مهاجرت تحصیلی رومانی

تحصیل در رومانی

تحصیل در رومانی

طی سال های اخیر افراد مستعد از سراسر جهان، تحصیل در رومانی را برای آینده خود انتخاب کرده اند. زیرا این کشور دارای موسسات آموزشی پیشرفته در سطح جهانی می باشد که این امر دانشجویان را از سرتاسر جهان به این کشور می کشاند. البته رومانی اغلب به عنوان نقطه ملاقات 3 منطقه اروپای مرکزی، اروپای شرقی و بالکان نامیده می شود. از سوی دیگر، آموزش عالی رومانیایی و هزینه زندگی در این کشور به نسبت سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا بسیار مقرون به صرفه می باشد. همچنین استانداردهای عالی دانشگاهی با شهریه های معقول و هزینه های روزانه در سطح قابل قبولی قرار دارند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه در امر مهاجرت، مانند پلی میان شما و آینده تحصیلی شما در رومانی قرار دارد.

تحصیل رومانی و فرآیند اخذ ویزا

همانند اغلب کشورهای اروپایی تحصیل رومانی و فرآیند اخذ ویزا بسته به ملیت متقاضیان متفاوت خواهد بود. به طور کلی فرآیند اخذ ویزا به دو دسته از دانشجویان تعلق می گیرد، که شامل دانشجویان اتحادیه اروپا و دانشجویان غیر اتحادیه اروپا می شود. در وحله اول به این مورد توجه فرمایید که دانشجویان کشورهای عضو اتحادیه اروپا، برای تحصیل در رومانی نیازی به اخذ ویزای این کشور ندارند. آنها می توانند آزادانه در این کشور به تحصیل خود ادامه دهند. در عوض تنها چیزی که دانشجویان اتحادیه اروپا نیاز دارند، یک پاسپورت معتبر یا شناسه مسافرتی است. باید این مدارک پس از پذیرش متقاضیان به صورت کامل آماده و ارائه شود. در کنار این موارد ذکر شده، تحصیل رومانی برای دانشجویان اتحادیه اروپا دارای مزایای بی شماری نیز می باشد که در ادامه مقاله در مورد آنها صحبت خواهیم کرد.

اما در مقابل، تحصیل رومانی برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا دارای چالش خاصی در خصوص اخذ ویزا می باشد. به طوری که اتباع کشورهای غیر اتحادیه که قصد تحصیل در رومانی را دارند، بدون دریافت ویزای این کشور نمی توانند وارد رومانی شوند. به طور کلی اگر ملیت هر جای دیگری غیر از اتحادیه اروپا هستید، پس از دریافت نامه پذیرش نهایی باید برای ویزای تحصیلی این کشور اقدام نمایید. این مورد باید قبل از ورود شما در سفارت رومانی در کشور خود درخواست داده و دریافت شود.

برای درخواست ویزای تحصیلی رومانی به موارد زیر نیاز دارید:

الزامات دریافت ویزای تحصیلیتوضیحات
نامه پذیرشنامه پذیرش به دانشگاه رومانیایی از وزارت آموزش و پرورش
فیش پرداختیمدرکی مبنی بر اینکه هزینه شهریه سال اول دانشگاه مربوطه را پرداخت کرده اید.
تمکن مالیاثبات توانایی پرداخت هزینه زندگی و تحصیلی در رومانی
بیمه درمانیمتقاضیان باید دارای بیمه درمانی معتبر برای کل دوره باشند.
مهارت زبانارائه مدرک مهارت زبان یکی از الزامات مهم در روانی می باشد.

تحصیل رومانی و فرآیند اخذ ویزا

شرایط اخذ پذیرش و تحصیل در رومانی

تمامی افرادی که تحصیل رومانی را برای آینده تحصیلی خود انتخاب کرده اند، باید با شرایط پذیرش در دانشگاه این کشور به خوبی آشنا شده باشند. البته لازم به ذکر است که شرایط پذیرش از دانشگاهی به دانشگاه دیگر در رومانی متفاوت خواهد بود. اما اغلب شرایط عمومی جهت پذیرش دانشجویان در اغلب دانشگاه های این کشور یکسان است.

یک نکته اساسی در روند پذیرش این است که متقاضیان باید عملکرد خود را به عنوان یک دانش آموز نشان دهند. همچنین مطمئن شوند که میانگین نمرات آنها در طول تحصیل چقدر بوده است. از سوی دیگر اگر مطمئن شوید که شرایط زبان چگونه است، و آیا باید قبل از ثبت نام در یک برنامه مدرک، مهارت های خود را به زبان انگلیسی یا رومانیایی ثابت کنید. به طور کلی شرایط پذیرش دانشحویان در دانشگاه های رومانی به نسبت سایر کشورهای اروپایی مدرن، بسیار مطلوب تر است.

البته لازم به ذکر است که افرادی که به دنبال تحصیل رومانی و موفقیت در پذیرش آن هستند، باید مدارکی را نیز به دانشگاه مربوطه ارائه دهند. این مدارک عبارت اند از:

مدارک مورد نیاز جهت پذیرش دانشگاه هاتوضیحات
گواهی دیپلممتقاضیان باید گواهی دیپلم دبیرستان خود را همراه با کپی آن به دانشگاه مربوطه ارائه دهند.
مدرک کارشناسیبرای افرادی که قصد پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد را دارند، ارائه دیپلم کارشناسی یا معادل آن الزامی است.
مدرک فارغ التحصیلیبرای متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد یا دکترا کپی تایید شده گواهی فارغ التحصیلی الزامی می باشد.
شناسنامهارائه شناسنامه معتبر و کپی تایید شده آن
سوابق پزشکیارائه مدرک واکسن ها و گواهی پزشک عمومی در کشور مبدا که نشان دهد شما از هیچ گونه بیماری مزمن یا عصبی رنج نمی برید.
عکسارائه 4 قطعه عکس که اخیرا گرفته شده است.

تحصیل در رومانی با بورسیه دانشجویی

در طول دهه اخیر، تعداد افرادی که با اخذ بورسیه دانشجویی موفق به تحصیل در رومانی شده اند، به طور چشم گیری افزایش یافته است. با وجود اینکه دولت رومانی با همکاری دانشگاه های این کشور بورسیه های دانشجویی را به متقاضیان اعطاء می کنند، اما بیش از 60% بورسیه های روانی توسط دانشگاه های این کشور اعطاء می شوند. با این حال دانشجویان مستعدی که مدارک تحصیلی فوق العاده ای را کسب کرده اند مشمول فرصت های بورسیه تحصیلی بیشتری هستند.

در نمودار زیر می توانید روند درخواست بورسیه تحصیلی رومانی را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند درخواست بورسیه تحصیلی رومانی را طی سال های اخیر

البته لازم به ذکر است که بدانید، دانشجویانی که در طول دوره تحصیلی خود در رومانی نیز میانگین تحصیلی قابل قبولی داشته باشند مشمول بورسیه تحصیلی رومانی می شوند. در نهایت اینکه میانگین دقیقی که باید برای تضمین بورسیه تحصیلی حفظ شود به دانشگاه های مربوطه متقاضیان بستگی دارد. به طور کلی فرآیند تحصیل در رومانی اگر بدون اطلاعالت کافی صورت گیرد، می تواند با مشکلاتی در زمینه های مختلف همراه شود. به همین جهت ما موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را برای جلوگیری از هرگونه مشکل در زمینه ویزای تحصیلی رومانی و دیگر موارد پیش رو به شما پیشنهاد می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :