مهاجرت تحصیلی ایسلند

تحصیل در ایسلند

تحصیل در ایسلند

طی سال های اخیر تحصیل در ایسلند به یکی از جذاب ترین گزینه های تحصیلی برای دانشجویان بین المللی تبدیل شده است. ایسلند فرصت های عالی برای آموزش عالی در چندین برنامه آکادمیک بین المللی واجد شرایط در زمینه های مختلف را ارائه می دهد. به طور کلی دانشجویان بین المللی یا به عنوان دانشجوی مبادله ای یا به عنوان دانشجویان جویای مدرک در موسسات آموزش عالی ایساندی شرکت می کنند. نکته قابل توجه این است که در حال حاضر 29000 دانشجو در سیستم آموزشی ایسلند شرکت کرده اند. که حدود 19% از آنها دانشجویان بین المللی از سراسر جهان می باشند.

از سوی دیگر اینکه، سال تحصیلی در خصوص اعزام دانشجو به ایسلند به طور سنتی از سپنامبر تا ماه مه ادامه دارد و به 2 ترم تقسیم می شود. در آخر اینکه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همواره آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان در خصوص شرایط تحصیل در ایسلند می باشد. علاوه بر این ایسلند مقصد مناسبی برای دانش آموزانی است که به دنبال دوری از هیاهوی زندگی شهری و گشت و گذار در فضای باز هستند. ایسلند که به عنوان سرزمین آتش و یخ شناخته می شود کشوری با تضادهای گوناگون می باشد.

تحصیل در ایسلند در مقاطع مختلف

همانند اغلب کشورهای اروپایی مدرن، تحصیل در ایسلند در مقاطع مختلف تحصیلی صورت می گیرد. به طور کلی دوره های تحصیلی در ایسلند به 3 تا 4 سال تحصیلی تقسیم می شود که در نهایت به اخذ مدرک بین المللی از دانشگاه های این کشور منتهی می شود. ارزیابی نیز در دوره های تحصیلی در ایسلند در مقیاس 0 تا 10 اندازه گیری می شود که در آن نمره 5 یا بالاتر به منزله قبولی است. علاوه بر این مقاطع تحصیلی در ایسلند بر اساس سیستم نیز به واحدهایی تقسیم می شوند.

برای اینکه بیشتر با مقاطع تحصیلی در ایسلند آشنا شوید، جدولی را برای شما ارائه کرده ایم که به آن می پردازیم:

مقاطع مختلف تحصیلی در ایسلندتوضیحات
کارشناسیاخذ مدرک کارشناسی در ایسلند می تواند شامل 180 واحد تحصیلی در دانشگاه های این کشور باشد. علاوه بر این اخذ مدرک کارشناسی در ایسلند 4 تا 6 سال به طول می انجامد.
کارشناسی ارشدبرنامه کارشناسی ارشد در ایسلند می تواند بین 6 ماه تا 2 سال طول بکشد. اغلب متقاضیان در این مقطع تحصیلی در سخنرانی ها سمینار ها شرکت خواهند کرد، همچنین تکالیف فردی را تکمیل خواهند کرد.
دکترامقطع دکترا در ایسلند فقط توسط دانشگاه های منتخب ارائه می شود. البته لازم به ذکر است که برای واجد شرایط بودن باید مدرک کارشناسی ارشد را با موفقیت به پایان رسانیده باشید. این دوره معمولا 3 تا 4 سال طول می کشد و قبل از نوشتن و دفاع از پایان نامه باید تحقیقات مستقلی انجام دهید.

تحصیل در ایسلند در مقاطع مختلف

هزینه تحصیل در ایسلند

برخلاف اغلب کشورهای اروپایی مدرن، هزینه تحصیل در ایسلند برای دانشجویان بین المللی بسیار مقرون به صرفه است. یکی از اصلی ترین بخش ها در هزینه های تحصیل در ایسلند، هزینه شهریه در دانشگاه های ایسلند است. البته شهریه متقاضیان بسته به موسسه و دوره انتخابی آنها متفاوت خواهد بود. از سوی دیگر دانشگاه های دولتی ایسلند هیچ گونه شهریه ای را از دانشجویان بین المللی دریافت نمی کنند.

اما باید هزینه درخواست را به مبلغ 850ISK (کرونا) را بپردازند. با این حال دانشجویان اگر تحصیل در یک دانشگاه خصوصی را در ایسلند انتخاب می کنند باید هزینه های آن را به طور کامل پوشش دهند. هزینه شهریه در دانشگاه های خصوصی ایسلند حدود 25000ISK تا 75000ISK (کرونا) به صورت سالانه می باشد.

در نمودار زیر می توانید انواع هزینه های تحصیل در ایسلند را برای یک دانشجوی بین المللی مشاهده فرمایید:

انواع هزینه های تحصیل در ایسلند برای یک دانشجوی بین المللی

اخذ بورسیه دانشجویی برای تحصیل در ایسلند

دانشجویان بین المللی که بضاعت مالی کافی برای پوشش هزینه تحصیل در ایسلند را ندارند، می توانند از انواع مختلف بورسیه های تحصیلی در این کشور استفاده کنند. اغلب بورسیه های تحصیلی در ایسلند توسط دانشگاه های این کشور به دانشجویان بین المللی ارائه می شود. به طور کلی موسسات در ایسلند به صورت جداگانه بورسیه تحصیلی خود را به دانشجویان اعطا می کنند. بورسیه های تحصیلی ایسلند، علاوه بر پوشش هزینه تحصیل در ایسلند، بخش بزرگی از هزینه های زندگی در این کشور را نیز تحت پوشش قرار می دهد.

در جدول زیر می توانید انواع بورسیه های تحصیلی ایسلند را مشاهده فرمایید:

انواع بورسیه های تحصیلی در ایسلندتوضیحات
بورسیه علم و فرهنگ ایسلنداین بورسیه به دانشجویان بین المللی برای تحصیل زبان، ادبیات و تاریخ ایسلندی در دانشگاه ایسلند و ریکیاویک اعطاء می شود.
بورسیه تحقیقات ایسلندیصندوق تحقیقات ایسلندی بورسیه های تحصیلات تکمیلی را به دانشجویان بین المللی اعطاء می کند.
بورسیه صندوق نوآوری دانشجویان ایسلندیاین بورسیه بیشتر به دانشجویان مقطع دکترا اختصاص می یابد. اما از دانشجویان کارشناسی ارشد نیز از طریق پروژه های تحقیقاتی حمایت می کند.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در امر مهاجرت آماده ارائه کمک های اساسی در خصوص مهاجرت به ایسلند از طریق تحصیل می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :