مهاجرت تحصیلی استرالیا

تحصیل در دانشگاه کاتولیک استرالیا

تحصیل در دانشگاه کاتولیک استرالیا

آگاهی از شرایط و نحوه درخواست جهت تحصیل در دانشگاه کاتولیک استرالیا در خصوص مهاجرت تحصیلی به این کشور مورد توجه متقاضیان بوده است. مهاجرت به استرالیا از طریق تحصیل هم امکان پذیر است و خیلی از افرادی که رزومه فوق العاده درخشانی ندارند و نمی توانند از دانشگاه های برتر این کشور پذیرش بگیرند، رمز ورود خود را اخذ پذیرش از دانشگاه های معمولی تر استرالیا قرار می دهند. در مجموع می توان استرالیا را یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای دنیا دانست؛ چرا که بیش از 30% جمعیت 26 میلیونی استرالیا را مهاجران تشکیل می دهند. چرا که نه تنها این کشور مورد استقبال مهاجران است، با توجه به امکانات رفاهی، آموزشی، بهداشتی و اقتصادی که به افراد ارائه می دهد، بلکه خود دولت استرالیا نیز تمایل به جذب نیروهای جوان خارجی دارد.

همین تمایل دولت استرالیا به جذب همه ساله نیروهایی که برای جامعه و اقتصاد این کشور مفید هستند سبب شده تا سابکلس های متنوعی را پیش روی علاقمندان به مهاجرت قرار دهد. البته برخی از این روش های مهاجرتی پرطرفدارتر هستند که از آن جمله می توان به مهاجرت کاری و اقامت دائم استرالیا از طریق سابکلس های 189 و 190 اشاره نمود. همین پرمتقاضی بودن هم سبب شدن روش های مذکور خیلی رقابتی و دشوار باشند، نتیجتا بسیاری از افراد روی به روش های دیگری مثل مهاجرت تحصیلی آورده اند. در این مقاله که به وسیله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به تحصیل در استرالیا به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • هزینه های تحصیل در دانشگاه کاتولیک استرالیا چقدر است؟
  • جایگاه علمی دانشگاه کاتولیک استرالیا در سال 2021 چگونه است؟
  • کار پس از تحصیل در استرالیا برای دانشجویان بین المللی چگونه است؟

درباره تحصیل در دانشگاه کاتولیک استرالیا

دانشگاه کاتولیک استرالیا در شهر سیدنی، که یکی از مهم ترین شهرهای استرالیا و از گران ترین شهرهای جهان است، واقع گردیده و سطح علمی متوسطی دارد. دانشگاه کاتولیک استرالیا که به اختصار ACU (Australian Catholic University) نوشته می شود، دانشگاهی دولتی که در شهر رم ایتالیا نیز ساختمان آموزشی دارد. دانشگاه کاتولیک استرالیا از 4 دانشکده تشکیل شده و امکان تحصیل در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را فراهم می نماید. با توجه به این که سطح علمی این دانشگاه خیلی قابل توجه نیست و جزء دانشگاه های معمولی به شمار می آید، فضای اخذ پذیرش از آن هم رقابتی و دشوار نخواهد بود.

در جدولی که در ادامه ترسیم شده درباره تحصیل در دانشگاه کاتولیک استرالیا و رتبه این دانشگاه اطلاعاتی در اختیار شما قرار خواهد گرفت:

لیست طبقه بندی های بین المللیرتبه دانشگاه کاتولیک استرالیا
THE Ranking 2022251
QS Ranking 2022801
USN Ranking 2022587

درباره تحصیل در دانشگاه کاتولیک استرالیا

هزینه های تحصیل در دانشگاه کاتولیک استرالیا

دانشگاه کاتولیک استرالیا جزء دانشگاه های ارزان قیمت این کشور به شمار می آید. البته به شرطی که دانشجو تابعیت استرالیا یا اقامت دائم آن را داشته باشد. چرا که دانشگاه های استرالیا از دانشجویان بین المللی شهریه های به مراتب بالاتری اخذ می نمایند. هزینه های تحصیل در دانشگاه کاتولیک استرالیا نیز از این قاعده مستثنی نیست. در برخی رشته ها حتی شهریه ای که دانشجویان بین المللی به دانشگاه کاتولیک استرالیا می پردازند 3 تا 4 برابر شهریه ای است که دانشجویان استرالیایی پرداخت می نمایند.

یکی دیگر از رشته های تحصیلی که بازار کار فوق العاده خوبی در استرالیا دارد رشته حسابداری است. کارشناسی ارشد حسابداری حرفه ای البته جزء دوره های گران قیمت به حساب می آید. به طوری که شهریه آن برای دانشجویان بین المللی سالی 20696€ (یورو) می باشد و دانشجویان استرالیایی نیز سالی 18109€ (یورو) می پردازند. لازم به ذکر است کارشناسی ارشد حسابداری حرفه ای در دانشگاه مزبور 2 سال به طول می انجامد و اخذ پذیرش از آن نیازمند ارائه آیلتس 6.5 است. دوره محبوب دیگر در دانشگاه کاتولیک استرالیا کارشناسی ارشد رشته آموزش کودکان ابتدایی است که در این دانشگاه 2 سال به طول می انجامد. دوره تحصیلی مزبور از فوریه 2022 آغاز می گردد و نیازمند آیلتس 7 یا تافل 94 می باشد. جزییات تحصیل در استرالیا به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

کار پس از تحصیل در دانشگاه کاتولیک استرالیا

کسانی که علاقمند به تمدید اقامت خود در کشور استرالیا هستند یا باید با یکی از شهروندان این کشور ازدواج کنند یا باید شغلی در استرالیا بیابند که البته غالبا گزینه دوم را انتخاب می نمایند. خصوصا با توجه به این که کاریابی در کشور توسعه یافته و قدرتمند استرالیا با توجه به نرخ پایین بیکاری در این کشور دشوار نیست. به طوری که در سال های 2021، 2022 و 2023 نرخ بیکاری در استرالیا به ترتیب 7.68%، 6.66% و 5.98% می باشد.

البته فارغ التحصیلان دانشگاه کاتولیک استرالیا با توجه به این که این دانشگاه رنکینگ خیلی ویژه ای ندارد بهتر است سعی کنند رزومه خود را تقویت نمایند. راه تقویت رزومه متعدد است که از آن جمله می توان به کار پس از تحصیل در دانشگاه کاتولیک استرالیا اشاره نمود. لازم به ذکر است حداقل درآمد دانشجویی در استرالیا در سال 2022 ساعتی 18.23AUD (دلار استرالیا) می باشد. در نتیجه دانشجویان به این ترتیب می توانند بخشی از هزینه های زندگی در استرالیا خود را نیز تامین نمایند. علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل در دانشگاه کاتولیک استرالیا، اخذ ویزای تحصیلی استرالیا، تبدیل ویزای تحصیلی استرالیا به ویزای کاری و غیره می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :