مهاجرت تحصیلی بلاروس

تحصیل در بلاروس

تحصیل در بلاروس

دانشجویانی که تحصیل در بلاروس را برای آینده تحصیلی خود انتخاب می کنند، این عالی ترین تصمیمی است که تا به حال در حرفه دانشگاهی خود گرفته اند. زیرا مدارک تحصیلی شما از هر دانشگاهی در بلاروس، در هر کجای جهان به رسمیت شناخته می شود. مدرکی که پس از تحصیل در بلاروس کسب خواهید کرد، همراه همیشگی شما در ایجاد شغل در هر کشوری از جهان با گرایش شغلی بالا خواهد بود.

علاوه بر این استاندارد آموزش آنقدر بالا است که وقتی برای شغل آکادمیک خود به بلاروس رسیدید تعجب خواهید کرد. از سوی دیگر متقاضیان تحصیل در بلاروس، انتخاب گسترده ای از دوره ها دارند، و اغلب دوره های برجسته در بلاروس، به زبان انگلیسی آموزش داده می شوند. هدف موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، از ارائه این مطالب، بالا بردن سطح آگاهی شما عزیزان در خصوص شرایط تحصیل در بلاروس بوده است.

شرایط پذیرش دانشگاه ها جهت تحصیل در بلاروس

همانطور که می دانید، شرایط پذیرش دانشگاه جهت تحصیل در بلاروس بر خلاف اغلب کشورهای اروپایی، سختگیرانه نیست. دانشگاه های بلاروس اتباع خارجی را می پذیرد که دارای تحصیلات پیش زمینه مطابق با سطح تحصیلات متوسطه عمومی در صورت لزوم باشند. علاوه بر این دانشگاه های بلاروس افراد دارای مدرک کارشناسی را در دوره های کارشناسی ارشد می پذیرند.

از سوی دیگر آن دسته از دانشجویان بین المللی که دارای تحصیلات عالی در سطح کارشناسی ارشد و تجربه کار در تخصص خود باشند به عنوان دانشجوی کارشناسی ارشد می پذیرند. لازم به ذکر است که افرادی که دارای مدرک دکترا هستند ممکن است برای تهیه پایان نامه تحت هدایت یک مشاوره علمی مدرک دکترای علوم را دنبال کنند.

بنابراین دانشجویان بین المللی برای دریافت دعوت نامه جهت تحصیل در بلاروس باید:

  • گواهی تحصیل شامل کلیه موضوعات مورد مطالعه و نمرات در آن
  • گذرنامه به هرتعداد که ممکن است توسط شرایط درخواست، درخواست شود.
  • فرم درخواست

دانشجویان بین المللی که با هدف تحصیل در بلاروس وارد این کشور می شوند، جهت پذیرش در دانشگاه های این کشور باید مدارک زیر را نیز به دانشگاه مربوطه ارائه دهند:

  • گواهی پزشکی ارائه شده توسط یک سرویس بهداشت عمومی رسمی در کشور بومی داوطلب
  • ارائه گواهی آزمایش ایدز توسط یکی از مقامات خدمات بهداشت عمومی کشور محل ورود داوطلب
  • ارائه گواهی تحصیلی، شامل کلیه موضوعات مورد مطالعه و نمرات در آن
  • کپی اعلامیه تولد متقاضی
  • 10 قطعه عکس در اندازه پاسپورت
  • ارائه پاسپورت معتبر ملی با ویزای تحصیلی بلاروس
  • مدرک دانش زبان روسی

علاوه بر این به شدت توصیه می شود که تمامی مدارک باید به زبان روسی یا انگلیسی ترجمه شوند. در نهایت متقاضیان یک دعوت نامه رسمی برای تحصیل در بلاروس دریافت می کنند. این دعوت نامه برای دریافت ویزای تحصیلی باید به سفارت بلاروس ارائه شود.

مزایای تحصیل در بلاروس

دانشجویان بین المللی با تحصیل در بلاروس می توانند از مزایای بی شمار این کشور بهره مند شوند. سالانه بیش از 20000 دانشجوی بین المللی در موسسات آموزش عالی و مدارس بلاروس تحصیل می کنند. این تعداد به طور چشم گیری هرساله در حال افزایش است. از مهمترین مزایای تحصیل در بلاروس این مورد است که متقاضیان شانس بالایی برای اقامت دائم و استقرار در اروپا پس از اتمام برنامه تحصیلی وجود دارد. علاوه بر این دانشگاه های بلاروس تقریبا کمترین هزینه تحصیل در جهان را دارند. از این رو دانش آموزان می توانند به راحتی از عهده هزینه های تحصیل برآیند.

همانطور که اشاره شد، تحصیل در بلاروس برای افرادی که قصد تحصیل در این کشور را دارند دارای مزایای فراوانی است. برای آشنایی بیشتر با مزایای تحصیل در بلاروس به جدول زیر مراجعه فرمایید:

مزایای تحصیل در بلاروستوضیحات
آموزش گسترده به زبان انگلیسیبا توجه به تقاضای بالای دانشگاه ها و دوره های معتبر بین المللی تقریبا همه موسسات در حال حاضر برای آموزش زبان انگلیسی باز هستند.
فرآیند آسان در اخذ ویزای تحصیلیاخذ ویزای تحصیلی در بلاروس نسبتا آسان است. ویزای تحصیلی بلاروس به طور کامل تضمین شده است.
پذیرش آسانبرای پذیرش در بلاروس جهت تحصیل، نیازی به مدرک آیلتس و تافل نیست. مراحل ورود ساده و سر راست است.
امنیت بالامحیط زیست بلاروس در مقایسه با اکثر نقاط اروپا بسیار امن است. مزیت دیگر این است که فساد در بلاروس کم است یا اصلا وجود ندارد.

مزایای تحصیل در بلاروس

تحصیل در بلاروس در دانشگاه های معتبر

جمهوری بلاروس در سال های اخیر با ارائه دانشگاه های معتبر با رتبه جهانی، آماده پذیرش دانشجویانی است که قصد تحصیل در بلاروس را دارند.

از جمله معتبر ترین دانشگاه های بلاروس عبارت اند از:

  • دانشگاه پزشکی ویتبسک: این دانشگاه در سال 1935 تاسیس شد. دانشگاه ویتبسک شامل 31 بخش نظری و بالینی بود.
  • دانشگاه پزشکی دولتی گومل: پردیس اصلی دانشگاه پزشکی گومل در مرکز شهر گومل واقع شده است و دارای 18 سایت بالینی مجاور در سراسر شهر است.
  • دانشگاه فنی پاول سوخوی گومل: این دانشگاه به افتخار پاول سوخوی سازنده و طراح هواپیمای نظامی بلاروسی نام گذاری شده است.
  • دانشگاه فرهنگ فیزیکی بلاروس: این دانشگاه موسسه ای در زمینه تربین بدنی ورزش و گردشگری در جمهوری بلاروس است.

در نمودار زیر می توانید میانگین استقبال دانشجویان بین المللی از معتبر ترین دانشگاه های بلاروس را مشاهده فرمایید:

میانگین استقبال دانشجویان بین المللی از معتبر ترین دانشگاه های بلاروس

اخذ ویزای دانشجویی برای تحصیل در بلاروس

همانطور که قبلا اشاره شد، اخذ ویزای دانشجویی جهت تحصیل در بلاروس بسیار آسان است. از آنجایی که بلاروس یکی از بهترین مکان ها برای تحصیل است باید برای رعایت استانداردهای شرایط صدور ویزای دانشجویی بلاروس آماده باشید.

مدارکی که باید هنگام درخواست ویزای دانشجویی به سفارت بلاروس در ایران ارائه دهید عبارت اند از:

  • ارائه پاسپورتی که برای سفر به بلاروس معتبر است و کمتر از 10 سال اعتبار دارد. علاوه بر این باید حداقل دارای دو صفحه خالی ویزا باشد و تا 90 روز پس از پایان سفر شما معتبر باشد.
  • تکمیل فرم درخواست ویزای دانشجویی بلاروس
  • اصل یک دعوت نامه از یک موسسه آموزشی یا یک موسسه آکادمیک در بلاروس
  • ارائه گواهی تحصیلی که شامل کلیه موضوعات مورد مطالعه و نمرات در آن

در آخر اینکه ارائه گواهی پزشکی که توسط یک سرویس رسمی بهداشت عمومی در کشور مبدا جهت اخذ ویزای دانشجویی الزامی می باشد. برای درک بهتر شرایط تحصیل در بلاروس، به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :