مهاجرت تحصیلی آلمان

تحصیل در دانشگاه گوته آلمان

تحصیل در دانشگاه گوته آلمان

تحصیل در دانشگاه گوته آلمان، به عنوان یک دانشگاه با کیفیت، از برنامه های بسیار مطلوب در بین دانشجویان اروپایی و بین المللی می باشد. دانشگاه گوته (GU) فرانکفورت یک دانشگاه دولتی است که در کلانشهر بزرگ فرانکفورت، واقع شده است. دانشگاه گوته آلمان در سال 1914 به عنوان دانشگاه شهروندی توسط شهروندان قدرتمند و ثروتمند لیبرال شهر تاسیس شد. در سال 1932، نام این موسسه به افتخار نویسنده و فیلسوف مشهور متولد فرانکفورت، یوهان ولفگانگ فون گوته، تغییر یافت. امروزه، گوته یک دانشگاه پیشرو در زمینه یادگیری تحقیقاتی و عملی است. این دانشگاه با کنسرسیوم EUA و GATE آلمان نیز ارتباط دارد. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده پاسخگویی به شما در خصوص تحصیل در دانشگاه گوته آلمان می باشند.

جزییات تحصیل در دانشگاه گوته آلمان

دانشگاه گوته آلمان دارای 4 پردیس واقع در وسدن، بوکنهایم، ریدبرگ و نیدراد است. پردیس اصلی آن، در وسند واقع شده است. این دانشگاه همچنین دارای چندین رستوران و کافه و یک محوطه فضای سبز است. پردیس بوکنهایم کتابخانه دانشگاه، مجموعه ورزشی، ساختمان های دانشگاهی و آزمایشگاه های ریاضیات، تاریخ، هنر، علوم رایانه و هنرهای تجسمی را در خود جای داده است. پردیس ریدبرگ محل استقرار دانشکده علوم طبیعی و مرکز اتو استرن است که مرکز سالن سخنرانی و محل تجمع اعضای هیئت علمی دانشجویان است. محوطه پردیس نیدراد بیمارستان دانشگاه و دانشکده پزشکی را در خود جای داده است. هر یک از این پردیس ها از امکانات پیشرفته خود برخوردار هستند. کتابخانه های تخصصی به نام کتابخانه علوم انسانی و آموزش، حقوق و اقتصاد، مرکز علوم انسانی، مرکز علوم طبیعی، پزشکی و هنر نیز در این پردیس ها وجود دارد.

در خصوص جزییات تحصیل در دانشگاه گوته آلمان بایستی بدانید که این دانشگاه 17 خوابگاه و نزدیک به 1900 اتاق و آپارتمان در شهر فرانکفورت وجود دارد که اقامتگاه های دانشجویی دانشگاه را ارائه می دهند. جدا از اتاق هایی که خدمات دانشجویی خود را در دسترس قرار می دهند، داوطلبان دانشگاه می توانند در تالارهای اقامتی که توسط یک سازمان خصوصی اداره می شود و یا آپارتمان های اجاره ای، زندگی کنند. به افراد توصیه می شود که از قبل به دنبال محل اقامت خود در آپارتمان باشند، زیرا شهر فرانکفورت هزینه زندگی نسبتا بالایی دارد. همچنین متقاضیان می توانند چند هفته قبل از شروع دوره تحصیلی خود، نسبت به انتخاب اقامتگاه خود اقدام کنند و از شرایط اقامتی ارزان را بهره مند گردند.

سیستم آموزشی و تحصیل در دانشگاه گوته آلمان

امروزه دانشگاه گوته آلمان یکی از 10 دانشگاه بزرگ آلمان است. این دانشگاه طیف گسترده ای از برنامه ها را در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می دهد. بیشتر برنامه های کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی یا 2 زبانه (معمولا آلمانی و انگلیسی) تدریس می شوند که این امر گوته را به مکانی محبوب برای تحصیل در آلمان تبدیل می کند. دانشگاه گوته دارای 16 دانشکده است که بیش از 200 دوره تحصیلی را آموزش می دهند. این دانشکده ها دوره هایی را در زمینه تاریخ، حقوق، علوم اجتماعی، روانشناسی، مدیریت بازرگانی، اقتصاد، باستان شناسی، فلسفه، الهیات، آموزش و پرورش و علوم جغرافیایی ارائه می دهند.

در خصوص اطلاع از سیستم آموزشی و تحصیل در دانشگاه گوته آلمان بایستی بدانید که در حال حاضر، حدود 45000 دانشجو دارد که برای دوره های مختلف تحصیلی ثبت نام کرده اند. از این تعداد، تقریبا 8000 نفر، دانشجوی بین المللی از حدود 150 کشور هستند. همچنین کادر علمی این موسسه، حدود 1500 عضو دارد. دانشگاه گوته با بیش از 700 موسسه در بیش از 80 کشور جهان، همکاری دارد که منجر به تبادل دانشجو بین آنها می شود. به علاوه، این دانشگاه فرصت های آموزشی، رویدادهای علمی و فعالیت های ورزشی زیادی را به دانشجویان و اعضای هیئت علمی خود، ارائه می دهد. ورزش های ارائه شده در GU، شامل بسکتبال، بدمینتون، تنیس، والیبال، جودو، شنا، ژیمناستیک و کاراته می شود.

سیستم آموزشی و تحصیل در دانشگاه گوته آلمان

اخذ پذیرش تحصیلی در دانشگاه گوته آلمان

در خصوص مهاجرت تحصیلی به آلمان بایستی بدانید که جزییات تحصیل در این کشور معمولا 15 جولای برای ترم زمستان و 15 ژانویه نیز برای ترم تابستان، آخرین مهلت ثبت نامی است. به متقاضیان توصیه می شود اسناد و مدارک لازم خود را قبل از مهلت تعیین شده برای درخواست، آماده کنند. مهلت درخواست و ارسال ممکن است برای دوره های مختلف کارشناسی ارشد متفاوت باشد.

دانشجویان برای اخذ پذیرش تحصیلی در دانشگاه گوته آلمان باید مدارک زیر را فراهم کنند:

  • ارائه مدرک ترجمه شده کارشناسی (برنامه های تحصیلات تکمیلی)
  • ریز نمرات و سوابق تحصیلی
  • CV یا رزومه کاری (درصورت وجود)
  • بیانیه شخصی
  • خلاصه پایان نامه (برنامه های کارشناسی ارشد و دکترا)
  • اثبات مهارت در زبان آلمانی
  • اثبات مهارت در زبان انگلیسی
  • گذرنامه معتبر
  • اثبات بیمه درمانی
  • اثبات تمکن مالی کافی

دانشگاه گوته آلمان از دانشجویان خود شهریه دریافت نمی کند. با این حال، هزینه های دیگری نیز وجود دارد که دانشجو، باید توانایی پرداخت آن را داشته باشد. هزینه های واقعی ممکن است بسته به نوع محل اقامت و گرایش های شخصی متفاوت باشد. داشتن کلیه بیمه نامه های درمانی معتبر تا زمان اقامت در آلمان برای کلیه دانشجویان و محققان بین المللی اجباری است.

بورسیه های تحصیلی برجسته دانشگاه گوته آلمان

به دانشجویان بین المللی توصیه می شود که به دنبال اسپانسر بورسیه تحصیلی در آلمان خود باشند، زیرا تنها تعداد محدودی از گزینه های بورسیه ای در آلمان موجود است. با این حال، دانشجویان فقط می توانند در ترم زمستان برای ای بورسیه های تحصیلی محدود، اقدام کنند. برای مثال، انجمن کمک هزینه تحصیلی دانشگاه گوته، حداکثر 500€ (یورو) در ماه را برای داوطلبان با صلاحیت بالا (بر اساس شایستگی و نیاز مالی)، به مدت 6 ماه، در نطر می گیرد. این دانشگاه فارغ التحصیلان برجسته بسیاری دارد که در زمینه های مختلف، پیشگام و برنده جوایز گوناگون بوده اند.

لیست فارغ التحصیلان دانشگاه گوته آلمان شامل رولف ون دیک (روانشناس اجتماعی)، پل ارلیچ (پزشک و دانشمند برنده جایزه برتر)، والتر هالشتاین (رئیس اول کمیسیون اروپا)، والتر گرلاخ (فیزیکدان نظری)، هانس بت (برنده جایزه نوبل برای ارائه نظریه علمی فیزیک)، آلفرد اشمیت (مترجم و فیلسوف)، کلاوس برینگمن (نویسنده و مورخ آلمانی) و بودویژن سیرکس (استاد برجسته دانشگاه)، می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر و تبادل نظر، با مشاوران حرفه ای و دلسوز موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :