مهاجرت تحصیلی هلند

تحصیل در دانشگاه دلفت هلند

تحصیل در دانشگاه دلفت هلند

تحصیل در دانشگاه دلفت هلند، به عنوان یکی از بهترین موسسات برنامه های فنی و مهندسی در جهان، بسیار مورد توجه متقاضیان قرار گرفته است. دانشگاه صنعتی دلفت که اغلب با نام TU Delft شناخته می شود جزء قدیمی ترین و بزرگترین دانشگاه فنی هلند است. این دانشگاه در سال 1842 به منظور تسهیل تحصیل مهندسان عمران به عنوان آکادمی سلطنتی تأسیس شد. این مرکز به سرعت برنامه های درسی خود را گسترش داد و در سال 1864 به یک مدرسه پلی تکنیک تبدیل شد.

این دانشگاه در سال 1905، با کسب اعتبار کامل دانشگاهی، به یک موسسه فناوری تبدیل شد و نام فعلی خود را در سال 1986 گرفت. همچنین این دانشگاه که یک دانشگاه تحقیقاتی فنی عمومی در دلفت هلند است، در میان 20 دانشگاه برتر مهندسی و فناوری در سطح بین المللی قرار گرفت و بالاترین رتبه هلند را نیز دریافت کرد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل در هلند با متخصصین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

موقعیت دانشگاه دلفت هلند

محوطه دانشگاه دلفت با مساحت حدود 161 هکتار، حتی از مرکز شهر دلفت هم بزرگتر است و یکی از بزرگترین پردیس های دانشگاهی در سراسر جهان محسوب می شود. این دانشگاه دارای فضاهای سبز همراه با شبکه گسترده ای برای پیست های دوچرخه سواری و مسیرهای پیاده روی است. همچنین برای دانشجویان و بازدیدکنندگان غذا سرو می کند. دانشگاه دلفت شامل 8 دانشکده مهندسی مکانیک، دریایی و مهندسی مواد، معماری و محیط زیست، مهندسی عمران و علوم زمین شناسی، مهندسی برق، ریاضیات و علوم کامپیوتر، مهندسی طراحی صنعتی، مهندسی هوافضا، فناوری، سیاست و مدیریت، علوم کاربردی می باشد. دانشگاه صنعتی دلفت یک باغ گیاه شناسی ایجاد کرده است که بیش از 7000 گونه مختلف گیاه در آن موجود است.

این موسسه با فراهم کردن امکانات مختلف قصد دارد درخشان ترین دانشجویان جهان را به کلاس های بین المللی خود جذب کند. به همین دلیل، چندین برنامه بورس تحصیلی ایجاد کرده است که به طور خاص طراحی شده اند تا به دانشجویان بین المللی با استعداد و با انگیزه فرصت ادامه تحصیل در TU Delft را بدهند. همچنین متناسب با هر بودجه ای، گزینه های اقامتی متعددی در Delft وجود دارد. اجاره یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر حدود 830€ (یورو) در ماه است، در حالی که هزینه 3 اتاق تقریبا حدود 1650€ (یورو) در ماه است. اجاره یک آپارتمان یک خوابه در خارج از مرکز شهر حدود 500€ (یورو) در ماه است. در حالی که هزینه آپارتمان 3 خوابه، حدودا 1200€ (یورو) در ماه است. در مقاله تحصیل در هلند جزییات بیشتری در خصوص آموزش در این کشور شرح داده می شود.

شرایط تحصیل در دانشگاه دلفت هلند

سیستم آموزشی دلفت در 3 سطح تقسیم شده است. بدین ترتیب برنامه های تحصیلی خود را در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می دهد. این برنامه های تحصیلی شامل 16 دوره کارشناسی و 33 دوره کارشناسی ارشد می باشد که مشهورترین دوره ها زیست شناسی و بیوشیمی، علوم شیمی، علوم زمین شناسی و رشته های مهندسی است. برخی از این برنامه های تحصیلی همراه با سایر موسسات آموزش عالی، تحت نظارت فدراسیون 4 دانشگاه فناوری هلند، ارائه می شوند. این دانشگاه مرکز علمی دلفت را نیز در خود جای داده است که نوآوری های علمی توسعه یافته در دانشگاه را نشان می دهد و به بازدیدکنندگان خود از روند تحقیقات علمی، آگاهی می دهد. فرآیند مهاجرت به هلند در مقاله مذکور به طور کامل شرح داده شده است.

این دانشگاه به طور کامل مجهز به فناوری های تحقیقاتی در زمینه های مختلف زندگی و علوم اجتماعی است. این دانشگاه، دارای بیش از 3300 دانشمند و بیش از 2200 پرسنل پشتیبانی و مدیریتی است. همچنین به طور مداوم در زمره دانشگاه های برجسته فناوری مستقر در اروپا، قرار دارد. در این دانشگاه همه دوره های کارشناسی ارشد به زبان هلندی تدریس می شوند، به جزء دوره های مهندسی هوافضا، برنامه های علوم کاربردی زمین شناسی، نانوبیولوژی و علوم کامپیوتر که کاملا به زبان انگلیسی تدریس می شوند. رشته انجام مطالعات کارشناسی ارشد 2 سال به طول می انجامد. همچنین این دانشگاه دارای 3 موسسه تحقیقاتی رسمی و شناخته شده است. موسسه تحقیقاتی محیطی، مرکز تحقیقات بین المللی انتقال مخابرات و رادار و موسسه راکتور و همچنین 10 مدرسه تحقیقاتی را رهبری می کند.

شرایط تحصیل در دانشگاه دلفت هلند

پذیرش و هزینه های تحصیل در دانشگاه دلفت هلند

دانشگاه فنی دلفت متشکل از بیش از 21300 دانشجو است که از این تعداد 11400 نفر در مقطع کارشناسی، 9900 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و بیش از 2000 نفر دانشجوی دکترا هستند. این دانشگاه دارای 437 عضو هیئت علمی با بیش از 3350 کادر علمی است. دوره ها و برنامه هایی را ارائه می دهد که منجر به صدور مدارک آموزش عالی رسمی و معتبر در چندین زمینه تحصیلی می شود. این موسسه آموزش عالی هلندی 178 ساله دارای یک سیاست پذیرش انتخابی بر اساس سوابق تحصیلی و نمرات گذشته دانشجویان است. دامنه نرخ پذیرش 60% الی 70% است که این سازمان آموزش عالی را به یک موسسه رقابتی تبدیل می کند.

مدارک لازم جهت ثبت نام در این دانشگاه به شرح زیر است:

  • رونوشت از آخرین گواهینامه های تحصیلی به زبان انگلیسی، هلندی، فرانسوی یا آلمانی
  • ارائه 2 نامه مرجع
  • آزمون مهارت زبان در زبان انگلیسی یا هلندی
  • اثبات پرداخت هزینه درخواست حدودا 75€ (یورو)
  • الزامات اضافی دوره انتخابی
  • بیانیه شخصی
  • رزومه کاری (در صورت وجود)
  • کپی گذرنامه (برای اثبات هویت)

در مبحث هزینه های مربوطه پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله هزینه زندگی در هلند می باشد.

انجمن فارغ التحصیلی دانشگاه Delft هلند

دانشگاه دلفت در سراسر جهان حدود 100000 نفر فارغ التحصیل دارد. این فارغ التحصیلان از مزایایی مانند تخفیف در استفاده از امکانات، مشاوره شغلی و دسترسی به منابع و رویدادهای دانشگاه برخوردار می شوند. برخی از نام های شناخته شده خانواده فارغ التحصیلان این موسسه از جمله جرارد فیلیپس (مدیر شرکت فیلیپس)، کورنلیس لیلی (مهندس هلندی)، پرنس برنهارد (شاهزاده هلند) هستند. برای آگاهی از اطلاعات بیشتر و تبادل نظر، با مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :