمان به دنبال باز شدن بسیاری از مؤسسات عالی در سراسر کشور برای پاسخگویی به تقاضای فزاینده برای آموزش و پرورش جوانان در جنبه های مختلف بازار جهانی در حال رشد، رشد سریعی در بخش آموزش خود دارد. دولت نیز سرمایه گذاری در آموزش را در اولویت قرار می دهد به این امید که کاتالیزوری برای رشد پایدار و کاهش فقر باشد. این تاکید بر تحصیلات عالی همچنین بیانگر این است که بسیاری از جوانان کشور به طور فزاینده ای شایستگی دارند.

عملکرد دانشگاه های عمان در میان جمعیت و تولید داخلی در مقایسه با سایر کشورها و مناطق توسعه یافته فوق العاده است. با در نظر گرفتن منطقه قلمرو، این کشور دارای متراکم ترین دانشگاه های کلاس جهانی نسبت به سایر نقاط جهان شناخته شده است و موسسات اینجا دارای اعتبار بین المللی هستند.

دلایل مختلفی وجود دارد که چرا عمان یک مکان ترجیحی برای تحصیلات عالی است که در ادامه به بررسی آنها پرداخته خواهد شد:

مزایای تحصیل در عمان

بررسی رتبه های دانشگاهی در عمان

جهت اقدام به تحصیل در این کشور، بررسی دانشگاه های معتبر و رتبه آن ها در جهان می تواند به تصمیم نهایی افراد کمک های شایانی داشته باشد و به همین علت در ادامه به بررسی رتبه های دانشگاه های برتر این کشور پرداخته خواهد شد. انتخاب یکی از بهترین دانشگاه‌های عمان برای تحصیل در مقطع کارشناسی یکی از مهم ترین تصمیمات دانشجو است. این مدارس به عنوان یک شروع عالی برای مسیر شغلی افراد خواهد بود و همچنین ارتباط مناسبی را که برای برتری در رشته مورد نظر به آن نیاز دارد، به وی می بخشد:

نام دانشگاهتوضیحات
سلطان قابوسبرترین دانشگاه عمان با رتبه 384 جهانی
دانشگاه مسقطتایید شده توسط شواری عالی عمان
دانشکده عالی فناوریدومین دانشگاه بزرگ عمان
دانشگاه صحاراولین دانشگاه خصوصی عمان

یکی از کارهایی که در عمان باید انجام شود، خرید از سوق های قدیمی این کشور است چرا که نقره عمانی به شکل جواهرات و حتی نگهدارنده گلاب از اقلام رایجی است که در این مراکز خرید فروخته می شود. علاقه مندان واقعی که می خواهند قطعه ای از میراث عمان را با خود به خانه ببرند، باید یک خنجر با کیفیت خوب، یک خنجر سنتی که به عنوان نماد ملی در نظر گرفته می شود و روی پرچم ملی عمان دیده می شود، پیدا کنند. حمل و نقل در داخل کشور آسان و راحت است و اتوبوس ها و مینی بوس ها گزینه اصلی برای رفت و آمد هستند که به بازدیدکنندگان این فرصت را می دهد که واقعاً در بیابان بزرگ عمان کاوش کنند. مشاورین ما در موسسه سفیران سروش سعادت آماده پاسخ گویی به سوالات افراد علاقمند به تحصیل و زندگی در عمان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :